1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antieke column op Homepagina XBW

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door WiseWish NL, 20 jul 2007.

  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Die collumn is traditie :+ ben eraan gehecht die te zien.
     
  2. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Vooral met het dikgedrukte gedeelte ben ik het volledig eens. Het nieuws op xbw is grotendeels herkenbaar aan zowel de waarheid van de berichten als de vele informatie die verschaft wordt. Ik denk dat Mirik, en hopenlijk de gehele redactie, kwaliteit boven kwantiteit stelt en liever een paar waarheden post met daadwerkelijke inhoud dan een tiental beknopte nieuwsberichten die voornamelijk bestaan uit geruchten.

    Wat de columns betreft: Ik begrijp de TS volkomen, maar er moet ook niet vergeten worden dat het ontzettend veel tijd kost om een mooi artikel te schrijven én dat het vaak origineel behoort te zijn om voldoende mensen aan het lezen te krijgen. Dit heb ik onlangs zelf ervaren, waardoor mijn respect voor de mede-redacteur/freelancer alleen maar groter geworden is.
     
  3. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Columns schrijven is inderdaad best lastig omdat ze ook boeiend of grappig moeten zijn :) En inderdaad ons nieuws moet een bepaalde standaard hebben en dus niet 3 regels met een link naar IGN of iets dergelijks. Neemt niet weg dat er zeker weten minder nieuws is gepost sinds een tijd, wat weer komt omdat ik nu ook werk etc. EN de tijd die ik dan doordeweeks heb tja dan kan ik niet meer zoals vroeg alles bijhouden wat er in de Xbox wereld gebeurd, zeker niet als ik daarnaast ook nog andere dingen in ijn sociale leven wil doen. Kijk als ik voor XBW had gewerkt was het makelijk geweest natuurlijk ;)
     
  4. WiseWish NL

    WiseWish NL Flawless Victory!

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben ook wel bereid om een stukje/nieuws te schrijven.
    Ik kan alleen niet aan de lopende band stukjes uitspugen ivm werk, kind etc.. :)


    Nooit geweten dat op deze thread zoveel reactie zou komen overigens..


    _0/
     
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    BTW, ik heb Fardo gevraagd om een thread te openen waar iedereen, leden, redactie, etc. een colum neer kan zetten, die dan vervolgens, mits goed genoeg gepost kan worden op de mainpage. Dit lijkt mij een leuk concept! Even kijken hoe dat gaat werken, dus Fardo, laat hier even weten waar die thread is zodat geintereseerden zich daar in kunnen uitdrukken!
     
  6. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Oeh! dubbelpost van Mirik :eek:

    Aangezien het hier in deze thead ook veel over geruchten en feiten ging:
    Ook is het mogelijk om een apart 'iets' voor geruchten op te zetten op de frontpage. Aangezien dat daar door velen toch best veel animo is. Dan worden de geruchten en de feiten toch nog gescheiden gehouden.
     
  7. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat de actieve nieuwsposter dit op hun hals willen halen, kijkende naar de punten die Mirik uiteengezet heeft. Overigens, persoonlijk heb ik veel liever drie kwalitatief goede en zeer betrouwbare nieuwsberichten dan een hoopje geruchten, die voor driekwart uit bull-shit bestaan.
     
  8. Farmir

    Farmir VIP User

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    0
    Een extra deel zegt hij toch wat afgescheiden is van de rest.. zeg maar!

    En je hoeft toch anders nite alles te lezen/reageren
     
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben met een concept in mijn hoofd aan het spelen, geinspireerd door een toevallige opmerking van een maat van mij, dat zoiets mogelijk maakt, maar dat wil ik iets verder uitdenken voordat ik dat compleet uit de doeken doe.

    Zoals je weet liggen mijn persoonlijke voorkeuren bij concreet, tastbaar en betrouwbaar nieuws. Ik heb echt niets met geruchten en kan mij mateloos irriteren aan mensen die deze vervolgens overal gaan rondroepen om een half jaar later te gaan lopen schelden als een feature of game niet verschenen is terwijl dat volgens hun selectieve geheugen 'aangekondigd' was.

    In mijn hartste hart draag ik daar liever niet aan bij. Maar goed, ik snap ook dat mensen sommige dingen nou eenmaal willen, ook al zijn ze niet goed voor ze. Geruchten zijn een beetje zoals Cola. Totdat je 50 bent non-stop Cola drinken, dan klagen dat je tanden rotten en je suikerziekte heb....|:-

    Maar goed, on point, ik ben er wel mee bezig, maar je moet je bedenken dat we helaas met een kleine club mensen bezig zijn en verandering niet zo snel gaat.

    Misschien hebben we een kleine verrassing deze week, echt héél klein, met betrekking op het uiterlijk van de frontpage. Een 2.5 design als het ware, terwijl we nog met 3.0 bezig zijn.
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2007
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    In iedereen shuilt een mogelijk talent, dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Post hier je column: Gebruikers XBW Challenge: Schrijf een Column de beste column van de maand augustus plaatsen we op de frontpage (dit doen we van af nu elke maand) :)
     
  11. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ook handig om het nieuws van de frontpage te splitsen.

    Een gedeelte met eigen nieuws, zelf geschreven reviews etc.
    En dan nog een gedeelte met nieuws wat van een andere site geplukt is.
    Kijk bijvoorbeeld naar http://www.hardware.info/ Vind zelf dat die het wel aardig uitgewerkt hebben!
     
  12. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is een mooi voorbeeld Gemini, thx. :)
     
  13. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    tsja, ik check XBW al..ehm...heel erg lang maar idd niet echt voor het nieuws. Wel om dus te kijken of ik echt grote dingen heb gemist, maar aangezien ik nog steeds geen Xbox360 heb en Halo 3 op het moment mij als enige interesseert volg ik alleen HBO en bungie.net. Algemeen Xboxnieuws check ik ook nog wel eens op fardo.nl.
    That said, xbw is een prima forum waarop ik snel weer terug zal komen. Met het forum is voor zover ik weet niets mis ;)

    Sowieso trouwens geen klachten, ben allang blij dat Mirik et al. zoveel werk verzetten voor xbw!

    EDIT en ik ga ook es mijn profile updaten...dat Motto is zo ancient ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  14. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    *geeft teken van leven*

    En toch was het een mooie tijd. :'-( Shriko, schrijf eens een nieuwe!
     
  15. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom, ze staan er nog maar 3 jaar, nog rete actueel! :b:
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Oh my is dit de terugkeer van alle ex-redactie leden :eek:
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja inderdaad. Ik merk ineens veel meer variatie op de frontpage. :thumbs:
     
  18. tolinden

    tolinden BiatCH

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik had dat artikel nog niet gelezen hoor
     
  19. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ga je nou elke thread hier omhoog schoppen met een nutteloze post? Kap ff aub. :)
     

Deel Deze Pagina