1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dashboard update 4 december 2007 - Rumors

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door EricGOD, 8 jul 2007.

  1. EricGOD

    EricGOD *******

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand al enig idee welke veranderingen er aan kunnen komen bij de volgende Dashboard update in de herfst dit jaar?

    Wat zouden jullie willen zien?
     
  2. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Met meerdere mensen in een Private Chat kunnen, dat lijkt me wel handig.
     
  3. EricGOD

    EricGOD *******

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kwam ik net nog tegen een interessante toevoeging!
    te vinden op www.xbox365.com

    Why Xvid, Mkv and Subtitle Support Are Vital For The Xbox 360?
    Article by: Aquanox

    In the latest dashboard update, Microsoft boosted the hype of millions of users when they announced the upcoming support for the H264 video codec and “MPEG4 part 2” which many automatically read as .Mkv and Xvid support.

    However, many hearts were broken when they found out that the h264 support was limited to .mov and .mp4 containers, not supporting the extremely popular .mkv format. A similar fate experienced Xvid fans since this “MPEG4 Part 2” support didn’t allow them to stream the Xvid files through the Xbox 360. If it wasn’t enough, another unpleasant surprise was that even when the Xbox 360 indeed supported a broader codec variety than before, it still didn’t feature text subtitle support (read .srt, .sub), which ruled off any possibility to actually understand any video content you might have stored in your PC, even if it used the codecs the Xbox 360 natively supported.

    After this information was shared over the internet, the hype surrounding the new codec support instantly faded away. The reason was simple: the worldwide massively used Xvid (MPEG Part 2 Advanced Simple Profile) and Mkv (Most popular container for HD content) videos were still not supported, therefore, you still wouldn’t be able to stream those videos in your Xbox 360 even when any PC with Windows can.

    Said this, one could say that Microsoft is leaving in the air the importance of this market. From one hand, they aren’t supporting subtitles at all, an essential feature for every single non native English speaking user when thinking about streaming media, and considering it’s exactly in those countries (Europe, Asia, etc…) where they need the biggest boost, it’s difficult to believe this hasn’t been taken in consideration yet.

    Alongside with this, comes the importance of Xvid and Mkv support. Only by looking at the tremendous popularity of the Xbox Media Center (an independent program for modded Xboxes in the original Xbox), which was the most wanted feature, was Xvid streaming. It’s easy to foresee the impact the support of these codecs and its subtitles would have for the console. To put things in perspective, this mod was so popular that thousands used it even when it would mean an automatic ban of your console from Xbox Live. It isn’t hard to imagine what it would be like if you could have both options in one single box. The Xbox 360 would finally become a true media extender and appeal to a much broader audience. After all, $300-$400 bucks for a console that also acts as a superb HD Movie Player is a hell of a deal even for non-gamers. (Standalone HD movie players that support xvid and mkv containers are around that price or higher)

    It’s up to Microsoft to evaluate this and implement it in their next dashboard iterations and more important, before the competition does it.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Heej das ook toevallig. Ik wilde eigenlijk vandaag ook zo'n topic openen :D. Maarre ontopic: Video Marketplace, 720p televisie en messenger voor <18 zou ik graag willen zien.
     
  5. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Private chat met meerdere mensen. Een snellere bediening van de interface, als bijvoorbeeld nu iemand je vraagt om te chatten moet je op de guide button drukken, dan komt er een slide met yes of decline, dan weer een slide en dan moet je nogmaals drukken om het weer weg te halen...En dat vaak ook allemaal nog tijdens een (online) game. Daarnaast zou het tof zijn als je bij de disc blade onderaan het dashboard ook kunt kiezen om de lade open te doen terwijl er een game zit. Het is bijvoorbeeld nu niet mogelijk om te stoppen met de ene game en daarna op open tray te drukken. Het lijkt me ultiem om te stoppen dan op open tray drukken, en terwijl je naar je xbox toeloopt de tray al voor je open gaat en je snel kunt wisselen van game.

    Kleine dingen, maar het zou wel tof zijn!
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2007
  6. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat je je e-mail kan veranderen. Meerdere mensen in chat zou leuk zijn.

    En dat de NL'ers ook wat krijgen (geen US Only meer)

    Edit: Pop-ups bepalen. Dus dat je kan instellen dat niet iedereen een ''is online'' ding krijgen als ze online komen.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2007
  7. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    @ mercenary

    Die pop ups kun je al uitzetten! Dit geld dan echter wel voor alle pop-ups (notifications). Je kunt tevens kiezen of je wel of geen geluid wilt horen etc. Dat kan bij personal settings.
     
  8. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Van sommige mensen wil ik wel weten waneer ze online komen maar van de andere 60 mensen hoef ik het niet te weten.

    Ps. Krijg je dan ook geen chat invite en game invite te zien?
     
  9. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, dat zou je eventjes moeten kijken, ik denk de game/chat invites wel. Heb het zelf nooit geprobeerd.
     
  10. ironx

    ironx Jump in.

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals eerder vermeld: het aanpassen van je e-mail adres.

    Maar het zou ze ook sieren om de DRM-gegevens van je gekochte Arcade games etc. te kunnen updaten.

    Waneer je bijvoorbeeld na een repair een refurbished console terugkrijgt draaien al je gekochte Arcade games in trial mode waneer je niet met Live bent verbonden. Dit omdat de games Console ID en Live-account gebonden zijn.

    En het dashboard zou wel wat sneller mogen werken (mischien het kunnen aan/uitschakelen van de sliding animaties?)
     
  11. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Nee, had het ook eens uitgezet en liep gelijk alle messages enzo mis.
     
  12. EricGOD

    EricGOD *******

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou eigenlijk ook wel Video chat via MSN willen. Jullie niet?
     
  13. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Zelf gebruik ik dat msn gebeuren toch niet, daarvoor heb ik een laptop maar misschien willen anderen dit wel zien, ik heb liever dat ze zich gaan richtten op de wat "vervelende" dingen zoals de trage guide button.

    Ik vind de punten die M3RC3NARY noemde eigenlijk wel het belangrijkst/beste, al deze dingen wil ik ook graag zien met de volgende update.
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2007
  14. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Team chat zou wel vet zijn in plaats van private chat

    Omdat je nu alleen maar met 1 persoon kunt chatten via de dashboard.
    en dat je op een ander account kunt msnen.

    Ook zou het wel leuk zijn om elke blade apart te kunnen skinnen
     
  15. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Yah me 2 en niet te v ergeten dat je kan praten via je headset. Microsoft had eerder al gezegd dat er plannen waren om deze functies in te gaan voegen in de herfst update.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Video Marketplace
    Een instelbare resolutie van 1440*900 voor breedbeeld TFT schermen
    + een functie dat alle trials van arcade games van je gamercard verwijderd worden

    Meer hoef ik niet :cool:
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    HD-videotheek, divx en mkv support, verwijderen van trials uit je gamerscore/card en natuurlijk linux kunnen installeren :+
     
  18. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan mag jij een Linux gaan compilen die op die proc en de hardware werkt :thumbs:
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    -> HD films downloade ook in NL (dat kan nu alleen in amerika)
    -> Meerdere mensen in P.chat
    -> Betere veel betere clan-support (dus gamertag gekoppeld aan eeen clan via card etc)
    -> Xvid etc ja
    -> Eigen clan-tab
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wel mijn smiley lezen he? ;)
     

Deel Deze Pagina