1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou mijn TV gaat alweer terug :mad:. Hij heeft nog steeds problemen met de teletekst, en nu blijkt dat het alleen op het kanaal "1" zo is. BCC (waar ik hem heb gekocht) had geen flauw idee wat het was, en wilde al een monteur sturen. Maar ik ga geen 600 euro betalen om na een paar weken al meteen een monteur aan de TV te hebben sleutelen, dus nu krijg ik een nieuwe. Hopelijk is daar het probleem mee opgelost.
     
  2. wingsofgold

    wingsofgold Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
  4. Sark

    Sark Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat dacht ik dus ook. :) Ga waarschijnlijk deze wel bestellen, uiterlijk vind ik beter dan de LE32S81B (matzwart, geen speakers aan de zijkant, mooiere voet) en schijnt qua prestaties gelijk/iets beter te zijn dan de LE32S81B (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1215954///32c3000)
     
  5. wingsofgold

    wingsofgold Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat wel vreemd is dat die samsung een dynamisch contrast van 7000:1 heeft, terwijl die toshiba 4000:1 heeft, beide dynamisch dus. Dit is het enige punt waar ik nog over twijfel.
    Ik heb de samsung al wel in het echt gezien en zag er heel mooi uit, maar die toshiba kan ik maar nergens vinden. Ik kan me niet voorstellen dat ze veel verschillen van elkaar want ze kosten precies evenveel.
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    dat wil alleen maar zeggen dat de samsung nog meer met het contrast loopt te kutten zodat dat cijfertje hoger wordt... Zegt helemaal niks dus.

    Vind zelf die toshiba een erg mooi alternatief.
     
  7. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek (nog steeds) een goeie tv, dit wil ik wel hebben:
    - Prijs max €600
    - 720p resolutie (1080 is denk ik te duur)
    - Goed zijn voor de Xbox360 en PS3
    - 2 HDMI uitgangen
    - Lage responstijd (is altijd wel goed toch?)

    Verder nog iets wat van belang is bij het kopen van een tv?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de MM hebben ze aankomende week de volgende LCD/Plasma's in de aanbieding.

    LG 32LC2RR - LCD televisie met 80B HDD-recorder voor € 666
    LG 42PC1RR - Plasma ( 1024x768 ) televisie met 80GB HDD-recorder voor € 966
    Sharp LC46XD1E - FullHD LCD televisie voor € 2222
    Samsung PS63P5H - Plasma ( 1366x768 ) televisie voor € 4999

    Vooral de LC 32LC2RR met ingebouwde HDD-recorder zal voor veel personen zeer interessant in de oren klinken.

    Hier een foto met de verschillende stekkers.
    [​IMG]
     
  9. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    En bij saturn:

    LG 37 LC2R - 749 euries

    edit: WTF http://www.viptronics.nl/product_info.php?products_id=836 - is dat een grap? anders breng ik me pana plasma terug en koop ik deze :+ normaal kost ie iets van 1700-1800

    dit is ook wel en mooi ding http://www.home-entertainment.toshi.../pages/lcdplasma-regzax-37x3030d?opendocument

    en niet zo duur voor fullHD http://kieskeurig.nl/product/3632C8BDC5382CEBC12572C600477059.htm

    ik had denk ik eerst nog even verder moeten kijken voordat ik m'n plasma kocht =/
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2007
  10. RTS

    RTS Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga een Component AV Cable aanschaffen voor mijn 360, maar zit er nu ook nog kwaliteitsverschil in de kabel van Microsoft zelf (prijs €30.) Of bijvoorbeeld die van Logic3?
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2007
  11. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf natuurlijk niet stil gezeten en heb het volgende gevonden. De Samsung LE26R82B leek mij een goede keus. 2 HDMI aansluitingen voor de consoles etc. Maar is deze TV goed? Had ergens gelezen dat 100(herts ofzo?) toch wel een must is van het moment, is deze tv dat?

    Wat vinden jullie?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij Samsung is 100hz helaas geen must.
    Dit omdat de 100hz technologie in de M-serie zijn werk helaas niet goed doet.

    Er zijn al fabrikanten die overstapt zijn naar 120hz , zoals JVC.

    De R8-serie van Samsung is vervolg van de succesvolle R71 serie van Samsung.
     
  13. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar in bijv de LE32S81B zit dus geen 100Hz?

    Zie je dan ook het verschil met een 100Hz tv? (en in wat voor opzicht zie je dat dan?)
     
  14. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik bedoel is dat 100hz toch wel een aanrader is voor de gebruiker, ik dus.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij komt >100hz meer tot zijn recht bij een FullHD LCD dan bij een HDready.

    Dit zegt Sharp over 100hz.
    Dankzij de 100 Hz technologie behoort het zogenaamde ‘veeg-effect’ voorgoed tot het verleden.
    Daarbij komt ook nog eens dat de Sharp een response-time heeftvan <4ms.

    Bij mijn vorige Philips Matchline 100hz beeldbuis waren de verschillen zeer duidelijk zichtbaar.
    Het beeld was veel rustiger dan bij de normale 50hz beeldbuis tv's
     
  16. Chimaera360

    Chimaera360 Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Da's geen verkeerde keuze. Mooi toestel met goede specs. Wat moet je er voor betalen?
     
  18. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt! En is deze tv verder goed? Geen last van tearing ofzo? (geen idee wat het is, maar las het hiero ergens)
     
  19. wingsofgold

    wingsofgold Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja wat is tegenwoordig een `Must`. voor de een is Full HD belangrijk en de ander kan er ook zonder mee leven. De schermen met 100Hz vertonen een soepeler beeld. vooral bij hevige actie scenes misschien leuk, maar je betaalt er ook voor. Als je al dat moois van 100Hz, Full HD en LED en ambilight etc. wilt dan heb je straks een hele lege bankrekening.

    Dus is het een Must zeer zeker niet. Heb je er wat aan? dat zeker het verschil is merkbaar als je twee schermen naast elkaar zet.

    Die LE26R82B is een heel mooi scherm ik wou die eerst ook kopen maar voor iets meer heb ik nu een toshiba 32inch besteld.
    Je kan ook de budget versie van de LE26R82B nemen, de LE26S81. Ik heb zelf weinig verschillen ontdekt qua beeldkwaliteit, maar misschien dat iemand anders ze wel heeft gezien.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Sony lijdt verlies op platte LCD's

    Sony heeft afgelopen lente de prijzen van platte tv's sterk moeten verlagen dan verwacht om zo de concurrentie die met nieuwe modellen op de markt kwam het hoofd te kunnen bieden.

    Financieel topman Nobuyuki Oneda van de Japanse electronicagigant erkende dat het dit jaar moeilijk zal worden winst te maken met televisies.

    Over het 2e kwartaal van 2007 leed Sony op de tv-activiteiten een verlies van 234 Miljoen Euro.
    Het gehele concern haalde een winst van 514 Miljoen Euro.

    --

    Sony koopt haar Panels van de grootste concurrent namelijk Samsung.
    Philips en LG maken hun panels zelf.

    In de S71 gebruikte Samsung een 27" panel , bij de S81 is dit nu 26" geworden.
    Heb dan ook het vermoeden dat de panels van de LE26S81B en LE26R81B het zelfde zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina