De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    ik ben net jarig geweest en ik heb bij elkaar 500 euro opgehaald dus ben vandaag is even gaan zoeken en ff naar de mediamarkt gegaan om wat schermen te vergelijken en ik kwam uit op deze: de Sharp sharp LC26AD5E.
    http://www.sharp.co.uk/invt/lc26ad5ebk&bklist=#
    hij is daar 560 euro en ik dacht mooi dan is die op internet vast wel rond de 500. niet dus hij is op internet 15 euro duurder en als ik op google zoek krijg ik vrij weinig 'nederlandse' hits. heeft iemand toevallig ervaring met deze tv of heeft hier wat over gelezen wat interessant is?
     
  2. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Shizzel

    Shizzel Guest

    Ik ben wss de enige die het heeft gemist, maar heeft hij een super TV gekocht ofzo?
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    niet dus :+ maar ik zal morgen wel eens een foto schieten.

    @ Shizzel:

    Ik vind het een supertv! Maar dat is het niet echt hoor. Maar ik ben er gewoon erg blij mee :D
     
  5. Shizzel

    Shizzel Guest

    Wat voor TV dan? Net even gekeken, en iedereen is benieuwd lijkt het wel? (Pats topic)
     
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    99% van de tv's heeft geen digitale ingang waarop je de optische kabel kan aansluiten. De optische kabel wordt gebruikt om 5.1 geluid te krijgen met behulp van een externe versterker/reciever. Om geluid uit je tv te krijgen zal je de analoge (stereo)uitgangen moeten gebruiken.

    Ik was trouwens vanmiddag bij de MM in Zwolle. Ze hebben daar net de LCD afdeling verbouwd. Ziet er wel indrukwekkend uit al die LCD's aan de muur. Ik heb het niet gevraagd maar volgens mij zijn alle schermen aangesloten dmv HDMI. Op alle TV's draaide een HD5(???) filmpje over een concert oid. Volgens mij is dat het HD kanaal wat je ook thuis kan ontvangen.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2007
  7. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb gisteren nog ff gekeken. Het "probleem" is misschien toch anders dan dat ik omschreef. Als ik op NL1 zit, en ga naar teletekst, dan krijg ik eerst gewoon een leeg scherm (op de standaard teletekst "knoppen" na dan). Paginanummer staat op 000. Als ik dan terug naar TV ga dan gaat hij eerst in soort van stand-by (hij gaat "uit" en het aan lampje knippert, wat hij ook doet als je hem van stand-by weer aan zet), en dan terug naar TV.
    Maar als ik op teletekst zit (dus op de 000 pagina), en ik druk op de groene knop (dan gaat hij naar pagina 200 ofzo), dan werkt het wel. Ik kan dan ook gewoon alle pagina's kiezen, en zelf nummers invoeren ofzo. En terug naar TV gaat dan ook gewoon goed.

    Best vreemd dus... En wederom, vooralsnog alleen gemerkt bij NL1...
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De LCD's die wel een optische in- of uitgang hebben , ondersteunen alleen een Stereo-signaal.

    De speakers van mijn LCD staat zelden aan , het geluid van alle aangesloten aparaat loopt via mijn digitale versterker.

    Doordat Samsung voor de 32" verschillende merken panels gebruikt , is de Contrast Ratio ook verschillend.
    De CMO panel is zo slecht dat de Ratio van 1000:1 niet eens bereikt wordt.
    Dit is meteen ook geen S-PVA panel.
     
  9. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Da's lekker, dan heb ik dus geen geluid voor een bedrag van 90 euro..
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar waarom heb je de MONSTER GameLink XBOX 360 to Component Video + Audio niet gekocht ??
    Deze kabel koste maar € 69,95
    De optische kabel kon je achteraf er nog bij kopen.
     
  11. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook al het geluid via mijn versterker lopen. Het geluid van de LCD is nou niet echt om over naar huis te schrijven...
    In de link die je gaf staat: "Naast Component Video kunt u ook analoog stereogeluid aansluiten d.m.v. cinch/tulpstekkers." Dan zou ik zeggen dat er dus ook een rood/witte tulpjes aan de kabel moeten zitten. Die kan je dan weer in je tv pluggen behorende bij de HDMI ingang. (Het kan zijn dat er een andere aansluiting bij de HDMI hoort, maar daar zijn eenvoudige verloopstekkers voor te krijgen.)
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2007
  12. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb maar drie tulpen of whatever erbij..
     
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je geen geluid via je TV. :{ Je kan dus alleen geluid krijgen als je hem optisch aansluit op een externe versterker/receiver.
     
  14. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
  15. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    niemand?
     
  16. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik dus eigelijk in de beginpost lees kan ik beter als ik op mezelf ga wonen een Laser tv nemen, ipv een LCD/Plasma
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  18. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    best goede tv :)
     
  19. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
  20. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    ik wilde vandaag de Sharp LC26AD5E kopen bij de mediamarkt. was die ineens vergeleken met gisteren 30 euro duurder en hadden ze um niet op voorraad... ze wisten ook niet hoe lang het ging duren voordat die weer op voorraad zou zijn. nu moet ik weer nog langer wachten...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina