[PS4] [PS3] Gran Turismo 5

Discussie in 'Games' gestart door dantiney, 27 jun 2007.

1. M@ximuS

M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond ook altijd de manier van GT om aan de hoge hoeveelheid auto's te komen wat apart. Veel verschillende varianten van 1 auto er in zetten en dat los tellen. Een alto 1.1, 1.2 en 1.3 is mijns inziens gewoon 1 auto maar vroeger was dat dan 3.

Moet wel zeggen dat ik de game er erg fijn en netjes uit vind zien.

2. JeePee

JeePee Guest

Ik vond dat allemaal wel mee vallen. Je had misschien wel heel veel skylines, maar de ene kwam uit 1960 en de andere uit 2005. Dan was er weer een race uitvoering en ga maar door. Er zat erg veel verschil in. Lang niet zo erg als bij Forza 2 met al die Porsches uit de R4 en R3.

En goodfella, dat is nou eenmaal de stijl van GT, om alles er zo realistisch mogelijk uit de laten zien. Het filter dat ze gebruiken is compleet anders dan welke racer dan ook, maar dat wil niet zeggen ´dat er iets niet klopt´.

3. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    De graphics vind ik gewoon niet je van het. Ok. Heb het niet over het geluid, de gameplay etc etc.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Agree, het is nog niet zo erg als bij Forza, zoals het voorbeeld dat jij aanhaald. Dat is wel heeel erg makkelijk vullen.

5. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over het geluid ben ik het wel een beetje met je eens, maar de GFX niet.

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Tja, je houdt van een bepaalde grafische stijl of niet. GTHD/5 neigt meer naar fotorealisme, waarbij veel high-res textures worden gebruikt om de omgevingen aan te kleden. PGR3 en Forza 2 zijn daarentegen meer geanimeerd, waarbij de auto's en de omgevingen als 't ware van gelijk niveau zijn. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar GT5. Maar goed, we kunnen pagina's lang welles-nietes spelletjes spelen. ;)

Nog even voor de goede orde, na één reactie mensen voor fanboy uit gaan maken heeft niemand iets aan. Wat dat betreft voeren we in dit subforum een strenger beleid, dus een subforum ban is zo gegeven. Hou daar dus een beetje rekening mee, en laten we 't wel leuk houden. :)

7. M@ximuS

Leuk Bevonden:
    0
    Kameo en JeePee NL, klopt GT heeft wel veel auto's van dezelfde types maar dan verschillende jaartallen. Ook dat vind ik wat apart. Of ik nu bvb alle versies heb van de Mitsubishi Evo of dat ik er maar drie heb dat maakt mij persoonlijk niets uit. Er zullen vast mensen zijn die daar anders over denken.

Alleen heeft niet alleen GT last van creatief tellen, ook Forza 2 zoals jullie al terecht zeiden. Ik ben nu in FM2 lvl 50 maar ik moet nog behoorlijk wat porsches kopen omdat met een ander likje verf er weeer een bij is. Dit is gewoon niet leuk meer.

GT brengt daar dan wel meer onderscheid in en doet niet een nieuw likje verf om zo weer een nieuwe auto te hebben zoals in FM2. Daar hebben jullie gelijk in. Neemt niet weg dat het wel creatief tellen is ;)

8. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch een hoop.

9. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    was te verwachten, eerder werd namelijk al gezegd dat het maken van een auto in hd twee keer zoveel tijd kost als toen met de ps2 versie. Daar deden ze toen een maand over, nu kost het geloof ik iets van drie of vier.

10. M@ximuS

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuws: Meer over GT 5: Prologue

Bron: Gamers-Creed

Famitsu kreeg de kans om met Kazunori Yamauchi aan de tafel te gaan zitten, de lead developer van Gran Turismo 5: Prologue.

In het gesprek kwam de volgende informatie naar voren:

- De game kan weleens uitgebracht gaan worden op 24 oktober, dit is namelijk de datum dat de 2007 Tokyo Motor Show plaats zal vinden.

- Enkele nieuwe online features zullen niet alleen aangekondigd worden tijdens de Games Convention in Leipzig, ze zullen ook nog eens speelbaar zijn.

- Op het moment dat GT 5: Prologue verschijnt zal GT: HD Concept van het PSN network af worden gehaald.

- GT 5: Prologue is compatible met Home.

- In de titel zit een "My Page" screen, alhier kun je je friendslist bekijken, een kalender, diverse rankings, etc. Het online component moet een community worden, te vergelijken met sites als "My Space" en "Mixi" (de Japanse versie van MySpace).

- Het spel zal minder lijken op een arcaderacer, maar dichterbij een simpelere versie van "Gran Turismo Mode" liggen uit de andere Gran Turismo games. Denk hierbij aan geld verdienen, auto's kopen, etc.

- In de finale versie moet er een echte Gran Turismo wereld worden neergezet waarbij mensen door een stand kunnen lopen en naar auto's kunnen kijken. De steden moeten hierbij veel detail gaan krijgen.

- Prologue heeft veertig auto's en vier race tracks, inclusief tracks die we nog niet eerder gezien hebben.

- Op de vraag of er downloadable content komt werd de reactie gegeven dat dit er nu nog niet is, maar wellicht later wel.

- De cockpit view is aanwezig, als je een stuurwiel gebruikt kun je met de D-pad rondkijken in deze cockpit. Stel dat je de Ferrari F430 neemt dan zullen vooral het schijnende carbon fiber en de kwaliteit van de lederen stoelen je opvallen. Je kunt hierbij daadwerkelijk het verschil zien tussen het leer van de Ferrari en die van andere auto's.

- In Gran Turismo 5 kunnen we het interieur van de auto zelf veranderen.

- Afhankelijk van de auto waarin je rijdt zal ook de kleding anders zijn, zo verandert bijvoorbeeld ook de helm als de auto van een andere fabrikant komt.

11. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eh, wat heb je er precies aan hoe het interieur van je auto eruit ziet? Ik heb liever dat je zoals in forza aan het uiterlijk enzo kan sleutelen.

In any case, ben erg benieuwd na het tegenvallende gthd hoe gran turismo zich ontwikkeld op gameplayvlak.

12. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt allemaal mooi en aardig tot dusver... maar het enige wat ik nog mis en nog niks officieels over heb gehoord is het dynamische weer systeem die in de game zou moeten zitten.

Ik vraag me af of we dat wel krijgen in de game... origineel komt dit van een franse website af die naar PD waren gegaan in japan.
    Ze kwamen terug met wat nieuwtjes zoals de cockpit view, en dat alle banen van de vorige GT games weer terug zouden komen... bij de nieuwtjes zeiden ze dat er ook "dynamic weather effects" zouden zijn.

Ik denk dat dat wel eens een foutje in de vertaling zou kunnen zijn.. tot dusver nog geen plaatjes gezien met regen of iets anders. Kazunori Yamauchi heeft het in twee interviews geen 1 keer over gehad.
    Ik denk dat ze de updates van het weer dat je krijgt op je start scherm (waar je kunt zien wat voor weer het is in frankrijk op het le-mans circuit, of NY, london, etc) bedoelen... maar ik weet het niet zeker hoor.
    Vindt het gewoon raar dat zo'n grote feature niet wordt getoond en dat het niet wordt besproken.

Ik vondt het juist zo jammer dat forza zich liet beperken tot maar een aantal views... bij games zoals PGR3, test drive: unlimited, elke F1 game kies ik meestal de cockpit view.
    Voelt heel dynamisch aan en dan rijdt ik ook wat beter... vindt het heel tof dat een uitgebreide game zoals Gran Turismo dit ook gaat hebben.

13. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    Als je graag het uiterlijk van je auto aan wil passen moet je denk ik voor de Need for Speed games gaan ;)
    GT is gewoon een 'echte' racegame ;)

14. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou meer van arcarde racers zoals Juiced 2 .
    Gran Turismo is ook wel leuk , maar mijn voorkeur is toch echt arcade racers .

Laatst bewerkt: 8 aug 2007
  15. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoelde niet eens zozeer de paint mogelijkheden, maar wel om sideskirts, bumpers en vleugels op je auto te monteren zodat je, net als in forza je eigen auto kunt bouwen. Hopelijk kan GT5 me weer een echt racegevoel geven, gt4 en gthd vond ik wat te statisch, zeker als je het vergelijkt met de chaos van een dtm3 (ik doel met name op het racen zelf en de ai van je tegenstanders).

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Er klopt inderdaad iets niet aan dat bergcircuit. Er ligt daar in het echt namelijk helemaal geen weg. Die berg daarintegen ziet er fantastisch en superecht uit.

Ben er een stuk of 7 keer geweest (Grindelwald en Wengen)...

17. M@ximuS

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het nep van de demo dat je niet tegelijk gas kunt geven en sturen. In mijn autootje kan dat prima, alleen in een game auto niet? Sorry maar als ik een ferrari pak kan ik wel gas geven in de bocht :p

Vind dat een beetje zeer nep.

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Welke demo?

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    GT:HD Concept in de PS Store. :)

20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Oh ja, tuurlijk. Stom stom... Heb geen PS3 en had daar niet aan gedacht.

Volgens mij heb ik die demo heel even gespeeld op de AutoRai en was de gameplay vrijwel exact hetzelfde als GT4. Dan kan ik er wel iets over zeggen:

Ik denk dat als je hard door een bocht gaat en gas geeft terwijl je wil sturen, je flink de sjaak kunt zijn. Gewoon minder gas geven. 'Fading' heet het dacht ik, als je rechtdoor rijdt omdat je te hard remt/gas geeft tijdens het sturen.

Deel Deze Pagina