Als er mensen zijn die denken dat ze een toevoeging zijn aan de nieuwsredactie; graag!
Deze laatstse twee weken zijn inderdaad slecht, maar dat heeft natuurlijk redenen. Zo had ik een internetstoring die lang aanhield en ging er vervolgens een oom van mij dood, zodat ik die week met andere zaken bezig geweest ben.
Kan gebeuren, risico van weinig nieuwsredactie en nieuwsredactie die alleen post als ik nieuws door hun strot ram. Let wel dat nieuwsredactie niet betekend dat je zomaar alles post. Vereisten zijn dat je ingaat op feitelijk informatie, niets kopieert van andere sites en voldoende informatie aanlevert.
Alleen 'Dit spel komt er aan' of 'Dit gerucht duikt op' is niet genoeg. Er zijn duizenden sites die zulk non-nieuws brengen.
Aan de andere kant is er wat te zeggen voor non-nieuws. Als bezoekers non-nieuws willen en het hun niet kan schelen hoeveel feitelijk en betrouwbaar nieuws ze krijgen, dan kunnen we overwegen om de hele manier waarop wij nu nieuws leveren te ditchen en gewoon alles te posten en kopieren wat we zien.
Zou voor mij onmetelijk veel makkelijker zijn, maar op dat moment trek ik me terug van de nieuwsredactie, want dan heb ik daar geen interesse meer in en kunnen willekeurige mensen die dat soort onzin bijhouden zich uitleven (binnen een minder stricte kwaliteitsstandaard).
Zal het eens overpeinzen.
Laatst bewerkt: 21 jul 2007