Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Even een dubbelpost, maar het moet nu echt ff.

    Uhm, ik heb een probleempje. Ik heb die reepjes van 1 GB aangeschaft, en er zojuist ingezet. Probleem kwam toen ik de laptop aanzette. Zodra ik photoshop aanzette, liep alles vast. Gebeurde echt totaal niets meer, alles was bevroren. Enige wat ik kon doen is de powerknop gebruiken om 'em uit te zetten. Hoopte dat het eenmalig was, maar tot 3 keer toe hetzelfde verhaaltje. Nu heb ik de reep onder het klepje aan de onderkant weg gehaald, en hij werkt weer gewoon zoals het hoort. Die andere van Kingston hangt er wel nog in. Nu dus de vraag, is mijn ene Kingston reep kapot? Lijkt me wel toch? Ik denk dat ik zo mijn originele reepje van IBM maar in die gleuf onder mn T42 gooi, en kijk of hij dan wel gewoon werkt. Hoop het wel, anders is er wat mis met mijn T42. :'-(
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    ondersteund je laptop wel 2GB ?

    //edit, ja dus

    T41, T41p, T42, T42p:
    PC2700 DDR SDRAM 200-pin non-parity SoDIMM
    Note: PC2100 is supported at 266MHz
    memoryspeed: 333MHz
    max:2GB

    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-55644

    //edit2:

    deze stappen ook goed doorlopen? Wat krijg je hier te zien:

    Verifying the install was successful

    1.Turn the computer on.
    2.While the "To interrupt normal startup, press the blue Access IBM button" message is displayed at the lower-left of the screen, press the Access IBM button. The ThinkVantage Rescue and Recovery screen opens.
    3.Click Access BIOS. The System Restart Required window is displayed.
    4.Click Yes. The computer restarts, and the BIOS Setup Utility screen opens. The "Installed memory" item shows the total amount of memory installed in your computer.

    En ik zou gewoon nog een keer proberen de modules goed te installeren, misschien zat die ene net niet goed.

    Wat gaar dat je je halve laptop moet losschroeven om die 2e module erin te krijgen...
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2007
  3. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Incompatible geheugenreepje, hogere/lagere snelheid etc.. Van alles is mogelijk.
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Snelheden kloppen wel, hij had volgens mij deze:
    1GB SO-DIMM DDR333 PC 2700 64x8
     
  5. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ja, inderdaad. Maar ik heb die originele reep erin gezet, en nog niet tegen vastlopers aangelopen. Ben dus enigzins opgelucht. Er werd me alleen op een ander forum nu ookal aangeraden om memtest te gebruiken. Ik denk dat ik dat eerst maar eens ga doen zo.

    EDIT: En ik heb iets vergelijkbaars gedaan in Access IBM. Ben niet helemaal naar de bios gegaan, maar heb wel in Access gekeken bij info over de hardware, en daar had hij het over 2048 RAM, dus wat dat betreft...
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2007
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je kan ook nog proberen om de reepjes om te wisselen, dus de kapotte waar de goede nu zit, en andersom.

    Of alleen de "kapotte".

    Als hij dan weer raar doet ligt het inderdaad hoogstwaarschijnlijk aan dat ene reepje.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vraagje aan Acer gebruikers.

    In mijn Acer zit een ingebouwde Webcam.
    Nu heb ik het gekke probleem dat Vista het programma Orbicam niet meer wil opstarten.
    Programma en drivers verwijderd en opnieuwe geinstalleerd maar heb nog steeds problemen.
    Zijn er personen hier met de zelfde problemen en zo ja hebben jullie al een oplossing voor dit probleem ?!?!?
     
  8. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    heb dese vraag ookal in t nieuwe hardware del gevraagd mas hier past die denk beter
    ik wil n laptop gaan kopen maar zit eem beetje te twijfelle tussen sony en acer
    http://www.kieskeurig.nl/product/44C...00002E6D78.htm
    http://www.kieskeurig.nl/product/ED7...05004A0B1E.htm
    http://www.kieskeurig.nl/product/E57...F8004C5A83.htm

    sony is altijd erg duur maar is de kwaliteit dan zoveel beter want de speceficaties zijn nou ook weer niet zo geweldig in de sony zit dn wel een nvidia8400 maar voor spellen zal die ook wel niet zogoed zijn want het is n notebook versie en de acer heeft dan wel n minder videokaart maar zijn vaak sneller, groter geheugen en groter sgerm dus ik weet het allemaal ff niet wie helpt mij
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Sony is duur, omdat... geen idee. Zie weinig verschil met andere merken (lees: geen). Zien er alleen wel aardig uit. En het scherm is ook wel goed geloof ik.

    En verder doen je linkjes het niet.

    Die 8400 is trager dan een 7600 nvidia of een x1600 van ati die je ook in notebooks zal vinden. Enkel de directX10 functies maken hem "nieuwer"
     
  10. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    t zijn de volgende laptops:
    Sony VAIO VGN-FZ11E
    Acer aspire 9302AWSMI
    Acer aspire 9305AWSMI
    Acer aspire 9413ZWSMI
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2007
  11. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    wie kan mij een beetj helpen sit het meest te twijfellen tussen de acer 9413 en de sony allebij voor en nadelen wil er wel een beetje op kunnen gamen makklijk hdfilms afspelen
     
  12. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    kan niemand me een beetj helpen dan?
    SONY VAIO VGN FZ11E
    + 8400GT videokaart
    +sgerm SGIJNT goed te zijn (ze zijn ook wel mooi die ik heb gezien maar niet egt mooier dan acer von ik
    +kwaliteit is goed hoor j altijd
    +mooi design
    +HDMI poort

    -1024 geheugen
    -15,4'' sgerm
    -duur

    ACER Aspire 9413ZWSMI
    +groot sgerm
    +2048 geheugen
    +ook mooi design
    +goekoper dan de sony

    -7300GT videokaart (sgeelt het heel veel met die 8400GT in de sony?)
    -me pa heeft ook een acer en het sgerm is nu aan de rechterkant helemaal zwart met een balk dus ben tog wel een beetje bang voor de kwaliteit of is dit gewoon n pech geval?
    -geen hdmi poort


    wie helpt mij hier mee ik wil wel een beetje gamen op die laptop dus is dan de sonby beter omdat dat geheugen best up te graden is naar 2x1024 maar het sgerm blijft natuurlijk een stuk kleiner maar als de kwaliteit dan egt zo goed is neem ik dat liever voor lief en doe k m op de tv ofso voor de games via HDMI
     
  13. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb waarschijnlijk een laptop nodig voor mijn opleiding volgend jaar (marketing&communicatie MBO)

    voor deze opleiding zal ik veel presentaties en werkstukjes moeten maken enzovoort..

    mijn vraag: is mij een macbook aan te raden? zoja met welke software enzovoort?
    zo nee welke laptop dan wel?:)

    ik hoor graag meningen over de macbook en andere aanraders.

    Mvg, worst (PMen mag uiteraard ook)\o/
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    macbook is een beetje overkill voor die doeleinden he... Maar wel leuk. Elke laptop is geschikt voor presentaties/werkstukken.
     
  15. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik ben ook een beetje bezig met het sparen voor een laptop en dit zijn mijn eisen:

    - Hij moet minstens 80GB hebben (voor films en series).
    - Hij moet aansluitbaar zijn op mijn HD-tv (Samsung)
    - Goed genoeg zijn voor werkstukken maken, beetje internetten, en gewoon veel klote op bureaublad (dus niet dat laden van mappen lang duurt)
    - Voor de rest moet hij ook wel Warcraft 3 kunnen draaien en WoW is ook wel leuk. Voor de rest eigenlijk niks. Dus geen high-end games of dat soort gedoe.
    - Niet al te duur
    - Nieuw/2ehands
    - Vrij goed merk. Dus geen olskipolski van de Lidl ofzo! (Wat zijn eigenlijk de goeie merken wat betreft laptops?)
    - En het liefst een Mac, maar aangezien Window laptops goedkoper zijn ga ik er maar vanuit dat het zo'n eentje word.
    - Mooi uiterlijk en niet te klein scherm!

    In het kort: Gewoon leuk snel laptopje die er goed uitziet en die niet echt games aan hoeft te kunnen maar wel gewoon snel genoeg is! DVD-rom en vrij veel GB hardeschrijf is ook altijd welkom.

    Zou iemand mij plz kunnen helpen?:)

    Ps. De prijs: Niet boven de 700 euro! Mag dus nieuw of 2ehands.
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2007
  16. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    ja weet ik maar ik moet ook folders ontwerpen enzo en ik heb mij laten vertellen dat apple daar de betere software heeft ook voor powerpoint- presentaties enzo, vandaar ook mijn interesse voor een macbook;)
     
  17. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik met de laptop de hele tijd aan de netstroom gekoppeld werk, is het dan verstandig om de accu eruit te halen? Of maakt dit niet uit.
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Maakt niks uit, vraag me af of je laptop dan überhaupt wel werkt.
     
  19. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, heb nu de accu eruit en de laptop op netstroom aangesloten. Werkt gewoon.

    Vriend van me beweerde dat de accu dan kapot kon gaan als je de laptop steeds op netstroom aan hebt aangesloten met accu erin.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De 23e Augustus krijg ik ook een laptop, via de notebookregeling van de Technische Universiteit Eindhoven. Ik heb eigenlijk niet zo veel verstand van pc-onderdelen e.d, dus ik denk ik post die stats even hier:

    Lenovo (IBM) Thinkpad T60p
    Intel® Core2Duo T7200 processor (2,0 GHz; 667MHz FSB; 4MB L2 cache)
    2GB DDR2 667MHz RAM
    100 GB 7200 rpm harddisk
    DVD-RW DL
    15,4" WSXGA+ TFT, resolutie 1680x1050
    ATI Mobility Fire GL V5250, 256 MB
    802.11 a/b/g wireless
    10/100/1000 mbit
    PCMCIA: 1 type I/II; 1 Expresscard
    USB, infrarood, bluetooth, modem, windows XP (later Vista)


    Voor zover ik weet ziet dat er wel degelijk uit, maar dat mag ook wel voor die prijs. :+ Ik ben niet zo'n pc-gamer, dus daar ga ik hem niet voor gebruiken. Maar misschien dat ik er World of Warcraft op ga zetten. Dat zou met deze stats zeker wel moeten kunnen draaien, ik vraag me alleen altijd af hoe het zit met de opwarming van die laptop.
    Is er overigens iemand die mij iets zinnigs over de videokaart kan zeggen? De meeste specificaties zeggen me wel wat, maar van videokaarten weet ik vrij weinig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina