1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Boris van Gamekings haalde wel een goed punt aan op hun streaming E3 uitzending....

    Waarom word Assasins Greed dat als hoofdplatform de PS 3 heeft (had??) op een XBox 360 gedemo'd en niet op een PS 3......???
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat is niet helemaal waar, vast wel bij een aantal, maar niet bij allemaal. Op de PS3 kun je de multiplatformcompilatie van Sony's E3 presentatie dowloaden.
    Bij COD4 bijvoorbeeld (een van DE games van de E3 ) zie je duidelijk dat het een PS3 versie is. Tenzij de 360 opeens de knoppen lay-out van de PS3 heeft. :+

    Het was een filmpje gemaakt met de ingame engine. Deze week zal Kojima in Tokyo een demo laten zien.
     
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik denk omdat ze eerst de game op de 360 uitbrengen, en een half jaar daarna de PS3 versie. Dit omdat ze net als bij Oblivion de boel moeten optimaliseren omdat Sony wil laten zien dat de Cell meer (zou) kunnen. Maargoed zo denk ik erover... dit is nu toch ook het geval met Dirt. Misschien niet heel erg hoor, ik zou als ik een PS3 had ook blij zijn met een ietsie mooiere versie, maarja daarnaast staat wel dat je de game een stuk later kan spelen. Het weegt van 2 kanten of eerder spelen, of iets mooier.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het antwoord ..

    Ik denk niet dat iemand met het juiste antwoord gaat komen dus ik zal maar verklappen wat het verschil is tussen de screenshots van Killzone 2.

    Shot A: Een 480p (!) SD afbeelding opgeblazen/gescaled naar 720p.
    Shot B: De originele 720p HD afbeelding.

    Conclusie: de huidige Killzone 2 beelden zoals vrijgegeven op het Internet maken geen gebruik van de voordelen van HD resoluties zoals 720p en 1080p. Een 480p beeld opgeblazen naar 720p ziet er precies hetzelfde uit. Dit is interessant omdat de massa deze beelden juist helemaal geweldig vind. Het maakt trouwens niet uit welke screenshot je pakt, het 480p > 720p resultaat is steeds hetzelfde.

    Resolutie is dan ook niet zaligmakend. Een combinatie van special effects, belichting, audio, vloeiende animaties, vloeiende framerate en intense actie is voldoende om een titel neer te zetten die elke andere titel moet laten verbleken.
     
  5. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, ik moet me verduidelijken. Dit jaar was de E3 over allerlei hotels verspreid. In die hotels werden alle multiplatformgames gespeeld op 360's. Ik heb het niet over de persconferenties.
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik moet nu wel zeggen, dat er veel ontwikkelaars zijn die nog "hulp" nodig hebben met het ontwikkelen voor de ps3. Zo is Dirt uitgesteld. Maar Sony is samen de ontwikkelaars bezig om meer uit de ps3 te kunnen halen(beetje info over ontwikkelen van ps3 aan het geven zeg maar). En naar het schijnt gaat Dirt op de ps3 nog een stukje mooier zijn. Hetzelfde geldt met Epic, Sony is daar nu ook samen mee bezig. Als Sony iedereen zo een beetje helpt, en iedereen uiteindelijk zowat dit en dat weet, dan zou de multiplatform games er op de ps3 misschien nog beter uitzien... Maarja, weet ik natuurlijk niet zeker, is maar een gok...
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Precies, ik doe een grafische opleiding waar we met programma's als 3dsmax en Vue6 werken, en van het lelijkste ontwerp in 3dsmax kan je met belichting er iets moois van maken. Dat is met alle 3d programma's zo, belichting is 1 van de belangrijkste elementen (zoniet de belangrijkste) in je ontwerp, die ervoor kan zorgen dat er een juiste sfeer word neergezet of dat nu realistisch of abstract moet zijn. Ik heb het al een keer eerder aangehaald, dat in shooters die vaak in het donker afspelen dingen weg gemoffeld kunnen worden hoe mooi het er ook mag uitzien, het is ideaal voor de makers om een game in een donkere horror setting te laten afspelen. Mensen die hier anders over denken die zouden zich eens deze vraag moeten stellen, Waarom zouden er anders zoveel shooters zijn die in het donker afspelen? (Doom, Prey, F.E.A.R etc etc) En er zo weinig in setting die meer en deel overdag afspeelt. In een game als Crysis is dit moeilijker aangezien je hier alles haar scherp overdag ziet, daarom ook respect voor deze gasten.
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik moet wel zeggen, ben altijd blij als ik een shooter kan spelen die zich in klaarlichte dag afspeelt. Toen ik eerst Farcry speelde. Damn, het eerste wat ik zei, eindelijk eens zon, en paradijs in een spel :). Hopelijk speelt Killzone 2 zich ook op klaarlichte dagen af. Maarja, moet wel he.
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dan zijn we het daar over eens, ik vind het namelijk ook veel toffer een shooter die overdag afspeelt dan alleen maar in het donker met je zaklampje aan moeten lopen, en als er dan een monster komt je zaklampje weg moet stoppen, en dan pas kan gaan schieten (Doom 3 ) Maargoed met deze nieuwe generatie hardware (of dat nu PS3, 360 of pc is) zal je steeds meer ontwikkelaars zien die overstappen van een saaie donkere setting naar een setting die zowel overdag als s'nachts afspeelt. Dit omdat er veel goeie editors/engines bij zijn gekomen, die het mogelijk maken om voor elke ontwikkelaar het een stuk makkelijker te maken. Mooie tijden staan ons te wachten! :b:
     
  10. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind HDMI toch echt een stuk 'levendiger'. Niet zo zeer mooier, maar het oogt wel beter.
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat resolutie alleen niet zaligmakend is heb je helemaal gelijk in. Echter, deze 'test'.....?? Een afbeelding van 1280x720 verkleinen naar 853x480, en deze vervolgens weer oprekken naar 1280x720? Het enige verschil dat je zal zien is dat er scherpte, en dus detail verloren gaat tijdens dit proces.

    Vergeleken bij bijvoorbeeld de Unreal 3 engine games, zie je in Killzone 2 momenteel niet zoveel bump en displacement mapping. Textures e.d. zijn vrij 'vlak' met relatief weinig detail. Op een aantal puntjes na (scherpe/strakke vormen) zie je dus niet veel verschil.

    Hier zie je dat er volgens die methode ook wat scherpte verloren gaat:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat was juist mijn hele punt. Bij deze Killzone 2 test gaat echter geen detail verloren! Bij een game die goed gebruik maakt van de mogelijkheden van een HD resolutie zou namelijk wel detail verloren gegaan zijn.

    Met andere woorden, Killzone 2 kan men weergeven in een PS2 resolutie van 480p, deze vervolgens opblazen door middel van de nieuwste scaler mogelijkheden van de PS3 (inclusief smoothing filter) wat allemaal mogelijk is vanaf firmare 1.8 en dan nog zouden deze graphics voorbij de hemel worden geprezen zoals nu het geval is.

    Scaling + smoothing op de PS3 zorgt voor het blur effect (verdoezelen van low-res textures) en voorkomt tevens die vervelende jaggies.

    Aangezien dit een pre-pre alpha build is zou het mij niets verbazen als deze titel momenteel ook zo wordt weergegeven, in 480p dus en opgeblazen naar 720p. Ik kan in geen enkele HD video of screenshot bewijs vinden van een engine die loopt op 720p. Ik zeg niet dat deze build daadwerkelijk in 480p loopt maar deze test geeft wel aan dat het tot de mogelijkheden behoort.

    De reactie van het grote publiek geeft wel aan dat men hier weg mee zou kunnen komen wat men weer de gelegenheid geeft om meer te doen met special effects, belichting en animaties.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2007
  13. Stridone

    Stridone Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 3 vind ik ook een mooi voorbeeld hiervan. Mensen klagen wel dat de graphics tegenvallen etc, ik vind het een prachtige sfeer uitademen. :)
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja vind ik ook Halo heeft gelukkig ook mooie openvlaktes in de buitenlucht, en volgens mij met Halo 3 word het allemaal nog mooier. Halo 2 blijf ik minder vinden, aangezien het hier meer en deel binnen afspeelde, maartoch de buiten levels die er waren hadden zeker een goede sfeer.
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar in principe zijn er geen problemen. Ik bedoel, wat valt hier nu over te discussiƫren, niets. Killzone zag er goed uit, maakt uit uit, HD, of geen HD...
     
  16. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Graphics, graphics, graphics,..... Boss niet omdat jij de discussie over killzone vs halo 3 graphics of component vs hdmi discussie bent opgestart, MAAR jij bent iemand hier die beide consoles heeft.

    Neem nu als voorbeeld Dirt: Speel je deze game liever nu op je 360 met de lekkere controler van de 360, of wacht je af dat dit soort games op de PS3 komen zodat ze er misschien (waarschijnlijk wel), iets beter uit gaan zien??

    Wat ik eigenlijk bedoel, wanneer ik een game speel dan heb ik er niet een Ps3 naast staan om te zien dat ik qua graphics een iets mooiere game moet missen. Het gaan om de exclusives en die gaan waarschijnlijk voor de PS3 nog wel komen....
     
  17. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik me eigenlijk afvraag is "Waarom multplatform spellen die later op de ps3 er beter uit zien?" Komt dit door de extra tijd die erin gestoken is of door de kracht van de cell?
     
  18. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Allebei me dunkt, door de kracht van de cell zal er wel meer tijd in gestoken zijn.
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dirt, tja, het is een fijn spelletje. Arcade racer, en daar heb ik op DIT MOMENT zin in. Dus, ik zou niet wachten op de ps3 versie. Maar als je alleen een ps3 hebt, en het spel komt later uit. Tja, een ramp is het niet. Zo was het ook met xbox vs ps2. En dan ziet het spel er nog wat beter uit(zoals nu met Dirt gaat zijn).
    @Ralfje: Mmm, kan ik moeilijk een antwoord op geven. Met spellen als fight night en oblivion is het puur vanwege de tijd. Met Dirt gaat het vooral de Cell zijn denk ik, omdat Sony Codemasters uitlegt, hoe ze er gebruik van maken, hoe ze die tools het beste moeten gebruiken. En dat is het probleem voor sommige ontwikkelaars op dit moment. Ze weten nog niet hoe ze de kracht van de ps3 uit de ps3 moeten halen. En Sony is volop bezig met ontwikkelaars daarbij te helpen. En ik denk dat het een kwestie van tijd is, voor de games er allemaal ietsje beter(gaat praktisch geen verschil zijn) gaan uitzien op de ps3. En dan heb ik het over de multiplatformgames he. Nu, ik weet dat niet zeker he, ik denk dat maar. Maar de meeste zullen nog altijd gewoon 360 games poorten naar ps3. Maar als ze wat moeite doen, moet het er minstens zo mooi uitzien ja.
     
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Extra tijd, want er moest ook meer tijd ingestop worden omdat de Cell een geheel iets nieuws is voor de developers. Je kan volgens mij alleen zien aan exclusives of een console er meer uit kan pompen, maar dan nog ligt het net zo goed aan de developer hoe ervaren deze is, hoe beter de crapics zijn. Waarom zou anders Sony Epic en andere developers helpen om hun games te optimaliseren voor de PS3?! Dat komt gewoon doordat hun willen dat de kracht van de Cell benut gaat worden, hoe en wanneer we die kracht werkelijk gaan zien moeten we volgens mij nog even afwachten.

    Maar ik denk wel dat er uit de 360 nog heel wat moois komt ook al heeft deze geen Cell.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina