[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door JeePee, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    ach, die 20 extra GB is zo vol. Kan je net zo goed ff een externe hardeschijf kopen als je zo nodig veel download :).
     
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt. Zie ook mijn reactie in de VS thread. Ik denk echter niet dat hij snel $499 gaat kosten, misschien in het najaar tijdens een globale prijsverlaging.

    De NeoGAF thread is hilarisch: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=171209

    Waar zijn ze mee bezig daar bij Sony?? Ze willen graag 1 model op de markt houden om zo verwarring te voorkomen. Nou, het enige wat ze met dit soort acties doen is juist het het zaaien van verwarring, vele velden vol. Is het 1 april ofzo? Oh nee, vrijdag de 13e ..
     
  3. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, jammer dat hier geen prijsverlaging komt. Je betaalt toch evenveel ondanks dat er zoveel voordeel is. Maar in Amerika is die eerder uitgekomen toch? Dan is het best wel logisch dat ze daar eerder een prijsverlaging krijgen. Tjah...wat krijgen ze niet eerder in Amerika...
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    In Amerika was de PS3 al sinds november uit ja, 5 maanden eerder dan in Europa.

    De actie voor de PS3 is in Europa als volgt:

    -PS3 60GB
    -2 controllers
    -2 games naar keuze. Keuze uit: Resistance, MotorStorm, F1 CE, Genji en Ridge Racer 7.

    Prijs: 599 euro.

    Best een mooie deal!
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Je zou ook kunnen zeggen dat de early adaptors redelijk genaaid worden met zo'n deal ;)
    Binnen 5 maanden na release zo'n pakketje samenstellen is nogal een paniek actie denk ik. Maar goed voor de mensen die twijfelen.
     
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    lijkt wel bijna de retail pakket die je kon aanschaffen voor 600 euro .....(ps3-event)
    alleen mist de hdmi-kabel
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ach, het is geen prijsverlaging van 180 euro na 1 maand. ;)
    Maar het was te verwachten, ze moesten wel. Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal in deze business. Met PC hardware is het nog erger.
    Persoonlijk baal ik er niet zo van, het had wat anders geweest als de hardware anders / beter zou zijn, dan had ik het wel genaaid gevonden.
    Een echte prijsverlaging kunnen ze nu nog niet doen in Europa, daar is het te vroeg voor. Dus ik vind dit een mooie oplossing, zeker als je het totale plaatje bekijkt. Ik verwacht rond de herfst een echte prijsverlaging.
     
  8. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar die versie zonder zilveren randje, met ik dacht 20GB HDD, is die ook in prijs verlaagd?
     
  9. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Die is nooit in europa uitgebracht. Tenzij je het heb over de US versie dan zou ik het niet weten.
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dave Karraker over de US price-cut:

    Ze hebben dus een flinke voorraad voor de komende maanden van de 60GB voor 499 dollar.
    Maar wat gebeurt er als de 60GB op is?
    Ik denk het volgende:

    De 80GB van 599 dollar is op de markt gezet om de sales te pushen van de 60GB. Door deze tijdelijk in prijs te verlagen halen mensen de 60GB en niet de 80GB. De 80GB schijnt in massaproductie goedkoper te zijn dan de 60GB. Als de 60GB op is, dan haalt men MotorStorm uit het 80GB pakket en vult men het gat dat de 60GB achterliet op met een prijsverlaging voor de 80GB voor 499 dollar. Let maar op.
     
  11. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat denk ik niet, als de 60GB op is moet je gewoon weer 600 dollar voor die 80GB versie betalen.

    Edit: De senior public relations manager van Sony Computer Entertainment America, Patrick Seybold, heeft aangegeven dat de prijsdaling van de 60GB PlayStation 3 in Noord-Amerika tijdelijk is. De prijsdaling zal van kracht zijn totdat alle exemplaren de winkels uit zijn en de 80GB PlayStation 3 zijn intrede doet. Deze gaat de 60GB-versie vervangen en wordt voor hetzelfde bedrag van 599 dollar verkocht inclusief de game Motorstorm. De 80GB-versie staat overigens niet in de planning voor Europa.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2007
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Dit zijn trouwens ook de exacte woorden van Kaz Hirai in een interview van een paar dagen geleden.

    Ik sluit zelf een prijsverlaging aan het einde van het jaar niet uit. Kaz geeft echter aan dat men streeft naar 1 SKU, straks dus het 80GB model voor $599 USD.

    Het 80GB model is nu inderdaad op de markt gezet om de overtollige voorraden van het 60GB model weg te werken. Ik schat dat er ruim 1 miljoen exemplaren nog niet verkocht zijn. Genoeg voorraad voor de komende maanden. Ik krijg onderhand ook het idee dat de verschillende regionale afdelingen van Sony niet of bizar slecht met elkaar communiceren, alsof ze in concurrentie zijn met elkaar.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom brengen ze geen PS3 Core op de markt.
    Dan kan ik zelf bepalen welke HDD ik in mijn PS3 zou stoppen.

    Koop dan uiterraad geen originele PS3 HDD , maar koop me dan meteen een 2½" 160GB HDD.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De standaard aanwezige HDD is o.a. dat elke PS3 over een HDD beschikt. Developers hoeven geen rekening te houden met modellen zonder HDD. Daarnaast maken games zoals Oblivion gebruik van de HDD om laadtijden te verkorten.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat ik ermee wilde zeggen laat de koper in de winkel kiezen welke HDD er in de PS3 gestopt moet worden.
    De prijzen voor een originele HDD zal veel hoger liggen dan een standaard 2½" HDD voor de laptop.
    Goed voorbeeld is de 20GB voor de Xbox360 , niemand betaalt er bijna €90 voor een 20GB voor de pc.

    --

    Ben nog steeds behoorlijk onder de indruk van de download snelheid van de PSstore.
    Een E3 trailer van 251MB gedownload in nog geen 10minuten.
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik zeg maar wat hoor maar hoeveel mensen downloaden van de PSStore in vergelijking tot XboxMarketPlace ? Misschien daarom PsStore sneller ?
     
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Even 2 kleine vraagjes.

    1:Is er een lijst waar ik kan zien welke PS1 en PS2 games BC zijn op de PS3

    2:Is het al mogelijk games te kopen of betaald content d.m.v bepaalde points?
    Of moet je er echt een creditcard voor hebben?
    Ik ben oud genoeg voor een creditcard daar niet van,maar wil er liever geen een hebben.
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ah op die manier :D

    Maar inderdaad, het downloaden lijkt hier ook aanzienlijk sneller te gaan dan via de XBL Marketplace, zeker tegen 't maximale aan! Vanochtend wilde ik een trailertje downloaden van 44MB op de 360, en dat heeft gewoon 4,5 minuut geduurd. Grotere trailers op de PSstore had ik sneller binnen. :eek:

    @AnubisNefer,

    Dat zou mijn inziens niets uit mogen maken, aangezien gewoon de huidige community gebruik maakt van het XBL netwerk, en dergelijke zaken o.a. worden gefinancierd door de inkomsten van Gold abonnementen:

    Als downloadsnelheden met de huidige community al trager schijnen te zijn, ben ik benieuwd naar de snelheden zodra de in 2008 verwachte 10 miljoen Live gebruikers online zijn, en downloaden :eek:
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    1. De lijst op Playstation.nl is al eeuwen niet meer bijgewerkt.

    2. Je kan nu alleen nog met CC betalen , maar Sony werkt aan een pre-pay systeem.
     
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277

    Oh dus niemand weet dus echt welke games je wel en niet kan spelen op de PS3?
    Voor de rest bedankt voor je reply :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina