1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jouw kijk op Achievements

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Frangster, 27 jul 2007.

  1. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Misschien een vreemd topic, maar ik ga toch een gokje wagen aangezien deze vraag mij al een tijdje bezighoudt.

    Sinds een tijdje ben ik redelijk verslaafd geraakt aan het behalen van Achievements. In het begin gaf ik er niet zoveel om, maar toen ik eenmaal doorkreeg hoe het in z’n werk ging wilde ik de ene na de andere Achievement behalen.

    Nu nog steeds als ik een game koop kijk ik als eerste naar de Achievements van de betreffende game en kijk ik of ze haalbaar zijn. Het probleem wat ik echter steeds vaker tegenkom is dat ik op een game uitgekeken raak als ik hem 1000/1000G uitgespeeld heb, want wat is er nu nog te behalen na het volledig uitspelen?

    “Vroeger” speelde je games vanwege een goed verhaal, toffe gameplay en vaak een vernieuwend concept. Deze games kon je blijven spelen en raakte je pas na maanden spelen op uitgekeken. Tegenwoordig is het meer een kwestie van, game kopen, Achievements behalen en op naar het volgende spel waar het hele verhaal weer opnieuw begint. Uiteraard is dit iets persoonlijks, want niet iedereen is fan van Achievements.

    Toch kunnen Achievements ook een positieve werking op slechte games hebben. Kijk bijvoorbeeld naar een game zoals Transformers. Normaal zou ik deze game na een paar uur zat zijn, maar omdat de Achievements gewoon leuk waren om te behalen bleef ik doorspelen. Door de aanwezigheid van Achievements werd deze game dus opeens een stuk leuker.

    Toch zie ik op het Internet mensen met een Gamerscore van over de 50.000 punten. Ik vraag me af of je dan nog plezier in gamen hebt of dat je het puur voor de score doet waar je verder niets mee kunt. Ik heb op fora zelfs gezien dat mensen elkaars profiel uitwisselen om zo voor elkaar Achievements te behalen. Veel Achievements komen niet vanzelf en moet je serieus veel moeite voor doen. Andere games zoals Colin Mcrae Dirt geven ruim 85% al weg door alleen het spel maar een keer uit te spelen.

    Graag zou ik eens willen weten wat jullie visie op Achievements en Gamerscore zijn. Kan een game leuker worden door Achievements? Kan je nog genieten van een game als alle Achievements behaald zijn of vind je het allemaal maar onzin? Dus in het kort, hebben Achievements het gamen van “vroeger” veranderd?

    Ik ben benieuwd! :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2007
  2. Hvc.

    Hvc. keep ya Head Up..!

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij doet het nietzoveel eigelijk, maar et is wel leuk dat het erinzit om ze te verzamelen.
    Het zorg ook voor een beetje replay.
    Maar met sommige games kan ik nieteens alle achievement hale want ik bezit geen xbox live gold :9
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2007
  3. B1gSmurf

    B1gSmurf Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik vind dus ook dat je een minder goed spel makkelijker helemaal uitspeelt omdat je vette achievements kunt scoren er is een soort doel om iets uit te spelen.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Verplaatst naar Xbox 360 Algemeen. Leuk idee :)
     
  5. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verlengt de speelduur van een game, ik ga niet zo ver dat ik helemaal kijk wat voor achievements er zijn als ik een game koop maar ik wil ze toch wel halen. En dat zorgt alleen maar voor een langere duur van een game, bij mij dan.
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Als ik een game koop kijk ik altijd wel naar de Achievments, zijn ze makkelijk is het lekker meegenomen zijn ze moeilijk dan heb ik pech ik koop hem toch niet voor de Achievments. Het zorgt er wel voor dat je meer met een game speelt, bijvoorbeeld bij Saints Row, vind 50 CD's en je krijgt een achievment. Op de oudere consoles zou ik het niet doen, je kreeg er toch niks voor nu krijg je er punten voor.

    Mensen met meer dan 100000 Gamescore vind ik wel erg zielig, hun leven bestaat alleen maar uit Achievments ?
     
  7. jasper15

    jasper15 Active Member

    Berichten:
    739
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met je eens Frangster. Ikzelf wil altijd alle achievements halen van een game. Mijn eerste game op de 360 was TDu. Heb er best een tijd over gedaan om hem op 1000g te krijgen, nadat ik dat had, speel ik de game heel erg weinig. Maar er zijn altijd wel games die ik toch zowiezo koop, wat voor achievements er ook bij dat spel horen. Ik ben echt een freak van racegames, dus NfS Pro Street, Midnight Club LA, Burnout Paradise en misschien Flat UC haal ik zeker nog binnen ook al zijn de achievements nog zo moeilijk. Maar aan de andere kant vind ik het niet eens zo erg dat de achievement moeilijk zijn, dat houd je lkkr bezig en daardoor blijf je de game spelen.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2007
  8. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik vind het erg leuk achievemetns! tis toch een leuke extra uitdaging bij een spel.. Als je bijv in splinter cell een achievement kan krijgen door missie 1 in 100% stealth uit te spelen ga je dat ook echt proberen! Zonder achievements zou ik dat niet gedaan hebben.

    Ik hoef zelf niet perse 1000/1000 bij elke game tehebben, maar mijn doel is om bij elk uitgespeeld spel toch wel 600/1000 te hebben! dat vind ik leuk en zo blijft het leuk :)
     
  9. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het op zich een leuke toevoeging, maar ik ga er niet extra m'n best voor doen.
    Sommige achievements zijn ook echt te moeilijk of te treurig.

    Ben nogal snel uitgekeken op games, en die paar gamerscore punten boeien me dan echt niet.

    Aan de andere kant was ik wel heel blij toen ik eindelijk boven de 1000 punten uitkwam.

    Heb nu iets van 3400, maar dan wel verdeeld over 30 games ofzo.

    Als ik een spel leuk vind, speel ik het uit............maar uit is bij mij ook klaar.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2007
  10. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het een leuke toevoeging,maar doe er zelf eigenlijk niet zo veel mee.
    Ik zal een spel niet kopen voor zijn archievments,maar alleen als het spel mij ook daadwerkelijk boeit.

    Toch zal ik er trots op zijn ooit 30gs tehalen in FF11 :)
    Ik speel al maanden en heb nog 14 levels tegaan hehe :)

    Angelo
     
  11. The Disco Mole

    The Disco Mole Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    het is wel lache als je er een krijgt maar ik ben er nooit mee bezig, daarom schrik ik ook soms als mijn tv te hard staat en ik "pling" hoor ;)
     
  12. holyboy

    holyboy The one from above

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    In het begin wilde ik alle spellen spelen, puur voor de achievements. Maar bijv met kameo heb ik niet eens geprobeerd de levels op A level uit te spelen. Het spel moet wel leuk blijven. Sommige spellen speel ik langer door de achievements, maar veel spellen heb ik gehad en maar 1 of 2 achievements van de tutorial oid. Die ruil ik dan weer omdat ik het spel niet leuk vond.

    Voor mij geld dus. Als een spel leuk is speel ik het toch wel. Bij twijfel zal ik doorspelen voor achievements in de hoop het leuker te gaan vinden, hier moeten de achievements wel enigszins haalbaar zijn. Als ik een spel helemaal niet leuk vind gaat ie gewoon de deur weer uit. Achievements of niet.

    Bij spellen als cars en open season zijn wel grappig om te spelen. Maar op de gewone xbox had ik die spellen nooit gehad, nu met de achievements heb ik die spellen wel gedaan, ik moet zeggen dat cars me nog redelijk heeft vermaakt. Al heb ik wel de laatste achievements maar laten zitten. en dus daar 100 gs mis.

    Ik heb maar weinig spellen op 1000 uitgespeeld. Dat zegt misschien wel iets over mij dat als ik een spel moeilijk vind worden het niet meer zo leuk vind. Ik kijk wel bij al mijn spellen welke achievements er te halen zijn, zodat ik misschien een paar makkelijke kan binnenhalen.
     
  13. McWraith72

    McWraith72 Who dares wins!!!

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het wel een leuke toevoeging want het verlengt gewoonweg de levensduur van een game en geeft net wat extra voldoening.

    Ook ben je eerder geneigd om een moeilijker level te spelen omdat er wat tegenover staat,dus al met al leuk bedacht door Ms.*)
     
  14. MikMakMan

    MikMakMan Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja zo is het inderdaad. Zo ging ik bijvoorbeeld Call of Duty 2 nog een keer spelen maar dan op veteran alleen maar voor de achievements, terwijl ik dit anders (waarschijnlijk) nooit had gedaan. Toen ik daar eindelijk 1000/1000 van haalde was ik wel blij, vooral omdat het zo ^%@^#% moeilijk was :p
     
  15. ThomasR

    ThomasR Active Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    2
    Het meest positieve van achievements voor ons als consument is dat het de levensduur van een game behoorlijk verlengd.

    Uiteraard ligt het ook aan hoe makkelijk/moeilijk je de achievements kunt halen.

    Ik speel zelf wel meer door de achievements, het is gewoon goed bedacht.

    Wat ik me wel afvraag is wie de achievements bedenkt en hoe ze bepalen wat de achievements worden.

    Weet iemand hoe dat gaat ?
     
  16. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Gewoon een slimme zet van microsoft.. voor mezelf zie ik het als leuke uitdaging..
     
  17. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Leuke toevoeging, meer niet. Alleen achievements die je online moet halen kunnen vreselijk irritant zijn. Bijv met gears of war zijn er van die gasten die daar alleen maar bezig mee zijn. Zoals bijv Dont hurt em achievement (met hammer of dawn) en helemaal niet mee overweg kunnen of kills gaan stelen.
     
  18. McWraith72

    McWraith72 Who dares wins!!!

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja cod 2 was lastig was met cod 3 sneller klaar met Veteran niveau,maar het staat tof 1000/1000 bij cod2_O_
     
  19. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Punten verzamelen is iets wat de meeste mensen van nature leuk vinden. Zelfs als het geen doel heeft, zoals met de gamerscore, is het toch leuk om zoveel mogelijk punten te behalen. Compleet nutteloos, maar wel leuk.

    Wat niet nutteloos is zijn de achievements zelf. Ik speel bij de meeste spellen op de PC alleen de singleplayer uit, en daarna stop ik ermee. Door de achievements in 360 games speel ik deze games veel langer. Kon mij voorheen geen hol schelen of ik alle collectables in een PC game haalde of niet, op de 360 doe ik dit wel omdat je hiervoor een achievement krijgt.

    Ik koop geen spellen als King Kong of Cars omdat het easy 1000G zijn. Ik koop alleen de spellen die ik leuk vind, en terwijl ik speel kijk ik vaak welke achievements er allemaal zijn. Het kan mij niet schelen of de achievements in een spel makkelelijk of moeilijk te krijgen zijn. Met mijn 7000G met 10/11 spellen kan ik niet van mezelf zeggen dat ik een achievement-whore ben.

    Mensen met scores van 50.000 of 100.000 vindt ik wel een beetje zielig. Dat soort mensen doen het alleen voor de Gamerscore, waar je uiteindelijk dus geen reet aan hebt.

    Ik vind achievements dus een goede zaak, en ben MS er dankbaar voor dat ze het systeem erin gestopt hebben (en ook dat ontwikkelaars er goed gebruik van maken). Als ik de keuze had tussen de PS3 versie van GTA4 en de 360 versie kies ik toch voor de 360 versie omdat daar achievements in zitten.
     
  20. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    idd die 100 kills online in ranked matches enzo zijn wel irri. Maar met sommige spellen is het echt goed, zo speel ik alle moeilijkheidsgraden om alles te unlocken. Verlenging van de levensduur van een spel.Ik vind het super.
     

Deel Deze Pagina