1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marco-discus

    marco-discus Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu een paar trailers vergeleken, (call of duty 4) maar zie tussen de 360 en de ps3 geen verschil in kwaliteit. dit soort spellen gaan wel de voorkeur genieten.

    ik vind beeld kwaliteit en realimse qua graffics in een spel wel belangrijk
    en als ik dan zie dat de ochtenddouw van het gras komt is wel heel erg g**l

    dan nog een vraag, is de kwaliteit van hdmi nu echt mooier of is het verschil te verwaarlozen

    groetjes marco
     
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou ja, als je kijkt naar ervaring en dergeljike kan je bij voorbaat eigenlijk gewoon niet verwachten dat een nederlands tamelijk nieuwe devoleper even een van de meest verkochte FPS op de consoles gaat doen vergeten en even in kwaliteit gaat overtreffen. Ookal houdt je niet van halo, je kan wel de kwaliteit ervan zien (wat ik altijd heb met Ninja Gaiden, baggerspel :)). Laten we van killzone nou niet zulke hoge verwachtingen krijgen, laat de reviews het maar zeggen, want eigenlijk is er maar een conclusie te trekken, bij de massa zal halo 3 altijd geweldig gevonden blijven worden, terwijl killzone alleen maar tegen kan vallen omdat er nu wel heel erge verwachtingen zijn geschept.
     
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Verschil is te verwaarlozen.
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Verkoopaantallen zeggen trouwens niks over de kwaliteit van de game. Zo is Cars een van de meest verkochte games van vorig jaar, maar de kwaliteit liet heel erg veel te wensen over. Omgekeerde verhaal is Beyond Good and Evil. Een van de betere platformgames van de vorige generatie, maar de game verkocht totaal niet. Of je Killzone tof gaat vinden, heeft te maken of je wat met de game hebt, zelfde met Halo. Ik heb in ieder geval meer met Killzone, dan met Halo.

    Maargoed, voordat deze thread uitmond in een Halo 3 vs Killzone 2 (misschien een idee voor een aparte thread?), weer terug naar de versus discussie:

    Ik heb op de PS3 zowel component en HDMI gezien (gebruik zelf HDMI) en er zit best wel verschil tussen. De kleuren zijn bij HDMI veel mooier en dieper. Er is zeker verschil, wel afhankelijk van de bron.
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De 360 produceert in ieder geval praktisch hetzelfde beeld over Component, VGA en HDMI. Het ligt voornamelijk aan de tv (!) welke uiteindelijk het beste wordt weergegeven.
     
  6. marco-discus

    marco-discus Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ik neig op dit moment toch heel erg naar de ps3
    vooral om bart smit een aanbieding heeft
    met 2 spellen en een extra controller voor 599 euri
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat voor een opmerkingen zijn dit toch? Ik heb helemaal niets gezegd van de verkoop. Ja duh dat halo 3 beter gaat verkopen... Ik had het puur op het spel. Mijn punt is, dat er een kans is dat killzone 2 qua game halo 3 gaat beaten. Maar dat weten we nu nog niet. En mijn andere punten over de animaties, graphics,... noem maar op, kan je wel lezen.
    @Xwon: Nogmaals, ik zei niets over de verkoop, dat bedoelde ik niet ;). Jullie doen zo een beetje als met de Wii, onmiddellijk de tegenaanval van hoe goed het wel niet verkoopt en dit en dat. Maakt mij niet uit, ik had het puur op het spel ;). Bye the way, ik zei zelf al dat halo beter was dan killzone1 . Maar we zien wel hoe het uitdraait in de toekomst. En natuurlijk, ik weet dat de AI, noem maar op perfect gaat zijn, het is halo he. Ik denk ook nog altijd(voor de duidelijkheid) dat halo 3 beter ging worden, maar ik was gewoon heel aangenaam verrast van killzone 2 op de E3 ;).
     
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal er geen Halo vs topic van maken maar reageer gewoon op wat Boss zegt.
    Laten we alles even in perspectief zien. Ik haal er geen verkoopcijfers bij maar tel eens verschillende fansites van bijvoorbeeld Halo en Killzone....
    Kijk eens welke game nu nog steeds opgepikt word voor de singleplayer ervaring....
    Kijk eens welke geme er nu nog steeds opgepikt word voor de multiplayer ervaring....

    I rest my case ;)
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor de singleplayer ervaring. Daar ben ik het dus niet mee eens. halo 1 wel ja. Maar sorry, halo 2 singleplayer vond ik wat teleurstellend. En ik vind ook dat halo 2 een beetje onverdiend hoge scores heeft gekregen. Het verdiende goed, maar geen 95 he... Dus ik hoop dat men dezelfde fout niet maakt met halo 3. Nu ja, het spel zal wel bom worden, want iedereen is er inderdaad enthousiast over. Maar toch.
    En over killzone, dat was hun eerste game he, weet je hoe Bungie hun eerste game eruit zag...
    Zo kunnen we de boel niet beoordelen dus. Wachten nog even af, en we zullen zien. Beide zijn grote projecten :).
    Ontopic: Zou dit de nieuwe ps3 controller zijn?:
    [​IMG]
    héhé, denk het niet. Maarja, je weet maar nooit.
     
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een quiz vraag tussendoor. Ik heb hier twee screenshots van Killzone 2. Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan deze screenshots?

    Shot A:
    [​IMG]

    Shot B:
    [​IMG]
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe vaak een game is verkocht, en nog wordt gespeeld zijn feiten. Het geeft natuurlijk ook aan of 't voor 't grote publiek een goed spel is of juist niet. Op dit forum lopen ook een aantal mensen rond die helemaal niets met Halo hebben, en met Killzone idem dito. Dat gaat echter over smaak.
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Zeg gewoon wat je wil zeggen dude...:)
     
  13. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Quizvraag, wtf :p! Zal vast wel 'n verschil in zitten..
    ZOEK DE VERSCHILLEN:lol:
     
  14. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    De ene is via HDMI ofzo?
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarschijnlijk zoiets. Ik moet wel zeggen, ik kan wel een stuk mooiere screens van killzone 2 tonen zulle...
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Minimaal verschil in contrast. Vraag me wel af waarom de ene afbeelding 175KB groot is, en de ander 431KB....
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Killzone 2 component vs HDMI (kwaliteit van de foto's kan een stuk beter, maar het gaat even om het verschil in kleuren).

    KZ2 component
    [​IMG]

    KZ2 HDMI
    [​IMG]

    Zit toch een behoorlijk verschil tussen. Kijk alleen maar eens naar de zwartwaarden en de diepte van de kleuren.

    MGS4 component vs HDMI

    MGS4 component
    [​IMG]

    MGS4 HDMI
    [​IMG]

    Check het verschil op Snake z'n harnas.
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal een hint geven, het soort video aansluiting is het in ieder geval niet. Het verschil tussen component en HDMI is over het algemeen te wijten aan de tv zelf, niet aan het video signaal.

    Iemand anders nog een idee wat er aan de hand is met die screenshots? :+
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Bij het mannetje rechts op het beeld steekt er een gun door zijn arm? :+:x En bij de andere hangt zijn arm los...
     
  20. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Overigens vind ik bij deze 2 voorbeelden persoonlijk de component beelden fraaier, maar ja, zoals MacDennis zegt, het ligt aan de TV welke aansluiting het mooiste beeld geeft, niet de technologie an sich.

    Ondertussen heb ik info van de NL journalisten die zowel Killzone 2 als Halo 3 hebben gezien en iedereen, jawel 100%, zegt dat Halo 3 een gaver spel aan het worden is dan Killzone 2, ook qua graphics. De beelden die je dus op Internet vindt zeggen weinig over een spel, laat staan over de gameplay. Daarnaast zal Halo3 waarschijnlijk een jaar eerder uitkomen, zodat tegen die tijd Killzone 2 alweer "verouderd" zal overkomen.

    Daarnaast werden alle multiplatform games, jawel 100%, getoond op een Xbox 360 en geeneen op een PS3. Belangrijke verklaring daarvoor is dat de meeste PS3 versies nog niet speelbaar zijn (MGS4 was volgens mij ook een film en geen demo). Vandaar ook dat zoveel games die Sony toonde ofwel animations waren, danwel oudere demo's. Het is bijvoorbeeld maar de vraag of Fifa dit jaar wel haalt op de PS3 en dat geldt voor heel veel van hun games. Het leeuwendeel zal 2007 niet halen. UIteraard geldt voor onze line up het omgekeerde, vrijwel alles wat wij toonden is voor 2007 bedoeld. Ook daar zal trouwens ongetwijfeld het nodige van gaan slippen, maar met onze line up is er juist wel wat behoefte aan wat extra ruimte.

    Ik was persoonlijk erg onder de indruk van Killzone 2, zeker de mooiste en wellicht de beste game op PS3, maar eentje die dus nog lang niet komt. En ik was zeer onder de indruk van Home. Iets waarover hier vreemd genoeg weinig wordt gesproken. Als ze van die belofte een keertje werkelijkheid kunnen maken, dan hebben ze goud in hun handen.

    Wie denkt dat Sony hier de show heeft gestolen, heeft liggen slapen. Nintendo heeft overduidelijk verloren en Sony en MS voerden een nek aan nek race maar dan wel met 2008 content tegenover 2007 content. Van 2008 hebben wij eigenlijk nog niets laten zien. Dus in een nek aan nek race van content waar een jaar verschil tussen zit hebben wij nipt gewonnen. Vind ik toch een prima prestatie. Wacht maar tot men onze 2008 games gaat zien.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina