Dat was juist mijn hele punt. Bij deze Killzone 2 test gaat echter geen detail verloren! Bij een game die goed gebruik maakt van de mogelijkheden van een HD resolutie zou namelijk wel detail verloren gegaan zijn.
Met andere woorden, Killzone 2 kan men weergeven in een PS2 resolutie van 480p, deze vervolgens opblazen door middel van de nieuwste scaler mogelijkheden van de PS3 (inclusief smoothing filter) wat allemaal mogelijk is vanaf firmare 1.8 en dan nog zouden deze graphics voorbij de hemel worden geprezen zoals nu het geval is.
Scaling + smoothing op de PS3 zorgt voor het blur effect (verdoezelen van low-res textures) en voorkomt tevens die vervelende jaggies.
Aangezien dit een pre-pre alpha build is zou het mij niets verbazen als deze titel momenteel ook zo wordt weergegeven, in 480p dus en opgeblazen naar 720p. Ik kan in geen enkele HD video of screenshot bewijs vinden van een engine die loopt op 720p. Ik zeg niet dat deze build daadwerkelijk in 480p loopt maar deze test geeft wel aan dat het tot de mogelijkheden behoort.
De reactie van het grote publiek geeft wel aan dat men hier weg mee zou kunnen komen wat men weer de gelegenheid geeft om meer te doen met special effects, belichting en animaties.
Laatst bewerkt: 16 jul 2007