Halo 3 [Deel 8]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 15 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige waar ik me aan ergerde was die zwaar irritante roze hud. Niet omdat hij niet goed functioneerde ofzo maar gewoon omdat hij... roze was.

    Daarnaast waren de missies van de arbiter misschien wel kut maar dat komt gewoon omdat het binnenmissies waren. En ondanks al die kritiek op deel 1 had Bungie toch nog niet begrepen dat ze niet meer van die paarse fluorescerende kut-ruimtes moesten maken die zich steeds herhalen. En dat was dus jammer genoeg precies wat een aantal levels in halo waren (bepaalde missies van de Masterchief inbegrepen).

    Als karakter vond ik de Arbiter echter wel erg geslaagd. Hij was in mijn ogen zowat even stoer als de master chief zelf en hij had een paar vette quotes.

    Ik hoop dat bungie ditmaal alleen voor open levels kiest en dat er zich maar weinig binnen afspeelt (in alienruimtes that is). Want dat vond ik altijd jammer in met name Halo2, in eerste instantie fantastisch leveldesign (Outskirts, Delta Halo) en aan de andere kant van die kutlevels waar je niks mee kunt en constant verdwaald bent.
     
  2. Slofsky

    Slofsky XBW.nl Redactie XBW.nl VIP

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verslag van het event in Amsterdam is onderweg :).

    PS: Roze _O_.
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Chill :D, nieuwe info finally :).
     
  4. Slofsky

    Slofsky XBW.nl Redactie XBW.nl VIP

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhuh, het is nog even wachten op de laatste check en dan kan 'ie online!
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Jan ( Power Unlimited, Gamekings ) gister;

    [​IMG]
    Komt van Powerweb

    Ik moet zeggen, als je zo kijkt naar die tv, die grahpics zijn best wel erg vet! :thumbs:
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ziet er idd erg nice uit :) Kan niet wachten! Hoop alleen dat ie wat langer is dan deel 2 en wat minder ruimteschip shit.
     
  7. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Bron: Powerweb: Jan hands on Halo3

    Halo 3 hands-on
    1 augustus 2007Jan mocht als een van de eersten op deze schamele aardkloot Halo 3 gaan spelen. Dat gebeurde niet zomaar, dat gebeurde op een boot in Amsterdam. Aangezien dat toch zo`n beetje in Jan zijn achtertuin is, lees je het vanavond dus nog hier.

    [​IMG]

    Ik wil spelen..
    Na een intensief middagprogramma (zie Jan zijn weblog), werd het tijd voor om Halo3 eindelijk te spelen. Leuk hoor dat boogschieten en lasergamen, maar ik kwam voor maar een ding en dat was Halo 3 spelen. Op de E3 had ik al vluchtig kennis gemaakt met de belangrijkste 360 game van dit najaar, maar nu heb ik de game daadwerkelijk zelf gespeeld.

    [​IMG]

    Nadat....
    Maar niet nadat Shane Kim, Corporate Vice President, Microsoft Game Studios, ons vertelde hoe groot de Halo franchise wel niet is en hoe belangrijk de launch is voor de game-industrie. Halo is een fenomeen en met 15 miljoen verkochte (Halo 1 en 2 bij elkaar) stuks doe je het natuurlijk niet slecht… en dan druk ik me zacht uit.

    [​IMG]

    Consoles genoeg
    Het moet gezegd worden, er waren meer dan genoeg consoles voor handen, Ik telde er bij elkaar een stuk of 40 a 50 en op de meeste draaide singleplayer en op nog eens een slordige 16 kon er gemultiplayered worden. Die laatste hebben we allemaal natuurlijk al gedaan in de open bèta test maar die shit blijft verslavend leuk. Eigenlijk mocht iedere journalist 30 minuten knallen maar ik ben anderhalf uur in de multiplayer lounge blijven hangen. Die shit is gewoon te wreed. De balans van de wapens (en de locatie ervan), de physics (Warthogs knallen prachtig uit elkaar), de map en leveldesign… het voelt allemaal hemels aan en zelfs een kapot gespeelde map als Zanzibar bracht tranen in mijn ogen.

    [​IMG]

    Eindelijk
    Dan de singleplayer. Op het podium demonstreert Frank O’ Connor, Writing Lead voor Halo 3 (hij is dus de man achter het verhaal van de game) het jungle-level dat we ook al op de E3 te zien kregen, Het zag er opnieuw goed uit met veel hectiek, lekker veel wapens en meerdere paden die je kon pakken om de vermaledijde Covenant uit te schakelen. Maar een ander singleplayer level dat we zelf mochten spelen was veel grootser van opzet. Sterker, het level was echt enorm wijds opgezet met meerdere routes en richtingen. In een Warthog reed ik met mijn mariniers van checkpoint naar checkpoint onderweg de nodige mini basissen van de Covenant in de as leggend. Het gekke is dat deze gameplay – ik heb een dik uur zitten spelen met dit level, me erg deed denken aan Halo 1 en dat is een goed ding. Alleen nu voelt het allemaal nog belangrijker omdat je weet dat de Aarde met vernietiging bedreigd wordt en dat er een gigantisch alles verslindend wapen op het punt staat ontdekt te worden. Ik weet uit mijn hoofd niet op welk niveau het level stond, ik gok medium, maar het was behoorlijk pittig. Zo kwam ik een aantal keren zonder munitie te zitten en was ik verplicht Covenant wapens op te pakken.

