1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jouw kijk op Achievements

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Frangster, 27 jul 2007.

  1. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja of die een curb stomp midden in een gevecht doen :emo:
     
  2. McWraith72

    McWraith72 Who dares wins!!!

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Haal ook voornamelijk achievements in de single player,vind het online vaak te lang duren of ik heb er geen geduld voor.
    Ik vind mensen met 50.000 punten niet zielig ik verbaas me alleen over waar ze tijd vandaan halen.
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Lig er niet wakker van. Als een spel me niet interesseerd speel ik hem niet. Maar bij PES6 ben ik zo wel meerdere competities en cups gaan proberen en bij Oblivion heb ik de hele Arena in 1x gespeeld vanwege de achievements. Geloof dat ik nog net geen 1000punten in totaal heb met me 6-7 games. Ben alles behalve een achievementshoer.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2007
  4. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Heb zelf al aardig wat puntjes verzameld, bijna 15000 uit mijn hoofd. Moet zeggen dat ik de achievements een goede toevoeging vindt. Ze verlengen gewoon de houdbaarheid van een game, en door de achievements doe je ook dingen die je anders niet eens zou proberen. Zo zou ik niet eens zijn begonnen aan de hoogste moeilijkheidsgraad van COD2, zonder de achievements. Echter bleek dat de game wel een stuk leuker is op de hoogste moeilijkheidsgraad.

    Wat ik echter nooit doe, is games kopen voor de achievements. Belangrijkste is dat het leuk moet zijn. Gaming doe ik nog altijd voor mijn plezier, en als ik daarbij de achievements kan pakken dan doe ik dat ook zeker wel.

    En de wat lastigere achievements (10000 kills o.i.d.) houd je toch niet vol als je de game niet leuk vindt.
     
  5. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt het best vrij saai. Gamen doe je nog steeds om de plezier en die punten kunnen me dat niet geven.
     
  6. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Hmm raar.. ik vond het wel leuk om met crackdown een auto 10 sec in de lucht te houden met rockets..
     
  7. GarField0

    GarField0 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog niet zo lang een 360 maar ik vindt die achievements wel leuk.
    met bv Forza doe ik nu de arcade en time attacks alleen om de achievement, en terwijl je bezig bent bedenk je dat het toch leuk is :)

    Ik vindt in het algemeen de achievement een extra toevoeging om het spel te blijven spelen. Of andere onderdelen, of zelfs op verschillende nivo's.
    Normaal speel ik op normaal nivo, en als het uit is zijn we klaar, ga ik het niet nog een keer in difficult doen ofzo.

    Spellen kopen OM de achievements vindt ik gek. Je speelt om het spel te spelen niet om als eerste de 1.000.000 punten te halen toch.
    Mensen met 10.000 / 50.000 of hoeveel dan ook hebben in ieder geval veel tijd en zijn goed. Ik denk niet dat ik ooit 1 x 1000 haal met 1 spel :)
     
  8. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    In ieder geval veel tijd, er zitten behoorlijk wat achievements tussen die niet zozeer moeilijk zijn, maar gewoon lang duren om te halen.
     
  9. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0

    ben ik het absoluut niet mee eens......achievements zijn de doodsteek voor het gamegevoel/plezier......

    waar op de eerste xbox de games maanden en maanden achter elkaar gespeeld werden en mensen lol hadden in het spel zelf zijn de meeste mensen nu alleen achievement geil.....

    zodra de punten gehaald zijn word de game aan de kant geschoven en weer vlug naar de volgende game.....

    goed voorbeeld is Rainbow Six 3 voor de oude xbox.......iedereen die deze game heeft gespeeld op de oude doos is hier echt maanden mee zoet geweest op zijn minst.....

    ik denk dat de game zeker 2 jaar het populairste online spel was (samen met Halo2) wat er op de oude doos gespeeld is......

    nu bij Rainbow Six Vegas word er al amper naar omgekeken meer terwijl de game nu 7 maanden oud is......

    snel achievement halen is ook niet goed voor de prijs van de games , de games met de makkelijkste achievements zijn vaak ook het goedkoopst zoals Fifa RTWC bijvoorbeeld

    als microsoft zou zeggen : wat kunnen we nog verbeteren aan het game plezier van de Xbox 360?

    dan zeg ik : schaf de achievement af en zet alle gamescore's weer op 0

    achievements zijn op zich een leuk idee , het is alleen de manier hoe mensen er op reageren wat mij tegen valt
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2007
  10. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Fifa RTWC gemakkelijke achievements?
    Vertel mij dan maar eens hoe ik in godsnaam die laatste 500 gamescore haal met die onmogelijke challenges O-).

    Verder iedereen bedankt voor de reacties tot zover. Ik ben blij dat er zo massaal en serieus op mijn vragen gereageerd word. Discussieer gerust verder zou ik zeggen! :thumbs:
     
  11. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Fifa 06 bedoel jij, rtwc is een ander hoor :)
     
  12. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de makers van de game naar een soort van mijlpalen in het spel kijken. Bij zo'n mijlpaal krijg je dan een achievement ( speel level dat en dat uit, wordt level 20 enz ).
     
  13. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik haal wel graag achievements, ik sta met deze punten ver boven mijn friend list maten die zitten op rond de 6000 en ik zit al bijna op 10000 dus daarmee kan ik wel een beetje patsen :p En ik vind ook gewoon dat het de speelduur verlengt
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is leuk afhankelijk van de archievement en de game (heeft nog geen 360) lijkt me.

    Aan de ene kant is het een beetje raar/dom/idioot (of zoiets) of een totaal te hebben zeg maar want de 1 heeft gewoon meer games.
    Op die manier is het meer een "unfair" wedstrijdje terwijl het gewoon om leuke archievements moet gaan die je wilt halen tijdens of na het uitspelen van een game.
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik heb hem hier ook liggen, vanmiddag drie achievements ervoor gehaalt, fragmaster (5 wreckages zonder dood te gaan online), 10 matches hosten en in een race een car wrecken. Erg gaaf spel hoor.


    Mijn visie op achievements;

    Allereerst vind ik het erg tof dat dit in het systeem is verwerkt van de Xbox 360. Toen ik voor de eerste keer ging gamen en al wat achievements haalden voor bepaalde games (NFS MW, Kameo) dacht ik er niet veel bij. Maar nu is het zo iets van, ah mooi. Ik ben geen gamerscore whore zoals er sommige bij zijn, maar als ik een game heb wil ik er ook wel achievements voor halen. Ik zit nu op de 16.000 alweer, en soms heb je ook mensen die zeggen dat ik geen leven heb of weet ik het dan ook. Complete bullshit al zeg ik het zelf. Als je veel games bezit of gespeelt hebt is het logisch dat je een hogere gamescore hebt dan de meeste mensen online. Géén leven heb je als je gaat cheaten voor achievements, gamesaven, account traden en noem het maar op. Zowiezo, wie gaat er nou een games kopen puur voor de achievements?
    Zelfde geval voor mensen die teveel gamen. Laatst keek ik op de Gears of War leaderboards en mijn god, iemand had in één maand 34.000 kills gemaakt. Cheaten of.. geen leven hebben? Ook erg grappig, gisteravond was ik Gears of War ranked aan het spelen, en er was toevallig ook een Nederlander bij mij in het team. Hij zat steeds te schreeuwen als een kill werd gejat of als hij iemand gedownt had en hij werd neergeknalt, waarom? Puur voor die achievement. Hij moest en zou die Execution achievement halen. Mensen worden voor mijn mening ook steeds aggresiever op Xbox Live. Tuurlijk kan je best eens kwaad worden als het slecht gaat of als je o zo tergende teammates hebt. Maar om nou kwaad te worden om een achievement die je probeert te halen? Kom op zeg, grow up.
     
  16. McWraith72

    McWraith72 Who dares wins!!!

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik Heb die Fifa achievement gehaald hoor hahaha.

    Beetje spelen met de opstellingen een hoop frustratie en je haalt hem wel.

    Maar die punten zijn gewoon leuk Magneto ik heb bij Nba street alle punten en ik speel het nog steeds dus dat gaat niet helemaal op. Teminste in mijn geval dan.:thumbs:
     
  17. ThomasR

    ThomasR Active Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    2
    Jij hebt het over makkelijke achievements, ik niet.....daarom verlengd het wel degelijk de levensduur van een game.
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dat is idd zo jammergenoeg. Maar verder vind ik de achievements echt een goede toevoeging. Het blijft leuk om net iets meer te hebben dan die ander uit je friendlist. Maar soms krijg je ook veel gezeik van mensen die persee een achievement moeten halen en gaan commanderen wat je wel en niet mag doen op dat moment (zoals bij shadowrun met die strangle zooi bijvoorbeeld). Dat is zwaar vervelend maar verder blijf ik het erg leuk vinden om na een tijdje spelen opeens "Achievement unlocked" in beeld te zien staan. Van mij mag het wel blijven maar die achievementballetjes mogen zo snel mogelijk gaan.
     
  19. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het een leuke toevoeging het geeft een voldoening als je zo'n belangrijke archievement unlocked! maar die van Bf MC zijn toch iets te moeilijk voor me, ongelooflijk:9
     
  20. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Dazlindragon slaat naar mijn idee de spijker op zijn kop. Achievements zijn leuk maar tot op een bepaalde grens.
    Het zorgt er in ieder geval voor dat je een wat langere replay hebt. Games als Call of Duty zou ik eerst nooit op Veteran uitspelen maar door die achievement die je er nu voor krijgt is het toch wel heel vet. En zeker bij de wat lastigere achievements (zoals 50.000 + kills en dead rising en de seriously achievement in Gears of War). Hoor je vaak dat mensen zoiets zeggen van ''wow dat is echt goed/tof van je dat je die hebt gehaald''. Voor zulke mensen heb ik (die het op een eerlijke manier hebben gehaald!!) ook respect. En ik denk dat dat de hele bedoeling van achievements is.
    Ik kijk voordat ik een game ga kopen ook wel een beetje naar de achievements, maar ik laat mijn aankoop er niet echt door beinvloeden. Als Halo3 bijvoorbeeld onhaalbare achievements zou hebben, dan zou ik hem toch nog kopen. Het gaat uiteindelijk toch nog om de fun die je uit een game haalt en niet om hoeveel punten je ermee kunt halen :9
     

Deel Deze Pagina