sorry hoor, heb een jaar in maastricht gewoond,.. kom ik daar op school: heb je ruzie met iemand krijg je het als volgt: Ken:"Sukkel" domme limburger:"Ga toch naar je eigen land, vieze Hollander" Ken: *Lacht zich helemaal kapot, en vraagt* "En wat ben jij dan?" domme Limburger: "ik ben een Limburger" Ken: *Lacht zich de longen uit zijn keel* "Geboren met hersenen zeker?" domme Limburger: *Geen antwoord* (10 min. later)..." stomme Hollander" Ken: *mijn dag kan niet meer stuk*
Exp, je weet dat je zulke mensen overal hebt, en over die zachte G tja jullie hebben in het noorden weer die harde rrrr of iets anders. Het is maar waar je aan gewend bent.
Nee hoor, vind het gewoon een domme opmerking. Rare vorm van entertainment, maar zal wel normaal zijn in Voorthuizen
Zuid-Holland, daar kunnen mensen ABN praten, alleen de oudere mensen hebben nog die dingen van vroeger. En je hebt natuurlijk Rotterdam, met dat zwaar irritante dialect.
Jat dat vind ikt ookt hoort! Zot praat tocht niemand oft welt somst? Als ik zeg t'rent. Dan bedoel wij hier in overijssel het regent.