    [​IMG]

    AI dik in orde
    Het is echt duidelijk dat je computergestuurde teammaten goed werk doen maar dat toch echt de meeste hete kastanjes zelf uit het spreekwoordelijke vuur moet halen. De Brute Chopper is een lastig uit te schakelen voertuig, wegens zijn combinatie van sterke vuurkracht en wendbaarheid. Een handig voertuig voor einzelgängers in multiplayer maar ook leuk om in singleplayer toe te passen…als je tenminste de Brutes er eerst af hebt geschoten. Wat ook erg leuk is, zijn de uitkijk pods van de Covenant. Deze paarse zwevende platformen zijn ideaal om vanaf te snipen en zo het laatste voetvolk uit te schakelen. De eerlijkheid gebied me ook om te zeggen dat ik geen wereldschokkende vernieuwingen heb gespot maar ik heb ze tegelijkertijd niet gemist. Dit is de Halo die je kent alleen groter, intenser, heftiger en pittiger. Vooral de AI van de tegenpartij maakte een positieve indruk op me. Zowel de kleinere als de loggere baddies zijn voortdurend in beweging, maken gebruik van cover en zijn alles behalve dom kanonnenvoer die recht richting je loop rennen.

    [​IMG]

    De Messias
    Zelf doet Microsoft wel gigantisch gewichtig over Halo 3, alsof dit de Heilige Graal is waarbij Jezus zelf nog een keer op aarde landt om ons Halo 3 te geven. O.k., ik chargeer maar nog een keer de zin’ Biggest Entertainment Moment in History’ aanhoren en ik ga heel hard gillen. Alle marketingpraatjes daargelaten denk ik dat het safe is om te stellen dat Halo 3 er 2 maanden voor zijn release er gewoon erg overtuigend uitziet en ronduit heerlijk speelt. Ik tel in ieder geval hardop af richting launch; 26 september is het zover!
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2007
  8. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet ik het uitleggen? :+

    Iedergeval ik ben jaloers op jan van de PU, dat jungle level ziet er echt ziek uit.
     
  9. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Vind het verslag sowieso lekker, kan echt niet meer wachten. Vooral dat level dat ie beschrijft die lekker groot is, doet me dneken aan het 2e level van H1
     
  10. breakcore

    breakcore ----

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook nog eens een 4 player coop. Op legendary en gaan! Ik kan niet wachten.
     
  11. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    Ziet er goed uit.. met die HDR lighting
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik kan ook niet meer wachten, zit steeds die Theme Song te beluisteren! 3 dagen na m'n verjaardag komt tie uit dus dat word lekker niet door mezelf betaald maar als een cado! Muhwawaw ^^
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Die Theme Song die je in de E3 Trailer hoort was toch gewoon rechtstreeks te downloaden ergens ? Vind um echt supergaaf, heeft iemand misschien een linkje voor deze luie persoon ? :+
     
  14. Dark Aldo

    Dark Aldo Bitch Please

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    0
    Jan is de shit! Geweldig verslag... Anyway is het aankondigen van die 4 man co-op weer een reden geworden om deze game weer op het verlanglijstje te zetten.
     
  15. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ff een quote uit het verslag op de frontpage..
    Errug vette optie> Ik voel home made wallpapers aankomen!
    Tevens is het super dat je ook van de singleplayer filmpjes via Live kan delen, zo kun je bijvoorbeeld laten zien hoe je bepaalde achievements gehaald hebt etc.

    Ik twijfel nu nog of ik hem pre-order of dat ik hem gewoon in de winkel haal op de 26e..
    Waar hebben jullie hem gepre-orderd? En waar is ie het goedkoopst/snelst geleverd?
     
  16. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
  17. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    En tis nu dus bekend dat de Co-Op WEL online kan!
    Errug vet, met 4 personen nog wel :D Weet iemand of daar ook aparte achievemets voor zijn?
     
  18. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha zeker vet dus je kan die screenshots ook aan je vrienden op msn laten zien bijv :9? En wat een goed idee van je ! Zo kan je een snelle walkthrough maken voor je vrienden als ze er niet uitkomen bij een missie. En dat delen van films gaat toch ook heel erg snel ? Volgens mij had ik ergens gelezen dat het maar 6 mb is dus dan zou je zo een filmpje in 1 minuut al gestuurd kunnen hebben :D
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2007
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Nope zijn geen aparte achievements voor.
     
  20. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig nu maar hopen dat als je een level samen uitspeelt dat gelijk iedereen ook die achievement unlocked anders zou het een beetje oneerlijk zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina