Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Euh? Ik heb ze beiden niet gespeeld, maar wel heel veel van gezien. En waar ik echt heel enthousiast werd van God of War, boeide Heavenly Sword me geen reet..

Kan wel hetzelfde genre zijn maar die games zijn (van wat ik er van gezien heb) onwijs verschillend. Ben trouwens wel heel benieuwd naar een PS3 versie van God of War. :D En dat geldt ook voor de next-gen Ninja Gaiden 2.

2. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Heavenly sword lijkt wel veel harder op God of war dan op ninja gaiden. Games als Ninja gaiden en devil may cry zijn echt moeilijk. Je moet je verdiepen in het combatsysteem(met devil may cry 3 was dit niet meer normaal), en je mag geen foutjes meer maken. God of war is niet zo 'frustrerend'(gebruik dit woord nu even, maar voor mij is het helemaal niet frustrerend he :)) als die 2 games. En heavenly sword zit er eigelijk juist tussen in. Maar dan toch meer de settings van god of war. De omgevingen zijn een ware kunst, zoals watervallen in de achtergrond, alles ziet er super uit ook natuurlijk. Qua graphics hebben ze het volledig voor elkaar. Maar qua gameplay mis ik ergens iets. Natuurlijk was het een demo. Maar toch was er iets dat precies niet klopte, en ik kan het niet beschrijven. Dit had ik met god of war wel niet. Anyways, mijn broer koopt heavenly sword toch(happy \o/), en ik speel die shit toch zowizo uit :).
    ps: Zojuist the darkness aangekregen. Daar één van deze dagen ook eens mee beginnen, fuck zoveel games, zo weinig tijd!!!

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Ik zie dit uiteindelijk ook wel gebeuren.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat is denk ik dan een persoonlijke voorkeur.
    God of War is echt waanzinnig vet, maar heel erg makkelijk. Heavenly Sword is een stuk uitdagender. Je vijanden zijn niet alleen maar hakvoer, maar blocken, counteren en vallen aan. Maakt het meteen een stuk uitdagender dan God of War. Neigt meer een beetje naar Ninja Gaiden. De omgevingen in Heavenly Sword zijn ook interactief. Je kunt allerlei dingen die om je heen liggen / staan oppakken en die gebruiken tegen je vijanden. Daarnaast werkt de actie echt prima, zeker met de drie verschillende wapens en de waanzinnig vette combo's die je maakt. Stijltje en het sfeertje spreken me daarnaast ook heel erg aan. Wil je de games echt goed kunnen vergelijken / beoordelen, dan moet je ze echt gespeeld hebben. Is heel anders dan wat filmpjes bekijken.

Ik zeg niet dat Heavenly Sword beter is dan God of War (GOW is gewoon heel erg vet), maar HS is gewoon een erg vette game in hetzelfde genre die ik wel naast God of War neer durf te zetten. Voor de liefhebber in dit genre is Heavenly Sword gewoon een hele vette game die de tijd opvult totdat God of War 3 uitkomt. En heb ik al gezegd dat Heavenly Sword grafisch echt bloedmooi is. ;) Hehe, ga weer lekker combo's eruit knallen. :)

5. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, ik moet wel zeggen, hoe veel te meer je demo speelt, hoeveel te vetter het wordt :).
    edit: zojuist nieuwe screens van gt5 gezien, en fuck. Grafisch fotorealistisch. In car view in net echt,... fuck...

Laatst bewerkt: 27 jul 2007
  6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nieuwe franchise Rockstar PS3 exclusive:

7. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    360 price drop?

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Nou mannen, surprise surprise!:thumbs:
    Mn broer wil een Blu Ray speler kopen en gaat voor de Pioneer LX70....

Ik ben nu al twee dagen bezig hem te overtuigen om een PS 3 te kopen :b:

Als een verkoper tegen mn broer zegt dat de Pioneer beter is dan de PS 3 gaan mn haren recht overeind staan....:mad:
    De Blu Ray capaciteiten én HDMI 1.3 zijn dus echt stukken beter op de PS 3 dan op iedere ander BR speler als ik de fora mag geloven....

Maar tja, ga een niet gamer maar eens overtuigen een gameconsole te kopen.... (want zo ziet hij het dus echt....).

Ik vond het wel het vermelden waard hier ;)

9. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pa wil binnenkort ook een FullHD TV + Bluray kopen, gelukkig neigt hij wel naar de PS3. :) Kan ik mooi een LAN maken thuis :)

Ik zou zeggen overtuig je broer om de PS3 te nemen, is ook makkelijk met ingebouwde wifi om de firmware up to date te houden. Er gaan namelijk nog functies toegevoegd worden aan de bluray functionaliteit. En het is een super upscaler van al je normale DVD's. Net zo goed als veel speciale DVD upscalers van duizend + euro.

10. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Hoevaak hebben we dat niet al gezien? Rockstar en exclusive, daarom zou tijdelijke exclusive meer op zijn plaats zijn. Zelfs Bully komt op de 360...

