Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    whaa! gow is een dikke killswitch kloon 8)

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat weet ik, maar nu met Killzone worden er te snel conclusies getrokken. Laten we eerst maar eens even afwachten op meer info en beelden over de gameplay.

Weet je niet, zou weleens andersom kunnen zijn. Niemand had ook verwacht dat Guerilla het E3 filmpje zo goed zou benaderen en kijk nu eens. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Qua game, setting en sfeer spreekt Killzone mij echt veel meer aan dan Halo, dat deed Killzone 1 al.

3. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is dan wel nog niet een volledig level van COD4 wat ze hebben laten zien maar hier zijn nieuwe beelden van verschillende levels van COD4, een filmpje wat tijdens de E3 is opgenomen:

http://www.gametrailers.com/platformlist/xb360/index.html

Het is niet zo gek dat de pers over deze titel (ook) zo laaiend enthousiast over is. Wat mij dan weer in dit filmpje opvalt is dat alles zo super vloeiend is. Sfeer en belichting zijn ook top.

Laatst bewerkt: 12 jul 2007
  4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Ik vind COD4 mooier dan Killzone en Halo 3. Die game is echt mooi _O_

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, kwestie van smaak en je hebt reeds meerdere malen laten weten dat je Halo zowieso niet leuk vind maar je kunt niet ontkennen dat de game een sfeer en gameplay neerzet waar MILJOENEN mensen wild van worden...

Gamerpres en gamers alike.

De makers van Killzone hebben nooit bekend gestaan om hun gameplay of kwaliteit (niet dat dit kan veranderen natuurlijk met de zak geld van Sony ;) )

Bungie heeft een lange staat van dienst en alleen daarom al mag je ze iets meer krediet geven aangezien Halo 2 nu nog steeds zo'n beetje de meeste gespeelde Live game is.... Gameplay is iets dat een game een lang leven geeft en Halo heeft dit reeds meerder malen bewezen.

Nu Killzone nog.

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kan me best voorstellen dat miljoenen mensen de sfeer en de gameplay tof vinden. Miljoenen mensen kunnen het helemaal geweldig vinden, maar daardoor hoef ik het nog niet tof te vinden. Heb toch echt wel sfeervollere games als Halo gespeeld, qua gameplay overigens ook, maargoed. Dat is en blijft een kwestie van smaak.

Killzone was een goede game, niet perfect (verre van perfect), maar ik vond het een goede game. Killzone Liberations is de beste PSP game die verkrijgbaar is. Het is afwachten wat Killzone 2 gaat doen, maar ik heb er vertrouwen in.

Allemaal leuk een aardig, dat ze al een lange staat van dienst hebben en dat het de meest gespeelde Live game is, maar als ik de game niet tof vind, dan hecht ik daar persoonlijk weinig waarde aan.

Halo heeft zich voor een bepaald aantal mensen bewezen, niet voor iedereen.

Maarjah, dit is een discussie waar geen eind aan komt, is een welles nietes spelletje. :)
    Duidelijk een meningsverschil tussen ons. ;)

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Klopt ook, en het maakt me ook niet uit wat je mening is in deze. Ik geef alleen aan dat je de game ook op zn kwaliteiten kunt beoordelen ook al vind je hem niet leuk. Ik vind de gameplay van GT serie niet vet maar begrijp heel goed dat heeeeel veel mensen het een super vette game vinden, netzoals ik dat vind met andere games, je hoeft niet van een game te houden om hem goed te vinden ;) (okay, raar maar waar :) )

edit: maar laten we hier nu elkaar niet overtuigen van elkanders mening want die weten we inmiddels ;)

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Mass Effect!!!
    http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=6905
    Dit is voor mij toch wel de mooiste xbox 360 game van de E3. Echt, pffff, die graphics. Deze game moet ik dag 1 gewoon kopen. Anuwel, ik wil me volledig storten op deze game. Dus geen andere games tussendoor spelen. Zoals ik nu viva pinata/Dirt/forza 2 doe, maja, race is niet zo serieus voor mij, en pinata is fun. Anyways, ik wil Mass Effect van begin tot einde goed spelen. Alles staat me aan in dat spel, de settings, de dialogen(en dat Jack Bauwer achtig gedoe, echt vet!!!), de graphics(prachtig), de sfeer. Echt, dit is een toppertje, kan niet anders :).

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    IK ben op dit moment de presentatie op gamespot aan het kijken........
    Ik denk dat je dan ook heeeel blij zal worden als je die ff kijkt :)

http://www.gamespot.com/video/930279/6174539/mass-effect-stage-demo-1

Edit: De game is klaar, ze laten dus geen demo zien maar eigenlijk wat stukjes uit de complete game laten ze weten... Nog wat dingentjes oppoetsen en november release komt eraan :)
    Ik denk dat de game voor mij persoonlijk iets te hoog gegrepen is maar denk dat ik er toch een poging voor ga wagen.... :)

Laatst bewerkt: 13 jul 2007
  10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, eens zien :)

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    lol!! Niet doen, is dezelfde link als die jij me stuurde :+:thumbs:

Die van mij is rechtstreeks naar gamespot ;)

Maar goed, beiden enthousiast dus altijd leuk ;)

Nu ben ik pitten want morgenvroeg de wekker :mad:

Edit: Als ik deze game koop ben ik er denk ik zoet mee tot de nieuwe Xbox uitkomt.... (of langer..................)

12. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, ik zag het juist, Ik zo, what the fuck, hetzelfde filmpe, noooo! :lol: LOL Neenee, just kidding. Dit is echt wel een spel waar je enthousiast van word. Alles is enorm groots aangepakt in dit spel. Echt de moeite :).

13. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop niet dat dat waar is, heb net 2 maanden een psp met killzone lib., maar als dit de beste psp game is dan ruil ik hem om voor een DS.

14. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    No PS3 price cut, no 80GB model for Europe

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=26698

Het entreekaartje blijft dus 599 Euro, nog altijd een hoop geld. Je krijgt natuurlijk wel meer voor je geld maar toch. Het blijft een afschrikwekkend bedrag.

'Price-cut' in Amerika maar zeer tijdelijk, 80GB nieuwe model voor $599 USD.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=26702

Ze zijn echt het spoor bijster daar. Eerst een 'price-cut' aankondigen wat eigenlijk geen price-cut is, blijkt nu dat deze 'price-cut maar voor een paar weken geldig is. Wat een stunt! Puur om de voorraden weg te werken. Dat is niet zo gek hoor, er liggen namelijk heel veel PS3's op de plank en dat kost heel veel geld. Niet lang geleden waren er berichten dat er zo'n 3,5 miljoen PS3's verkocht waren terwijl er 5,5 miljoen verscheept waren. Dan liggen er bizar veel op de plank, mede door de tegenvallende verkopen in de USA en Japan.

Dus ja, natuurlijk zullen de verkopen deze maand minstens verdubbelen, DUH! Iedereen rent naar de winkel om nog even te profiteren van de prijsverlaging voordat het weer te laat is. Daarna zit je opgescheept met een 80GB model met 1 game voor $100 extra. Heel veel geld voor 20GB extra en 1 game terwijl ze zelf al toegeven dat kosten tussen een 60GB en 80GB HDD te verwaarlozen zijn.

Het zal mij benieuwen hoe de situatie zal zijn na 1 augustus. Als je de fora een beetje had gevolgd zag je dat het 80GB model er flink van langs kreeg. Al met al vreemde actie van Sony. Ik dacht dat het 80GB model een Limited Edition was? Na 1 maand trekken ze Motorstorm er weer uit ofzo? Een dier in nood maakt rare sprongen.

Let op mijn woorden, later dit jaar kondigen ze een globale prijsverlaging aan, 80GB voor $499 USD en 499 Euro. Vrij baan voor Microsoft om zijn troef, een aardige prijsverlaging, in te zetten.

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Even een copy+paste van mijn reactie op een nieuwssite:

Ben ik met je eens, in feite is 't ook een 'koopje' als je 't zo bekijkt. Maar, de markt die Sony nu aan moet gaan spreken om marktaandeel te winnen, ziet dit waarschijnlijk niet op die manier. Die zien nog steeds een PS3 die €599 kost.

Een aantal sites hebben de 60GB versie in hun webshop al vervangen voor de nieuwe bundel. Wat gaan zaken zoals een Media Markt met hun voorraad doen? Ook 'dumpen' voor een lagere prijs? Uiteindelijk is de bundel die wij krijgen wel beter dan de bundel die de Amerikanen krijgen. Echter, op de verpakking van hun bundel, staat duidelijk dat 't om een gelimiteerde uitvoering gaat. Dus krijgen ze daar dan na een tijdje een 80GB model zonder game? Kost ie dan gewoon weer $599?

Zou vandaag graag opheldering zien van SCEA en SCEE, want zoals 't nu klinkt zijn ze niet goed bezig om de massa te bereiken.

Mijn gedachte:

Nu:
    - 60GB zonder games $499 om ruimte te creëren voor het 80GB model
    - 80GB met game gelimiteerde uitvoering (zie verpakking US model) $599

Na de zomer:
    - 60GB model uitgefaseerd
    - 80GB zonder game voor $499

Edit:

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dit vind ik wel de meest coole uitspraak van Sony, het geeft precies weer hoe ze hun userbase zien :b:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind de actie met het starterpack in Europa wel een goede zet, veel value for money. Maar had toch liever een PS3 voor 499 gezien.
    De hele situatie in Amerika vind ik ech te gek voor woorden! Ik kan met niet voorstellen dat ze dit echt gaan doen...

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    De PS 3 is (was) al value voor money maar dat neemt niet weg dat de instapprijs gewoon te hoog is voor de gemiddelde gamer.

PS 3 heeft geen toegevoegde waarde tov de veel goedkopere 360 wat betreft games behalve wat exclusives die dit jaar (met deze prijs) geen systemsellers zijn...
    (GTA4 misschien maar die is voor veel minder geld te spelen op een andere console ;) )

Door dit nieuws denk ik dat heel veel nieuws sites de presentatie van Sony snel vergeten...

19. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Veel value voor money ja. Maar wat als die games je niet aanspreken en wat als je genoeg hebt aan 1 controller? Je hebt geen andere keuze ..

Met bundels is niets mis, zolang je ook maar het kale model op de markt houdt zodat de cosument zelf kan kiezen wat hij met zijn centen doet.

Nu worden titels waar de rek toch wel uit is gerecycled, uit zakelijk oogpunt slim. De consument die de winkel inloopt ziet echter nog steeds dat prijskaartje van 599 Euro. Naast het feit dat men de consument moet overtuigen van de meerwaarde van Blu Ray, een dikke HDD, de Cell, etc moet de consument ook nog eens overtuigd worden van de meerwaarde van dit pakket.

Een 'price-cut' onder het mom van de onze hele inventaris moet weg, het is maar net hoe je het verwoord ..

Mee eens. Een domme zet van Sony op deze vrijdag de 13e.

20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    President van Sony USA: "laten we een mooie pricedrop doen voor de mensen die een PS 3 willen!! Als ie dan goed verkoopt laten we het model uitlopen en kan iedereen weer de 599 versie kopen!! Ik ben geniaal!!" :lol::lol:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina