De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor een 1e LCD (My First LCD) voldoet de S81 perfect.
    Een LCD met alles erop en eraan.

    Maar als vervanger zal ik de S81 nooit advieseren.
    Ken iemand met een R71 en hij is overgestapt van R71 en S81.
    Alleen om de S81 meerdere HDMI-poorten heeft en de verkoper had gezegt dat de S81 de opvolger zou zijn van de R71.
    De S81 is niets meer dan een S71 in een ander jasje.

    De beeldkwaliteit van de S71/S81 kan je niet vergelijken met die van de R71.
     
  2. DjiEnn

    DjiEnn Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    de kleine LCDs van samsung zijn erg goed voor gaming.

    Maar kvind het toch erg raar dat bijna niemand voor een plasma kiest.
    De PS42c91 van samsung die ik heb is echt een goede HDTV... Geeft prachtig beeld, en is lekker groot. 42 inch en ik zit er 2,0m ervandaan.

    [​IMG]

    Kost 999 euro bij de mediamarkt. Als je toch een 32 lcdtje koopt voor 700 dan kun je toch ook even doorsparen? 8) (gaat uiteraard niet op voor iedereen)

    Kzou persoonlijk alleen die 32 inch LCD kopen als je echt een meter vandaan zit ofzow, en anders gewoon een plasma. De scherpteverschil zie je niet echt op een afstand van 2,0m tussen plasma en LCD; Plasma geeft ook mooiere kleuren weer en is wat robuuster (kheb ook een Wii, als mijn plasma door wat voorn reden een tikje krijgt op het scherm dan is dat totaal geen probleem).

    Tenzij je budget nee zegt, maar das weer een ander verhaal.
     
  3. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    er is op zich haast bij, want het is een actie
     
  4. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen waarom je niet voor je 37" Panasonic ben gegaan? Zelfde prijs, en.. 10x beter? :)
     
  5. DjiEnn

    DjiEnn Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    5 inches kleiner.
    hij is geen 999 euro maar rond de 850.
    geen mooie design.

    en 10x beter? Uit welke hoek van je aarse haal je deze info vandaan? Ben je een panasonic fanboy? j/k \o/
     
  6. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Panasonic is één van de plasmamerken bij uitstek. Evenals Pioneer. Samsung behoort daar niet bij :) :+
     
  7. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0

    1.
    2. Ik bedoelde de pv70 niet de pv45, die ziet er echt wel mooi uit, niet de zilvere maar die zwarte.
    3. Nja 10x beter is wel overdreven, maar de samsung plasma kan echt niet tippen aan die van Panasonic, evenals andersom met LCD's.
     
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wat research naar tearing gedaan en ik vroeg me af: zijn er HD ready tv's die er totaal geen last van hebben?

    Dit zal misschien een noob vraag zijn, dat het niet zo simpel ligt ofzo. But it never hurts to ask.

    Alvast bedankt.
     
  9. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    LCD's hebben, voorlopig, nog altijd wel wat last van tearing, niet altijd, maar af en toe zul je hier wel last van krijgen, bij sommige games etc.

    Bij plasma heb je hier totaal geen last van.
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het antwoord :)

    Maar ik neem aan dat er schermen zijn die er meer last hebben dan andere? Zo lees ik veel slechte dingen over samsung in relatie tot tearing.

    Welke merken zijn dan eventueel beter dan samsung?
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    philips, maar die heeft minder aan sluitingen dan de samsung en die is wat duurder
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik heb ook n 50 inch plasma, maar dan van Panasonic, en misschien vind je t tv-meubel wat ik gekocht heb ook wel mooi.
    Het is van Ikea en het heet Lack, is 1.90m lang, 38 cm diep en 35 cm hoog. Ik heb er nog 4 wieltjes met zacht plastic loopvlak bijgenomen, ook van Ikea.
    Lack meubel is bij mij donkerbruin/bijna zwart en kost €69 dacht ik.
    Staat echt heel mooi onder zo'n grote tv :9
    Kijk ff naar n vorige post van mij, zie je n paar foto's
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Plasma is werkelijk geweldig om op te gamen! Ik had hiervoor een 30 inch lcd van Iiyama maar heb nu dus n plasma en het is zó mooi!

    Ik vind trouwens t nieuwe model van Panasonic (je linkt hier naar t vorige model) veel en veel mooier qua uiterlijk. De nieuwe zijn zwart met een dunne lijst, maar is een kwestie van smaak.

    720p via xbox360 is echt heel mooi om te zien, gears of war ongelooflijk.

    De 1080p verwerking betekent alleen dat dit toestel n 1080p signaal kan ontvangen en daarna passend maken op t scherm, maar dit kan alleen via hdmi. Daar heb je voor je xbox nog niets aan.
    Ik zit te wachten op die hdmi kabel voor de gewone xbox360. Het amerikaanse bedrijf XCM zegt deze bijna klaar te hebben.
     
  14. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 25 jul 2007
  15. DjiEnn

    DjiEnn Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klopt dat de panasonic iets beter worden gereviewed dan de samsung plasma's. Maar het verschil is niet groot, en de normale consumenten zullen er niks van merken.

    De Panasonic ligt qua beeldkwaliteit veel dichter bij de samsung dan bij de pioneer. Pioneer steekt echt met kop en schouders boven de rest uit, maar ze zijn erg duur. Een 2 jaar oude 42 inch plasma van pioneer zijn nog steeds 1500-2000 euro.
     
  16. AQuila

    AQuila Active Member

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan u volledig gelijk geven wat die beeldkwaliteit betreft.
    Maar bij pioneer moet je niet naar oudere modellen kijken. Die verlagen ze al lang niet meer van prijs. Die staan nog gewoon wat op het internet te dwalen. De nieuwe generaties worden telkens goedkoper dan de vorige. Zo is de 7de generatie ongeveer 1000 euro goedkoper geworden dan de 6 de. En nu is de 8ste 200 goedkoper dan de 7de generatie (ik spreek over de 50" modellen).
    En de reden waarom die bij de duurdere schermen horen (en er zijn andere merken duurder!) is omdat al de technologie dat in die t.v. steekt uniek ontworpen is voor een pioneer. Dus zijn al de componenten zeer goed op elkaar afgestemd. Plus nog wat leuke extra's zoals PiP en PaP (wat ik toch regelmatig gebruik). En dan nog de goede aansluitingen. Ze hebben er veel die toch wel handig zijn dat andere schermen niet hebben. Een subwoofer uitgang. Een optische uitgang en ook 3 HDMI.
    En dan nog niets gezegd over de mooie afwerking. Je ziet meer en meer dat andere merken dezelfde afwerking proberen nastreven.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2007
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat kan bijna niets anders zijn dan het vga signaal omgezet naar hdmi. Aangezien de normale 360 geen digitaal beeld signaal uitstuurd.

    Daarom zit er ook zo'n groot middenstuk bij...

    [​IMG]
     
  19. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0

    Wat zijn de top merken/modellen dan behalve die van Pioneer? Ik ben voor mijn vader opzoek naar een nieuwe tv, en budget is zo'n €5000,- maar als minder kan mag ook :)
    tv moet ongeveer tussen de 45 en 50 inch zijn.
     
  20. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0

    ik moet nog een paar maanden wachten en dan heb ik het geld bij elkaar om de 50" van pioneer te kopen en dan de 508XD versie, het geduld begint op te raken want ik wil hem al gaan halen maar je geld he!!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina