Waarom niet? Omdat je bij de een alleen naar de gun kijkt en bij de ander ook de zijkant van een figuur ziet? Het zijn beide 3D shooters, alleen in een iets ander perspectief.
Waarom mogen we niet op de GFX letten? Natuurlijk letten we daar ook op. Ook dat draagt mee aan het spelplezier. Effecten, animaties en modellen zijn erg mooi gedaan. GFX vind ik hier en daar vrij low-res en nogal grijs en grauw (vervelende trend) en omgevings modellen blazen me ook nog niet van mijn stoel. Maar het is lastig oordelen als de echte gameplay in de trailer voornamelijk bestaat uit zeer snel achter elkaar gemonteerde stukjes.
Echter, het totaal plaatje is dik in orde. Dit is een game met veel potentie, het is even de vraag of ze het ook waar gaan maken. Ik zie nu nog een vrij standaard shooter, beetje een mix van Black, Resistance en Gears of War. Muren die afgeschoten worden, figuren die realistisch reageren op kogelinslagen en die alle kanten opvliegen, we hebben het allemaal al eens gezien. De lat is al vrij hoog gelegd in console land, elk jaar verwachten we meer en het is de vraag of Killzone2 aan die torenhoge verwachting gaat voldoen. Killzone1 werd namelijk ook gedragen door een enorme hype.
Ik denk echter dat het met Killzone2 wel goed gaat komen. Maar dan moet men niet te ver in 2008 deze titel gaan uitbrengen. Een game die nu nog in de pre-pre alpha status zit zie ik in ieder geval dit jaar niet verschijnen.
Laatst bewerkt: 11 jul 2007