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Tussen beide partijen is een overeenkomst getekend over exclusive rights voor de PS3. Dus daar gaan we dan ook maar vanuit.
    Naar jouw mening moet de 360 exclusive content van GTA4 dus ook naar de PS3 komen aangezien Rockstar en exclusive niet samen gaan, ondanks dat duidelijk gezegd is dat het wel 360 exclusive is.

De één koopt content en de ander heeft een nieuwe franchise (gekocht).

12. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Maar had Sony niet eerst ook de rechten op GTA? Als ik me niet vergis was dat zo, en die is later (in betere uitvoering) naar de zwarte doos gekomen. Maargoed ik let niet zoveel meer op dat exclusive verhaal, aangezien Rockstar net als elke andere developer/publisher geld ruikt en dan is multi de beste oplossing. We zien wel.

Edit: Bij mijn weten zijn alleen games die van first party developers komen echt exclusive, maar dat haal ik niet uit bovenstaand verhaal. Dat content van de 360 versie van GTA twijfel ik eigelijk ook niet aan dat het misschien later nog wel eens naar de PS3 zou kunnen komen, jij wel dan?

Laatst bewerkt: 28 jul 2007
  13. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil dit toch een beetje nuanceren. Het is niet het combatsysteem van die spellen waar zo'n groot verschil inzit, het verschil zit hem gewoon in de moeilijkheidsgraad waarop je speelt. Bij Ninja Gaiden liggen de savepoints soms gewoon zo ver uitelkaar en zijn je tegenstanders zo sterk (vergeleken met jezelf) dat het heel moeilijk is ja. Maar dat betekent totaal niet dat het combatsysteem van Ninja Gaiden daardoor ingewikkelder is, moeilijker te masteren of gevarieerder is dan dat van HS of GOW.

Als jij GOW gaat spelen op Titan Mode en je gaat Ninja Gaiden op Ninja Dog mode spelen dan is GOW ineens veel moeilijker dan Ninja Gaiden. Het mag duidelijk zijn dat de moeilijkheidsgraad van de demo van HS heel erg laag ligt. Je hebt extreem veel leven en je tegenstanders leggen makkelijk het loodje.

Maar als ik zo kijk naar de mogelijkheden en de complexiteit van het combatsysteem van GOW en HS dan heb ik niet de indruk dat het veel verschilt van DMC en Ninja Gaiden. Sterker nog, ik denk dat het combatsysteem van HS en GOW dan zelfs uitgebreider en ingewikkelder is. Ninja Gaiden is echter gewoon moeilijker omdat je tegenstanders zo enorm sterk zijn, waardoor je gedwongen wordt je helemaal in het systeem te verdiepen en geen fouten te maken. Bij GOW wordt je daar minder toe gedwongen, tenzij je in Titan mode gaat spelen. Het is nog maar de vraag hoe moeilijk de hoogste moeilijkheidsgraad van HS gaat worden. Maar met drie standen, in elke stand heel veel combo's en een aanvallen die op verschillende manier moeten worden geblokt is dit in potentie absoluut geen buttonbash spel maar een spel met heel veel diepgang.

14. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Dude, als je broer een gewone blu-ray speler koopt, is hij echt dom. Overtuig hem maar. Op dit moment heb je met je ps3 2 games, 2 controllers,... Daarnaast heb je Wifi ingebouwd, een hdd van 60 gig, een superstrakke gameconsole natuurlijk, blu-ray, hdmi en heel de shit. Nu moet je echt je kans nemen, ik zeg het maar ;). Zodat je volgend jaar onmiddellijk met mgs4 kan beginnen als die uit is, hehe.

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Zo zie je maar dat Nintendo hier al jaren mee bezig is geweest.

Laatste EGM cijfers:
    Lair ff dikgedrukt, want de game scoort nou niet echt geweldig.

Laatst bewerkt: 29 jul 2007
  16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Lol :)
    Hij gaat toch voor de 2 x zo dure Pioneer....

Hij wel gewoon geen gameconsole in zn HT set... (heeft al een Pioneer HD ready plasma en wil zn nieuwe spullen in dezelfde lijn + reciever dus....).

Raar maar waar...

17. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm Lair scoort inderdaad matig, dan wacht ik eerst wel totdat ik de demo gespeeld heb.. Jammer.

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Betaal dan de helft, jij profiteert er toch ook van? :+

19. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar als je geen gameconsole wilt hebben (al is die PS3 een ontzettend goede blu-ray speler) is dat geen slechte keuze. Met een Pioneer plasma en die pioneer blu ray speler (wel duur) heeft hij zeker betere kwaliteit dan met de PS3 als zijn scherm ook van de 7de of 8ste generatie is. In meerdere reviews gelezen dat dit een perfect combinatie is en zelfs de beste kwaliteit kan geven op dit moment. Die speler zal ook wel geen geluid maken zoals een gameconsole.

Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  20. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan dat? 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina