1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Toslink.
     
  2. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je voor € 30.- een optische kabel gaat halen dan zou ik hoe dan ook voor een Monster gaan. Dan weet je tenminste zeker dat je het maximum er uit haalt (niet dat ik wil beweren dat andere kabels slecht zijn, maar vaak is het verschil wel te horen). Buiten dat het geluid wat beter klinkt, is een Monster-kabel ook steviger en dikker. Zo’n kabel bestellen kan altijd via internet als de plaatselijke elektronica zaak ‘m niet heeft. Maar om antwoord te geven op je vraag, dat is inderdaad een optische kabel.

    Ja, gewoon de analoge plug in het koptelefoontje voor/ achter/ zijkant in de TV doen of 2 pluggen in een adapter steken die weer naar rood/ wit kabeltje gaan voor de TV voor stereo geluid.
     
  3. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Dure kabels moet je alleen maar kopen indien ze een analoge signaal dragen.
    Voor digitale ingangen maakt het in principe toch niks uit indien het te maken heeft met de kwaliteit vh geluid ?

    Da's toch heel het concept van digitaal datatransfer, geen (drager)vervorming zolang de signaal binnen een bepaalde range zit
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2007
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Klopt niet helemaal als ik het zo op HTForum lees. Het is belangrijk dat een digitale kabel goed afgeschermd is voor invloeden van buitenaf.
     
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, daar gaat het om. Als zo'n kabel niet goed is afgeschermd, verlies je data. Daarom kom je ook nooit extreem dure toslink kabels tegen.
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Digitaal: 0- en 1-tjes dus verlies je signaal, dan heb je ook echt geen signaal meer.
    Gevolg: geen geluid of gekraak door missen van geluid/sync

    Bij analoog heb je bij verlies van signaal gewoon een zwakker signaal (tot zekere hoogte natuurlijk), dus minder grote gevolgen.
    Gevolg: ruis
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal leuk, maar het grootste voordeel van een optical is dat het juist niet vatbaar is voor invloeden van buitenaf, omdat het optische signalen zijn. Het belangrijkste is dus gewoon de kwaliteit van de optische geleider (maximale buighoek, verzwakking vh licht, etc..) en de connectors.

    Analoge kabels, waar dus stroom doorheen, loopt zijn wél vatbaar voor storingen. Omdat een electrisch signaal vervormd kan worden. Tevens zijn elektrische signalen afhankelijker van veel meer dingen, zoals de opbouw van de kabel en de materialen etc. Daarom wordt er door bepaalde merken veel research naar gedaan en kunnen deze kabels soms echt be-la-che-lijk duur zijn.

    Er zijn natuurlijk ook digitale kabels waar gewoon stroom doorheen loopt. Daar is een goede afscherming natuurlijk ook gewoon belangrijk. Alleen is een digitaal signaal wat bestaat uit 0 en 1 moeilijker te vervormen dan een analoog signaal wat uit ontelbaar veel verschillende voltages bestaat. Daarom is afscherming belangrijker bij een analoog signaal als bij een digitale.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2007
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    nog mooi stukkie:

     
  9. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat storend, ik zoek nu al zo lang naar een LCR60/0 van B&W. Nergens een mooie in de calvados kleur te vinden!

    Binnenkort heb ik weer veel centjes, dus ga ik een zootje stands kopen en alles echt goed neerzetten. Kabelgootjes komen er ook langs de muren en alle kabels netjes wegwerken!
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb weer eens een advies vraagje voor de HT vriendjes. Op het HTForum staat op dit moment een beschadigde SVS PB10NSD. Hij is technisch helemaal in orde alleen qua uiterlijk dus een beetje geneukt. Nu wil de svsman er 400 euro voor en dan heb ik gewoon 2 jaar garantie en alles.

    Ik zit dus heel erg te twijfelen om dit te doen. Ik bespaar 350 euro in verhouding met de monolith wat weer naar 2 rears kan en dan ben ik gelijk klaar. Daarbij heb ik zo'n gevoel van, de SVS is al vet en ik kan toch nog altijd deze weer verkopen en een Monolith nemen.

    Wat zouden jullie doen? Monolith ala 750 euro, of een beschadigde SVS PB10NSD ala 400 euro (nieuwprijs 750/gaat weg voor 650).

    EDIT: Ik heb zelf de keuze al gemaakt haha. Ik ga de PB10NSD kopen en daar voorlopig mee draaien. Heb ik eindelijk een subwoofer + geld over voor rears :D. Beter kan eigenlijk niet. De Monolith blijft me lokken maar die komt nog wel een keer.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2007
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had al lang die SVS gehaald :9
     
  12. XmandyX

    XmandyX Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister me setje binne gekregen, eindelijk haha. Ik ben toch ook maar gelijk een nieuwe dvd speler wezen halen en alle bekabeling ( wat egt een duur grapje is maar goed ). Daarna alles aangesloten en jawel alles doet het. gelukkig. zo heb ik het aangesloten: receiver met een coax verbonden aan de dvd speler, met een audio cinch verbonden met de tv en met een toslink verbonden met me xbox. De dvd speler heb ik met een hdmi aan me tv verbonden. Ik heb alleen wel een vraagje wat is het verschil tussen dts en dolby digital? je heb ook nog dit Dolby Pro Logic II, kan je dit alleen maar afspelen als je dvdtje dat ondersteunt?
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2007
  13. Sjoerd89

    Sjoerd89 Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    DTS is een soort DD maar vaak net nog wat intenser qua beleving. Het precieze weet ik er niet van, maar zo ervaar ik het.
     
  14. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Bitrate is beter van DTS geluid.
     
  15. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook nog speciale kabels voor je tv en pc nodig?? Zoals de toslink voor de 360?
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    hoe bedoel je..?
     
  17. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou met de z-5500 heb je een toslink kabel nodig voor je xbox 360? Heb je dan ook nog een speciale kabel nodig voor je tv? en voor je pc?
     
  18. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan. Als jij je PC digitaal wilt aansluiten kan je een toslink of coaxiale kabel in je SPDIF-OUT stoppen in je PC. Je TV zal vast geen digitale uitgang hebben dus die kan je gewoon met een stereo kabeltje aansluiten.

    Verder zit er bij de Z-5500 een kabel inbegrepen bij dat pakket, waarmee je je PC kunt aansluiten op de Z-5500. Zo'n kabel met 3 stekkers.
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    enm als je voor tv wilt gebruiken kun je het beste een digitale decoder pakken, is wel zo makkelijk :)
     
  20. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    ik heb dus de Creative Inspire T7900 besteld voor me PC bij www.kijkshop-ict.nl
    maar nu hoor ik wat slechte dingen over Kijkshop op Tweakers.net ik betaalde dus met CC, net besteld maar ik was zo haastig dat ik het gewoon bestelde :+
    maar heeft iemand anders ooit ook op deze site besteld en is het ook dan goed verzonden? zonder ene bullshit? ik heb zelf kijkshop al gemailed en gevraagt over bestelling dus mja
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina