Pro Evolution Soccer 6 [Deel 10]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Het is hier al vaak uitgelegd maar kijk eens op Youtube daar heb je goeie tutorials ervoor.

Btw, ik ga denk ik binnenkort Live Gold kopen dus kan ik eindelijk eens wat potjes tegen jullie spelen :)

2. MikMakMan

MikMakMan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer maar is even zo'n mooie te maken als deze:

[yt]N8fX9m0n-L4[/yt]

Beetje geluk wel lijkt me.

Overigens lukte de rabona bij mij wel in PES5 met Recoba van Uruguay, maar in PES6 lukt het voor geen ene meter.

3. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Mee eens, met Malouda dan. Sloom als wat. Ik stel um liever niet op.

Zelf eigenlijk altijd 4-3-3. Doe ik vaak 'autosort' en sleutel ik dan.

Als Fred in vorm is zet ik hem CF met Carew en Wiltord op de flank. Maar ik ga ook regelmatig voor Carew op CF en Wiltord en Govou op de flank.

Middenveld natururlijk die schitterende Juninho. Met vaak Kallstrom (wel vrij snel moe) en op DMF is het dan Toulalan of een ander. Heel vaak wissel ik dan Kallstrom voor Tiago in de rust of zo.

Chris is een perfecte CB en Coupet een fijne keeper.

---

Wat ik zo leuk vind is dat ik enigzins bij toeval op Lyon kom als cluppie (nu ja, mijn vrouw is francaise maar aan Lyon had ik eerst helemaal niet gedacht) Ik wilde niet met een Nederlands club en al die f*kking topclubs had ik ook geen zin in, plus dat ik 4-3-3 wilde spelen

Zodoende kwam ik via Monaco (wel frans maar 4-4-2 met Koller, maar dat speelde toch bagger) uit bij Lyon. Dat is nu mijn cluppie, zo erg dat ik zelfs irl een fan aan het worden ben:) btw, Carew is dus wel weg sinds januari, naar Aston Villa dacht ik:mad:

4. Cole

Cole Be cool...

Leuk Bevonden:
    0
    Het is of Malouda of Govou. Het hangt af hoe je hem opstelt en wat als taak geeft op die flanken. Ik kan hem goed gebruiken en scoren kan hij ook als het moet. Al bij al. Leuke ploeg om spannende potjes mee te spelen.

Hiernet 3 potjes gespeeld met Lyon. Tegenstanders hebben Man U, Chelsea en Roma genomen. Alledrie gewonnen met nipte cijfers maar dit maakt het net zo spannend. Toulalan is ook één die ik vaak opstel ipv Kallström.

5. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kallstrom is wat zwak en veel te snel moe. Toulalan is wel relaxt, een redelijke body en een goede passing. Voor afmaken heb ik meestal toch 1 van de aanvallers of misschien Juninho. Dat die dat dus niet kan maakt niet echt uit. Malouda is ook een linkspoot, daar kan ik echt niet mee overweg.. Eigenlijk ben ik met veel linkspoten echt beroerd. Adriano is natuurlijk een ander verhaal, maar dat is ook niet echt een kunst. Daarom speel ik ook vaak met teams met veel rechtspoten, hoewel die eigenlijk overal in de meerderheid zijn.

6. jordy89

jordy89 Ajax Amsterdam!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand me uitleggen hoe je online je opstelling kan opslaan?Bij mij verdwijnt hij steeds.

7. Ashavan

Ashavan Guest

Langzaam aan raak ik gefrustreerd. Weet niet wat het is, maar sinds ik weer online ben gaan spelen ben ik van 6000 naar 4300 terug gevallen. 36gewonnen en 46 verloren met 8 gelijk. Das niet normaal :confused:

AC Milan, Real Madrid, Ajax, Italie, Nederland...met geen enkel team kom ik fatsoenlijk uit de voeten op moment en verlies steeds nipt :confused:

8. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je start PES op, gaat naar match en gaat door naar het scherm waar je je opstelling kan aanpassen.

Hier ga je naar data-management en copy je je opstelling naar 1 van de 10 vakjes. Kies Save Stock Data en je hebt je eigen opstellingen. In het vervolg moet je een match opstarten met deze opstellingen geladen via Load Stock Data, dan kan je er online mee aan de slag. Dit moet je wel offline doen, online je opstellingen laden kan niet..

Edit@ Ashavan. Probeer anders een land. Argentinië vind ik vrij relaxt, Spanje en Frankrijk zijn misschien nog wel beter. Het zal wel aan je opstelling liggen, de spelers worden bij weinig andere clubs beter.. Waar speel je mee, dan kan ik misschien een opstelling voor je posten?

Laatst bewerkt: 28 jul 2007
  9. Ashavan

Ashavan Guest

Speel met de teams vermeld in me vorige reactie. Argentinie wilde ik ook al een tijd proberen maar nog niet gedaan.

Voor mijn gevoel lukt het de laatste tijd niet omdat ik me er niet toe kan zetten om constant pressie voetbal te spelen en achteruit op de bank ontspannen zit en dus trager speel. Om nog maar te zwijgen over me belabberde kansbenutting de laatste tijd.

Qua opstellingen heb ik bij Real, AC Milan, Italie en Nederland wel een goed gevoel bij.

10. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Italië en NL vind ik zelf een beetje net niet, al zijn er mensen die met Italië verdomd goed zijn. Ik, helaas niet.. Die slome spitsen werken voor mij niet echt.

Met AC speel ik zo:
    ---------Dida
    Cafu-Nesta-Maldini-Kaladze
    ---------Gattuso---------
    ---Pirlo------------S.dorf
    ----------Kaka-----------
    --R. Oli------------Gilardino

Middenveld CMF, Kaka is AMF. Soms zet ik zijn defence op low, dan counter je wat beter. Kaladze CB wil ook wel is helpen.

Voor Real heb ik deze:
    ----------Casillas-------------
    -----Cannavaro---Ivan H.-----
    Salgado-----------------Carlos
    ---------Emerson-------------
    -----------Guti---------------
    Cicinho-----------------Robinho
    -------RVN-------Ronaldo-----

Emerson is een DMF, Guti CMF en SMF aan de zijkant met defence op low. Toch zakken ze nog veel in, maar dat geeft niet echt. Ronaldo staat op links vanwege zijn goede weak foot accuracy. Beckham vind ik kut, maar die kan je best op Guti zijn plek zetten. Of op rechts als je het niet erg vindt dat die sloom is.. Vrije trappen zijn een beetje een probleem, hoewel Cicinho een redelijke trap heeft.

11. Ashavan

Ashavan Guest

Voor Milaan heb ik praktisch dezelfde opstelling. Behalve dat Pirlo en Gatusso anders staan. Maldini en Kaladze opgewisseld met Jankulovski als back.

Bij Real speel ik graag met Beckham als DMF. Hij hoeft weinig te doen daar behalve de ballen op te vangen en met mannetjes mee te lopen. Daarnaast is zijn pass altijd goed en onmisbaar voor de dode spelmomenten. Af en toe schuift hij mee naar voren voor een venijnig schot. Robinho heb ik op de plek van Cicinho staan omdat hij de bal zo mooi in de verre hoek kan draaien. Reyes schaduw achter de spitsen en emerson op de plek van Robinho.

Maar zal die opstelling van jouw eens proberen.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2007
  12. skinds

skinds Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. Ashavan

Ashavan Guest

Net een brute partij gespeeld. Brazilie tegen mijn Nederland. Adriano brak door dus trapte hem neer in het 16. Rood voor mij en een penalty die ik stoptte. Daarna de rest van die helft nog kunnen controleren.

In rust v.Bommel als DMF neer gezet met Sneijder/Vaart op het middenveld. Het was rommelig maar te doen. Toen scoorde ik de eerste treffer en maakte een fout om weer 1 te incasseren. Ik haalde weer een speler neer en kreeg weer rood.

Me opstelling aangepast. 2 centrum spitsen. Ruud en die snellere op de bank met zijn lange naam. Persie er uit. Cocu er in voor Vaart en zwevend tussen RM en RWF positie. Mijn 3 resterende verdedigers op een kluitje in het centrum en Robben als LWF. Ik kreeg kansen niet normaal meer.

Brazilie wilde de bal wegwerken en stuitte op Cocu die overzichtelijk de bal in via het middenveld bij de spitsen kreeg. Verdedigen wilde bal wegwerken en knalde op de ingelopen Cocu die de winnende 2-1 er in tikte terwijl ik met 2 man minder speelde :D

Wedstrijd daarvoor met Real Madrid tegen Arsenal. Het stond 1-1. Beckham nam de vrijetrap als zachte pass op iemand. Maar de spits maakte een sliding en miste de bal. De keep verwachtte dat de spits wel de bal zou raken en sprong naar de andere hoek. De bal rolde heel relaxed langs het muurtje in het goal. Ik lach in een deuk.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2007
  14. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe je dat trucje doet, je ziet hem ook in dat filmpje hierboven gepost, dat je een stapje naar achteren doet en de bal meeneemt onder je voet? Dat ziet er leuk uit, grappig om met je buitenspeler zo een verdediger uit de tent te lokken :)

15. MikMakMan

MikMakMan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Loop met een speler in een rechte lijn naar voren. Terwijl je RT ingedrukt houdt duw je het linkerknuppeltje naar boven, zodat ie een soort sidestep met de bal doet. Vervolgens doe je het linkerknuppeltje naar achteren (nog steeds RT ingedrukt).

RT geldt voor als je met RB sprint en anders doe je het met RB (lijkt me).

^>>>
    ^
    RT<<<< hier begin je

16. Ashavan

Ashavan Guest

Begin langzaam aan weer op dreef te komen. Met AC Milan heb ik 4 uit 5 gewonnen nu. 3 uit 3 penalties gestopt. Het is zo voorspelbaar dat de meeste spelers de bal in de hoek plaatsen.

Net een match tegen een 6200 gespeeld. Hij met Man U. 3 aanvallers en 2 vleugel spelers die erg ver meekomen. Leeg middenveld en dan de verdedigers en 1 dmf. Ik paste me opstelling aan en we speelden praktisch met dezelfde opstelling. Keihard aanvallen en dan weer verdedigen. Strakke match eindigde in 0-0 :mad:

Merk wel dat Milan vaak rommelt. Ballen die niet netjes aankomen, ballen die de bedoelde speler voorbij gaan en dat de speler die er achter staat inloopt en dan opeens weer stopt als ie vlak bij de bal staat. Zwaar irritant.

Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2007
  17. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Het zal wel aan mij liggen maar WTF is er nu zo speciaal aan die rabona???? Ik zie 3 gasten een doelpunt maken ... so what. Dat schot van Adriano is wel fraai trouwens. Maar ik heb op YT mooiere doelpunten gezien (met een hakje bv)

Anyway, ik vind trouwens PES6 op 360 er veel beter uitzien dan deze PS2(?) zooi. Of laat ik het anders zeggen, ik vind 'mijn' filmpje (zie sig) er beter uitzien dan bv bovenstaande yt video. Op de een of andere manier lijkt de 360 toch veel minder steriel en lijken de animaties veel soepeler/echter.

Edit: Ok, my bad, ik youtube'de nog wat verder en http://youtube.com/watch?v=dSxn5JrhLNM liet wat duidelijker zien wat die Rabona nu is. Rabona lijkt mij moeilijk doen als het makkelijk kan, maar goed:)

En deze is wel heeeel erg fraai http://www.youtube.com/watch?v=DFdi88qtU3U&NR=1 (maar wel uit PES5 ... en dat commentaar dan ... is dat echt van de game??)

Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  18. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Was het commentaar maar uit de game. Commentaar is tot op heden in elk deel beroerd. Slaat vaak nergens op wat ze zeggen.

19. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Daarom speel ik ook altijd met het commentaar uit en mijn eigen muziek aan. :)

20. skinds

skinds Active Member

Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina