Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat de prestaties van de games in Vista in het algemeen niet veel moet onderdoen voor de presaties van dezelfde games in XP ;).

2. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb ik wat aan, die havo taal allemaal. :+
    Weet alleen niet of het de moeite is om vista erbij te kopen, wel mooi en nieuwe en halo 2 enzo.. maar ik weet bijna zeker dat ik driver gezeik krijg, of valt dat wel mee met zulke hardware?
    Op mn laptop was het iig heel erg klote met mn netwerk kaart, na 3 dagen nonstop proberen had ik hem pas aan de praat...

3. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je met 200GB aan HDD genoeg? De 320-400GB zijn nu het best opslag/prijs. Ook... Als je niet gaat overclocken, is die cooler nogal duur. De Artic Freezer 7 Pro is ook een goede, aan 1/2e prijs. Het scheelt misschien 20E; maar het is toch weer 20E, hé. Met dat geld kan je dan weer een grotere HDD kopen.

4. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    :emo:

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    :emo:

6. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben me ook een beetje aan het orienteren op dit gebied, omdat ik hard toe ben aan een nieuwe pc. :')

Wat wil ik:

Een nieuwe pc. Monitor en alle dingen als muis, toetsenbord, boxen ed. heb ik wel :)

Wanneer wil ik dit?

Over 4 weken, als ik genoeg geld heb :)

Wat is mijn budget?

Rond de 700 euro.

Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?

Ik wil er sowieso WoW op kunnen draaien, schoolwerk op kunnen doen (ook photoshop en kleinschalige videobewerking) en internetten natuurlijk.

Mijn vraag:

Kan iemand mij helpen met het samenstellen van een systeempje? Geluidskaart, Windows Vista ed hoeven er niet bij. Vista wil ik er later op gaan draaien, als de bugs er een beetje uit zijn :p De Harde schijf hoeft ook niet supergroot, ik koop er later toch een 500gb externe HD bij voor school :) Als behuizing zat ik aan een Sonata II of III kast te denken, omdat daar al een voeding in zit.

Kunnen jullie mij een beetje helpen hiermee? :)

Edit: Even volgens het boekje gepost..

Laatst bewerkt: 12 jul 2007
  7. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil over een tijdje dit moederboard kopen.
    Alleen ik heb nog dit geheugen.

En dat is pc3200 en bij dat moederboard staat alleen dat die pc6400 enz onderstuind. Zou dat moederboard dat geheugen pakken? Graag 100% zekker antwoord anders zit ik straks met een moederboard met procesoor enz maar zonder geheugen...

En nog 2 vragen: Ik wil bij dat moederboard een Intel Core 2 Duo E6850 kopen. Ik neem aan dat die daar op kan?

En kan deze voeding in deze behuizing?

Gr Rik

Bedankt alvast:thumbs:

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Kom binnen 2 weken ofzo het nog eens vragen, want om nu ff een systeem samen te stellen is een beetje een "waste of time" aangezien de prijzen in die weken nog hard kunnen dalen of stijgen ;).

Maar ff snel uit m'n hoofd:
    Antec Sonata III
    AM2 moederbord (waarschijnlijk Asus of MSI)
    AMD X2 4x00+
    2GB DDR2
    X1950 Pro
    250GB of 320GB HDD
    DVD-Rewriter SATA (waarschijnlijk van Samsung)
    Windows XP Home NL (tenzij je thuis nog XP hebt liggen)
    Assemblage en installatie Windows kosten

*Sigh* Een snel kijkje op de site van Gigabyte zou je dit geven (en dat geheugen van de link is trouwens pc4200):

9. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry type fout.

Ja bedankt het werk dus:thumbs::thumbs:

Weet je misschien nog antwoord te geven op me anderen vragen_O_

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Andere vragen niet gezien, sorry. Maar voor beiden kan ik kiezen tussen 2 antwoorden:

Antwoord 1: Wat denk je nu zelf?
    Antwoord 2: Ja

Wederom kost je voor dat van de C2D gewoon op de site van Gigabyte zien en voor die andere vraag kan ik toch nog een beetje inkomen dat je het vraagt. Elke moderne voeding (met uitzondering die reuzen van 1000W of hoger) passen in elke moderne case.

Oh ja, die voeding is geen topvoeding. Coolermaster maakt dan misschien wel goede cases enzo, maar hun voeding zijn niet echt top (maar nu ook niet zo crappy als Q-tec bijvoorbeeld).

11. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    De regel voor voeding is 0.10E per watt. Die voeding voldoet daar net niet aan. Hij zou eigenlijk 43 euro dan moeten kosten. Zolang je je aan deze regel houdt, is er weinig kans dat je je een crap-merk aanschaft.

12. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De voeding vind ik zelf best goed! Lekker still en goede koeling! Ik heb pass een anderen voeding nodig als ik een 8800GTX wil gaan kopen.

Bedankt pegas voor je antwoorden!

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    regel? goede merken als Tagan, Enermaxx, Akasa en Be quit zitten eerder op 0,15 ~ 0,20 cent per watt

14. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je ook een goede voeding. Sweex, Q-teq enz, zitten allemaal onder die regel. Die merken (Be quiet, tagan) zitten er dan weer boven. 10 cent is echt genoeg, hoor. 15 cent is beter, maar het gaat dan ook meer kosten.
    Er zijn ook goede voedingen (Antec) die iets goedkoper zijn en nog altijd een goede kwaliteit leveren.

15. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben voor een nieuwe grafische kaart aan het kijken voor mijn computer. Mijn huidige kaart is namelijk ontzettend zwak. Het moet per definitie een AGP kaart zijn (mijn pc ondersteunt geen pci-e) en het budget is zo´n 120 a 130 euro. Zelf leek me de GeForce 7600 GS wel een aardige kaart wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding.
    Zijn de ietwat recentere titels hier ook nog mee te draaien of is dat te hoog gegrepen? Ik wil de kaart vooral aanschaffen voor titels als GTR2, PES 2008, FEAR en C&C3.

De specs op dit moment (waarvan ik weet dat het geen bakbeest is):

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt: 15 jul 2007
  16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    7600 GS gaat ze kunnen draaien, maar niet (allemaal) op high. Kijk anders een uit naar de X1950 Pro, deze is ook beschikbaar op AGP en is nog een kaart uit het medium/high-end segment ;). Deze kost nog rond de €150 dacht ik.

Laatst bewerkt: 15 jul 2007
  17. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    k heb zelf 2 weken geleden een X850XT gekocht voor 99 euro die prachtig draait.

Maar de X1950GT heeft nu ook een prijsverlaging ondergaan en kost nog maar 129 euro :)

18. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De X1950 is inderdaad een stuk beter maar is daarentegen ook meteen zo'n 60 euro duurder. Is het dat geld echt waard of is het te verwaarlozen wanneer je bekijkt dat het mij niet ontzettend veel uitmaakt of de spellen te draaien zijn op high?

19. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    De X850XT is misschien een minder goede keus aangezien deze niet over shadermodel 3.0 bezit.

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De X1950 Pro is bijna dubbel zo goed als de 7600 GS ;). Dus ik vind €60 extra wel z'n geld waard :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina