De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Welke max. reso heeft jou TFT dan Zero?
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    1920x1200, de 16:10 variant van 1080p dus :)
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    @ Z3R0-P4R4DOX

    Heb persoonlijk helemaal niets tegen Plasma's , maar geeft liever de voorkeur aan een 46" FullHD LCD dan aan een 46" Plasma (1366x768 ).

    Hot News uit Japan.
    Newly released Panasonic FullHD Plasma TV PZ700 dropped more than 30% in 1 month in Japan.
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zegt de man met de vijfduizend euro config :+.


    Ik moet wel zeggen dat de kleuren en zwartwaarde van mn LCD tv niet echt moeten onderdoen voor de keuren en zwartwaarde van de plasma in onze living... .
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2007
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar hij wel eerst zijn oude gamescollectie voor heeft moeten verkopen, met andere woorden dat geld kwam niet uit de lucht vallen ;)

    Maar ik vind termen als "zwart is geen zwart op een LCD" ook een beetje kort door de bocht. Op mijn TFT ziet alles er prima natuurgetrouw uit :)
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2007
  6. MikeBoy

    MikeBoy Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb me de laatste dagen een beetje verdiept in HD tv's, en nu ben ik dus van plan om er eentje te kopen ik voor op mun slaapkamer. Ik zou er dan ongeveer 2 meter vanaf zitten dus heb gekozen voor een van 26'' (66cm). Dus na wat rond kijken kwam ik uiteindelijk uit op de Sharp LC-26SA1E. Ik heb een lijste gemaakt met dingen die mij aanspreken aan deze tv.

    Prijs
    66 Cm beelddigonaal
    HD-ready
    Goed geluid (voor LCD)
    Scart-, Componenti-, HDMI- en PC-ingang
    Goede review op o.a Kieskeurig.nl

    Iets wat ik nog wel graag gezien had:
    Picture in Picture

    Dus ik vroeg me af of dit een beetje een goede tv is, zelf heb ik er niet zo veel verstand van. Ook als iemand nog tips heeft over andere (betere) tv's in ongeveer dezelfde prijsklasse dan hoor ik het graag, dan wel met picture in picture.

    Edit: De tv zal trouwens voornamelijk gebruikt worden op tv te kijken en voor mijn xbox 360.

    Verder had ik nog wat vragen over digitale tv, ik ben als ik een hdtv koop ook van plan op meteen over te gaan naar digitale tv, en dan wel van @home. Want ik had begrepen dat je voor de standaard zenders die je ook via analoge tv hebt niks hoeft te betalen. Verder wou ik ook weten of de decoder die @home aanbied een goede is of dat ik beter een andere kan kopen (liefste ongeveer dezelfde prijs).

    alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2007
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de meeste merken kan je PIP alleen activeren als je kijkt via de PC of HDMI.

    Dus lekker naar NED2 kijken en vervolgens RTL8 kijken via PIP zal niet gaan.
     
  8. MikeBoy

    MikeBoy Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmm....RTL 8 :confused::9 maargoed ik begrijp wat je bedoeld, en dat was eigenlijk wel waar ik op hoopte dat dat kon, maar helaas. En wat vind je verder van de tv denk je dat het een goede keuze is?
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Talpa Tien wordt RTL8.

    Iemand??
     
  10. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar was ik ook bang voor (reso) de aanschaf. . Ik had dezelfde tv als jij, maar dat verschil zie je absoluut niet. terwijl deze tv wel 10'' groter is:):
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Handleiding enzo.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja daar heb ik al in gekeken. Alleen in dat 300 pagina's dikke boek staat de handleiding in 100 talen. Waarvan de eerste pagina met waarschuwingen, de laatste pagina met een FAQ en de middelste pagina een uitleg over de afstandbediening. Het staat er dus niet in. Maar het zit wel op de TV.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    PiP = Picture in Picture
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja dat weet ik. Maar hoe kun je het gebruiken met de LG 32LC51? Ik kan het nergens vinden.
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Bij mijn LG zitten er 4 knopjes voor PiP op de afstandsbediening.

    PIP / PIP PA- / PIP PA+ / PIP INPUT

    Gewoon daarop rammen en je merkt vanzelf of het bij die input werkt. Je kan dan beeld naast elkaar kiezen, in elkaar en nog wat.

    Knopjes zitten bovenin, de rode groene en blauwe. Daarboven de algemene PIP knop
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De gebruiksaanwijzing lees ik maar zelden.
    Gewoon overal op drukken , ik zie wel waar het schip strand.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Goed punt van je. Ik heb m inderdaad niet met hdmi getest aangezien ik het scherm bijna alleen voor xbox360 gebruik.
    Daarom heb ik ook voor de panasonic gekozen, die had het beste beeld icm xbox360.
    Ik heb nog geen apparaten met hdmi, dus heb ik t niet getest. DVI-HDMI gaat ook niet geweldig vanwege overscan en zelfs met powerstrip krijg ik t er niet uit, maar via vga gaat t ook goed.

    Dus pc aansluiten gaat vaak beter op lcd, hdmi weet ik nog niet en xbox360 was mooier op de plasma en daarom is de plasma voor mij de beste keus.

    Ben overigens wel benieuwd naar hoe de xbox met hdmi eruit gaat zien op deze plasma. Het wachten is op de Elite, maar nu las ik ook dat er een Halo3 niet-Elite uitvoering komt van de xbox mèt hdmi. Ben benieuwd wat die dan gaat kosten!


    Mijn plasma heeft anders ook 1366x768O-)

    wat bedoel je nu eigenlijk met dat een crt monitor veel verder gaat dan 1080p? Een crt monitor heeft toch helemaal niet zoveel beeldlijnen?
    Misschien dat zn videoinput t wel aankan, maar volgens mij heeft n crt maar 625 beeldlijnen en zal deze t downscalen naar een niet-hd weergave?

    Mijn plasma kan ook 1080p aan over hdmi, maar hij kan t natuurlijk niet weergeven!

    /Mod Wil je voortaan A.U.B. de edit knop gebruiken - Melbuuln
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2007
  18. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    1080p staat gelijk aan een resolutie van 1920x1080.
    Ik had een Sony breedbeeld monitor met een resolutie van grofweg 2500x1600. Dat is dus wel andere koek. Niet dat je er als 360 eigenaar wat aan hebt want je console ondersteunt toch geen hogere resolutie.

    Dit is natuurlijk wat anders dan jouw of mijn plasma. Die kunnen een 1080p signaal misschien wel verwerken maar niet op diezelfde resolutie weergeven. Het signaal wordt gedownscaled dus daar heb je niets aan.

    Iemand schreef ook nog wat over HDMI. Ik ben zelf ook van mening dat HDMI een mooier en natuurlijker beeld geeft dan component. Neem bijvoorbeeld de trailer van x-men. Ik heb hem op zowel mijn 360 als mijn ps3 staan maar op de ps3 is toch echt een stukkie mooier.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2007
  19. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    Door de handleiding te lezen, brainiac! :thumbs:
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    lees is wat meer posts , brainiac, dan zag je dat hij dat al gedaan had
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina