Hoe bedoel je? Bij sportspellen is het altijd al aan het begin van het seizoen compleet en up-to-date. Bij MotoGP ongeveer in het midden van het seizoen, en dit F1 spel kwam uit toen het nieuwe seizoen begon, maar met alle wagens en rijders van vorig seizoen.
Dat is niet helemaal waar, Magnetti Marelli levert slechts aan een paar teams. Mclaren heeft gewoon zijn eigen electronica Microsoft gaat vanaf 2008 ECU's (Engine Control Units) leveren aan ieder team. Dit houdt in dat het Traction Control eraf gaat, en is het voor teams niet meer mogelijk om vals te spelen, omdat iedereen gelijkwaardig electronica materiaal heeft. De reden dat ze voor Microsoft hebben gekozen is omdat het een buitenstaander is. Dit is eerlijker tegenover de andere teams. Magnetti Marelli, onderdeel van het FIAT consortium, zou een ECU kunnen bouwen die meer in het voordeel is van Ferrari. Het heeft natuurlijk verder helemaal niets met F1 Games te maken op de PS3 of Xbox 360. Ik zou er niet op gokken dat er binnekort een F1 game op de Xbox 360 komt. Verder komt er vast en zeker dit jaar nog een 2007 update voor F1 Championship Edition, Sony wil games verkopen, F1 wil F1 promoten, zo'n download zal de verkoop van de game flink stimuleren.
Wat is je bron voor die update? Dat zou heel mooi zijn, maar ik geloof er geen bal van dat het er van komt.
Je kan natuurlijk ook de 2007 mods downloaden voor spellen als rFactor of F1 career challenge op de pc, mits je deze hebt natuurlijk. Alleen is dat niet zo leuk als op de xbox.
Ik heb daar geen bron voor, Sony heeft de licentie voor 2007 in handen, lijkt me sterk dat ze daar helemaal niets mee gaan doen.
Het gaat er dit jaar gewoon om wie het meeste geld over heeft dit jaar om de licentie te krijgen, sony of ms. Daar gaat de licentie naar toe als ze het gaan baseren op wat de bedrijven voor de F1 doen krijg je sowieso gezeik. Allemaal van die kansloze rechtzaken etc.
Het is jammer dat niemand echt weet wanneer die F1 licentie van sony nou afloopt... wat mij betreft mag het gewoon op alles consoles weer, veel leuker. Ik vindt F1 97 echt de beste in de serie... toen al veranderende weersomstandigheden, alle denkbare vlaggen, goed werkende pitstops, en een goed werkende AI en physics. F1 97 was gemaakt door bizarre creations, die wat mij betreft wel weer een F1 titel mogen maken, was toen al veel beter dan wat we nu hebben. nu ziet het er spectaculair mooi uit, maar daar houdt het eigenlijk ook wel mee op.
Ik vond Formula 1 ('95) van Bizarre creations op de PSone het beste ooit. Met link cable, two player een heel season in het 1995 season. GAAAAAF!
Dat ben ik niet met je eens. Want dan krijg je ook veel hele slechte F1 (of een andere lecentie) games die redelijk gaan verkopen omdat er F1 opstaat. En daar is de FIA dan niet blij mee.
Ik heb het even nagevraagd aan iemand van SCEE, en het komt er op neer dat momenteel niemand de licentie heeft. Das nog geen reden om te juichen voor 360 bezitters, want het ziet er naar uit dat er pas F1 games komen, wanneer deze licentie is verkocht.
Gezien het feit dat helemaal niets horen over eventuele F1 games, vermoed ik dat Sony in onderhandeling is of is geweest met de FIA. Na de Leipzig Game Convention weten we meer, daar komt SCEE met aankondigen. Van mij mag ie overigens gewoon bij Sony blijven, ik vind de F1 games van Studio Liverpool wel lekker spelen en ik heb sinds kort een PS3. Het zou me verbazen als MS de rechten kocht, jarenlang is Europa slecht bijzaak voor ze, en dat is nu nog steeds het geval. Een F1 game past absoluut niet bij die strategie, Amerikanen laten die games namelijk gewoon liggen.
Jep, en helemaal nu er geen Amerikaan meer rijdt (Speed is vervangen door Vettel). MAAAAR, Microsoft gaat wel de software op de standaard ECU van de F1 auto's met ingang van 2008 ontwikkelen. Microsoft is dus diep betrokken met de F1, dus het zou me in dat opzicht niks verbazen als er een F1 game komt.