[Wii] [Nintendo] E3 2007

Discussie in 'Games' gestart door CaptnCook, 6 jul 2007.

1. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    super mario galaxy en metroid prime is stijve tepelwerk.

2. Dark Aldo

Dark Aldo Bitch Please

Leuk Bevonden:
    0
    Zucht, i don't get it! ik kom hier echt niet op commentaar te leveren op Nintendo, maar ik vind dat ze een stap te ver gaan. Ok, de zapper, leuk. Niets geweldigs of uber innovatiefs, maar toch. Leuk voor de Nintendo aanhang. Maar dan. DE WII FIT. ik moest het toch echt ff twee keer kijken. Een evenwichtsschaaldrukpuntenopvanger blabla WHAT THE HELL! Kom op, ik zou me beledigd voelen als ik een hardcore aanhanger was van Big N. Wat wel weer erg tof was, was de (onverwachte) aankondiging van Mario Kart.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Als je die game niet wilt koop je hem toch gewoon niet? Zo simpel denk ik erover. Ik koop een Wii voor games als Mario Galaxy, Metroid, aankomende Zelda, SSBB en Mario Kart. En daarnaast nog wat andere games die ik nu niet op ga noemen. Waarom zou ik beledigd zijn? Nintendo is getting money by the hour met al die dingen, laat ze maar hun ding doen.

4. Dark Aldo

Dark Aldo Bitch Please

Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk. Maar je vergeet een ding. Nintendo verdient bakken geld met de nieuwe richting die ze ingaan. Ze zoeken het "breeder publiek". Vergeet niet dat dit ten koste gaat van:

A: De reputatie van Nintendo als Hardcore gamemaker
    B: De hardcore nintendofans; waar blijven hun Triple A titels?! Nintendo moet nu scoren met vette shit om de hardcore gamer voor zich te winnen, maar dat doen ze niet. Je gaat me niet vertellen dat die 3 Wii titels genoeg zijn om de hardcore gamer te vermaken voor een heel jaar.

Het is duidelijk dat Big N een bepaalde richting is ingeslagen. Dat moeten ze ook zelf weten, en ik laat ze ook hun ding doen. Maar ze verliezen de "echte gamers" uit het oog. Zelfs de insiders bij Nintendo zeggen dat.

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Uhm... Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy en Super Smash Brothers Brawl die dit jaar nog uit gaan komen? OK, dat is wel in de US.

Wat je eigenlijk moet zeggen is dat Europa gewoon achter wordt gesteld door Nintendo. Japan en de US hebben bijvoorbeeld al lang Super Paper Mario gehad, wij hebben hem nog steeds niet. Europa krijgt vast ook niet die 3 triple A titels in 2007. Dat is het enige wat me momenteel irriteert aan Nintendo, het achterstellen van Europa.

6. Stridone

Stridone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ironisch, dat de enige potentiële toppers van het "innovatieve" Nintendo allemaal sequeltjes zijn. Maar ja, als de blinde fanbase van Nintendo nog steeds niks in de gaten heeft, is dat hun probleem. Ik ben blij dat ik op de 360 ben overgestapt deze generatie.

DS ligt ook al een hele tijd stof te happen, trouwens. Trieste non-games allemaal.

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach de typische Nintendo franchises vind ik nog steeds leuk om te spelen, daarom vind ik de Virtual Console functie ook zo sterk. Maak er minstens net zoveel gebruik van als van de Wii games zelf. Maar ben het met je eens dat Nintendo de harcore gamer een beetje laat vallen. Die non-games hoeven van mij eerlijk gezegd ook niet zo :eek:

Laatst bewerkt: 13 jul 2007
  8. Dark Aldo

Dark Aldo Bitch Please

Leuk Bevonden:
    0
    Het viel me gewoon op dat hardcore Nintendo-liefhebbers echt ''hun Nintendo'' down the drain zien gaan. Voor mij is de Wii gestorven samen met de aankondiging van Wii Fit. Het is overigens echt beschamend dat ze die shit uit gaan brengen ten koste van de hardcore gamer, want geloof me, dit gaat ten koste van de (minder goed verkopende) Zelda's en Metroid's. Ik ben benieuwd wat we de volgende E3 te zien krijgen, een wipwap?! Iemand moet Nintendo de goede richting in sturen, want deze shit slaat nergens meer op. Je kunt er overigens blind van uit gaan dat het komende jaar, geen één exclusive hardcore Nintendo titel naar de Wii komt die niet op de E3 is aangekondigt. Dat betekent dat jullie(ik heb geen WIi) verplicht worden om ook op de plank der evenwichts te gaan staan, mits je verstandig bent en die shit niet koopt.

Laatst bewerkt: 13 jul 2007
  9. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    hardcore dit, hardcore dat. Vorige consoleronde werd Nintendo weggevaagd door eerst PS2 daarna door de xbox. Dankzij de DS en de zogenaamde non-games zijn ze teruggekomen. Waarom niet verder gaan als het succesvol is?
    Jij hebt dus liever dat ze "hardcore" blijven en vervolgens failliet gaan omdat ze niet genoeg verkopen?

Kijk, ik heb (als redelijk fanatieke gamer) toch al veel plezier gehad met brain traing en wii sports. Wii fit... ik ben benieuwd of het werkt. Maar het zou leuk kunnen worden. Het idee klinkt leuk. En er komen nog leuke games aan: paper mario, mario galaxy, smash bros., mario kart.

Dus ga nou eerst maar eens een Wii kopen. De Wii leeft juist!

10. Wii

Wii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind die gasten die hier reageren, soms wat dom in hun commentaar, waarom kopen jullie dat die stomme shit. "Mijn Ds licht al een jaar stof te happen aleen maar saaie non-games* Nintendo lacht zich rot met die DS volgens mij lekker beuren met allerlei games etc. Toch vind ik dat hardcore Wii gamers nog wat moois krijgen:

Super smash bros, Mario galaxy, Paper Mario, Mario Kart, Zelda daar kan je je eigen wel mee vermaken hoor. Dan zijn er nog een aantal zeer goede games als zelda tp, re

11. Dark Aldo

Dark Aldo Bitch Please

Leuk Bevonden:
    0

Echt waar haal je die shit vandaan. De GC verkocht als een tierelier, vooral in Japan en Europa. No fucking way dat ze failliet gaan, OOIT. En waarom ik vind dat ze moeten stoppen met die gametrainings? WIJ zitten er niet op te wachten. Want ik snap wel dat je Wii sports leuk vindt, je koopt er geen Wii voor(eerlijk is eerlijk). En de Wii leeft inderdaad, maar niet bij de Nintendo fans. Zij worden hard geaarsnaait door Nintendo, die zichzelf zo opsteld dat gamers de Wii niet als main console kunnen gebruiken.

Edit; misschien een beetje te aanvallend. Maar ik vind dat de Wii zichzelf opsteld als gadget ipv een console, en dat vidn ik erg jammer aangeziene r erg vette dingen op kunnen. Ik heb gewoon geen zin om een wii te kopen voor maar een paar echte Hardcore(sorry, ga ik weer) Nintendo games

Laatst bewerkt: 16 jul 2007
  12. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    erm, de gcn verkocht helemaal niet als een tierelier. Het was bijna een DC...
    Nee, de Wii was een grote gok. Als de wii faalde dan was heel Nintendo failliet gegaan. Gelukkig voor hen werkte het. De DS gaat nu ook goed daarom heeft Nintendo besloten ook geen nieuwe game boy te maken.
    Sony heeft ook erg veel geld in de PS3 gestoken, ook dat ding moet goed gaan, anders zijn ook hun een substantieel deel van hun kapitaal kwijt. MS is de enige met een bijna oneindige stroom geld, en dat hebben ze hard nodig na dat is gebleken dat alle verkochte 360 dingen de potentie hebben een "hard lock" te krijgen (3 red lights of dead)

13. Dark Aldo

Dark Aldo Bitch Please

Leuk Bevonden:
    0
    Dude, de GC verkocht wel fokking goed! Het was een persmachine, dat is waar. Maar de mainstream in Japan en China pakte het massaal op. Wat ook gebeurde in Europa, maar daar meer concurentie ondervondt van Sony (en na een erg lange periode ook Microsoft). Nintendo heeft geen grote gok hoeven te nemen, want de Gc bracht zijn centjes gewoon op. Vanaf de periode [ komst GC- komst 360 ] (voorsprong andere consoles niet meegerekend), heeft de GC de meeste consoles verkocht in Europa en Japan.

Vergeet niet dat de GC erg goedkoop was en daarom veelal favoriet. maar toch, de Xbox vond ik persoonlijk vele malen beter.

14. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eh china? Waar de ps2 twee jaar geleden pas werd gelanceerd? De GC verkocht dramatisch, minder dan de Xbox (nieuwkomer in de markt) en ook veel minder dan de N64 (35 om 22 miljoen units). De ps2 was afgelopen generatie echt met afstand het meest verkocht, vrijwel iedere maand, uitschieters daargelaten. Daarnaast behaalde nintendo vooral zijn winst uit de GBA en later de DS, waar ze toch marktleider zijn. Het is vooral het handheldgedeelte van Nintendo wat ze al die jaren drijvende heeft gehouden, als ze enkel van de NGC zouden moeten leven was dit echt niet gelukt.

Overigens denk ik echt dat Nintendo snel wat 'echte' games moet gaan uitbrengen. Die titels die er nu aankomen zijn echt goed, maar we hebben er bijna een jaar op moeten wachten (de gamecube poort van zelda reken ik niet mee). Bovendien betwijfel ik of metroid, mario en ssbb ook daadwerkelijk allemaal nog in 2007 gaan uitkomen. Het zou me niet verbazen als er van die drie 1 0f 2 pas in 2008 uitkomen.

Verder: al die minispelletjes zijn nu leuk voor het mainstream publiek, maar raken zij ook niet op een gegeven moment uitgekeken op al die rotzooi? Zeker aangezien de Wii echt wordt overspoeld met dergelijke spellen.

Gametrailers.com sloeg in een van hun e3 videos echt de spijker op de kop toen ze zeiden: 'Het uitbreiden van je afzetmarkt is 1 ding, maar het totaal negeren van de mensen die je zover hebben gebracht is eigenlijk onacceptabel'. Want de hardcore Nintendo fans zijn wél verantwoordelijk voor een groot deel van de verkopen van de GC (en dan met name van ssbm, sunshine, wind waker en de beide metroids) en de GBA.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Metroid komt eind deze maand uit in de VS en ook SSBB en Mario Galaxy komen in de VS dit jaar nog.

Daarnaast komt Metroid in Europa ook zeker dit jaar uit, namelijk op 26 oktober al. Mario Galaxy komt hier waarschijnlijk in december. SSBB gaat het echter niet halen.

Laatst bewerkt: 3 aug 2007
  16. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    metroid geloof ik wel, ssbb en galaxy twijfel ik nog over

Deel Deze Pagina