De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgwlee

mgwlee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort (een paar maanden) een Pioneer plasma kopen en dan namelijk de 50" alleen nu zit ik te twijfelen tussen de 7e en de 8e generatie. het prijsverschil tussen die 2 is ongeveer 1400 euro. Dat is een boel geld.

2. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi dan komen we in het najaar weer een keertje naar almere om te kijken hoe het er op je nieuwe teveetje uitziet als ik je ass whoop met pes2007 ;-)

3. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat niet klopt:

7de generatie PDP-507XA (officieel 4299 euro)
    8ste generatie PDP-5080XA (officieel 3999 euro)

Tussen de 7 de en 6 de generatie was er wel een groot prijsverschil van rond de 1000 euro. Nu is hij 'officieel' dus 300 euro goedkoper. Dus zeker de 8ste generatie. Misschien verwar je het met de full hd modellen. Die zullen nog wel wat duurder worden, maar die zijn nog niet uit, en is ook nog geen prijs van bekend dacht ik. Je moet nog wel luidspreker, voet, muurbeugel bij kopen. Heb ik gratis gehad plus nog een dikke korting.

Goede keuze in ieder geval :b:

http://www.pioneer.nl/nl/content/support/support/prijslijsten.html

4. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    tegenwoordig zitten er op alle plasma's een functie op inbranden tegen te gaan. ik heb zelf op 1 van de plasma's getest wat er gebeurt als je die uitzet. nou een grote brandplek... maar na een paar dagen was die weer weg, als je die functie aan houd dan kan je hem zolang aan laten staan als je wilt:)

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ff een snel vraagje:

Wat is energiezuiniger?
    Een 100hz breedbeeld tv of een LCD scherm?

6. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal gezien is LCD het zuinigste (zelfde beelddiagonaal) van de schermen die nu op de markt zijn. DLP zou wel veel zuiniger moeten worden.

Plasma verbruikt iets meer dan LCD in het algemeen. Maar zeker niet 4 keer zoeveel als wel eens gezegd wordt. En valt ook te zien. LCD verbruikt het minst bij witte beelden (dan moeten als de transistors niet ingeschakeld zijn) en is er enkel energie nodig voor de lampen achterin (weinig). Bij zwartweergave zijn al de transistors ingeschakeld zodat licht wordt tegengehouden door de poloroid platen. Omgekeerd bij plasma: die moeten energie leveren bij het weergeven van 'licht'.
    Daarom zal plasma nooit LCD kunnen vervangen in het gebruik bij pc's.

Bij een CRT scherm is allemaal wel wat moeilijker: kathodebuis, licht stralen, magnetisch veld dat moet afbuigen, ...
    Genoeg reden om dit in al de toepassingen te vervangen door de flatscreens. Dat die plat zijn is eigenlijk het kleinste voordeel

7. mgwlee

mgwlee Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb op internet gekeken en zag dat de 8e generatie 3850 euro kost en de 7e generatie 2450 euro en dit was op www.plasmavisie.nl
    Ik heb 2 winkels waar ik wil gaan praten over de tv , ik wil er ook een tv meubel bij. Het liefst koop ik hem in de winkel en alle twee de winkels calibreren hem ook voor je als je dat wilt, ze brengen hem en installeren hem ook. Ik wil hem best halen als het een boel geld scheelt.

Als de prijs bv in die winkels niet zoveel van elkaar schelen dan koop ik de 8e generatie.
    Als het zover is dan laat ik het hier nog wel weten en plaats ik wel wat foto's.

8. mgwlee

mgwlee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    pes 2008 bedoel ..............

9. mgwlee

mgwlee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is die Luidspreker eigenlijk wel nodig want ik heb een homecinemaset dus dan zou ik toch via dat het geluid kunnen horen?
    Waar heb jij hem dan gehaald?

10. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat zeker en doen veel mensen ook. Dan moet je zien dat je de digitale versie neemt, die heeft een optische uitgang (bij de 7de generatie toch).

Ik heb de zijluidsprekers genomen. Het is ook handig als je t.v. kijkt. Dan hoeft dat niet uit 5 luidsprekers te komen.
    Maar de voornaamste reden is dat ik nog geen home cinema systeem heb. Ben aan het wachten tot die nieuwe van pioneer uit is dat over de nieuwe digitale geluiden beschikt en allerlei andere extra's.

Daarbij moet ik je zeggen dat die zijluidsprekers wel echt goed zijn. Kunnen nog wel een diepe klank produceren. En het scherm heeft een uitgang voor een subwoofer aan te sluiten (gebruik ik niet). Over hdmi zal ik dan later instaat zijn om die luidsprekers mee te gebruiken in mijn home cinema set als extra center speakers.

Een laatste voordeel persoonlijk vind ik die zijluidsprekers ontzettend mooi. Het versterkt visueel zo een beetje het breedbeeldeffect. Ze kunnen los tegen het scherm worden geplaatst of met een spatie ertussen(mijn voorkeur).

Deze extra kost 'officieel' 199 euro maar je hebt ook een oderluidspreker die 20 euro meer kost. Zal misschien beter geluid geven (wat ik raar vind), vind ik minder mooi en lijkt me niet handig om nog aan de aansluitingen te geraken.

11. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is deze lcd iets voor jou:

http://www.kieskeurig.nl/product/BB88C02219ACE741C125731D0046006E.htm

Een kleine €2200,- en heeft een betere 100hz technologie dan de samsung, daar zijn nogal wat problemen mee.

Ps.: Ik heb de 37xd1e en ben er zéér tevreden over!

12. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dus van plan om een HDTV te kopen en wil even weten of deze goed is.

Technische specificaties - LE-19 R 71 B:
    - HDTV H/Ready
    - Zichtbare beelddiagonaal 19"
    - Beeldverhouding 16:9
    - Resolutie 1440 x 900
    - Luminantie 300 Cd/m²
    - Kijkhoek (horizontaal x verticaal) 150°/130°
    - Uitgangsvermogen 3 W x 2
    - Surround SRS TruSurround XT
    - Stereo NICAM/A2
    - DNI (DNIe demo on/off)
    - Dynamic Contrast 500 :1
    - Response Time 8 ms
    - Teletekst 1000 pagina's
    - 1 tuner
    - PIP

Aansluitingen:
    - Digitale aansluiting DVI
    - Scart
    - S-video-ingang
    - PC-ingang (D-sub)
    - Koptelefoon

Afmetingen:
    - 369 x 485 x 58 (HxBxD)
    - met stand: 408 x 485 x 200 (HxBxD)

Kleur:
    - Zwart

13. wingsofgold

wingsofgold Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die Resolutie 1440 x 900 is een beetje vreed voor een hdtv. plus dat het een R71 is en tegenwoordig heb je al de R81, dus het hangt ervan af wat je ervoor betaald. Anders kan je net zo goed voor iets groters kiezen. 23" bijvoorbeeld.
    Als je alleen een xbox360 ervoor gebruikt ben je nog goedkoper uit door gewoon een monitor te nemen.

14. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb is even rondgekeken naar een R81 en ik heb een witte (_O_) gevonden.

Bedankt voor de reactie dan :9

15. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hee aanwezige!
    ik heb heel weinig verstand van tv's om eerlijk te zijn, en ik wil toch eigenlijk gewoon een goeie tv hebben om lekker mee te gamen en de rest, ik zoek er 1 van 81cm minimaal met een budget van max. 800euro. ik weet niet of er dan iets goeds te krijgen is, en of het dan niet slimmer is om nog ff paar eurotjes meer te sparen.

ook zou ik graag willen weten waar ik nou op moet letten bij de aanschaf bij een tv, op de pixels, de reactie snelheid enz enz.

graag wat informatie! samengevat.

mvg. Kjel

16. Consumer

Consumer Owned...

Leuk Bevonden:
    0
    Heb er ook niet super veel verstand van, maar weet wel dat als je een hd ready tv wilt kopen en je 800 euro te besteden hebt, je al een heel eind komt.

17. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0

hmmmm ik heb er eentje hier gezien voor 900 euro:

http://www.bobshop.nl/catalog/product_info.php/32pf9641-lcd-televisie/__/products_id/14701

Maar heb er ook niet zoveel verstand van maar het ziet er wel goed uit :). Met ambilight en usb etc.

18. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    bedankt voor jullie reacties!;)

ik heb nog eens wat verder rond geneuzeld;) en is het zo dat bij de resolutie die weergegeven de laatste cijfers voor de HD zeg maar zijn. dus is het zo dat ik met een tv die resolutie 1366 x 768 pixels heeft geen full HD is?
    over ambi light naja dat vind ik allemaal niet zo spannend;) leuke bijkomst, maar de echte voorwaarden voor mij zijn gewoon 81 cm.. en een zeer geschikte om op te gamen, en ook 1 die op de muur te bevestigen is;)

hopelijk volgen er nog wat antwoorden of suggesties voor mij!;)

alvast bedankt! groeten Kjel!

19. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb even verder gekeken en ben wel een tv tegengekomen.
    :

Samsung LE32S81
    - 81 cm beeldscherm
    - 16:9 beeldformaat
    - resolutie: 1366x768
    - helderheid: 500 cd/m2
    - contrastverhouding: 7000:1
    - responsetijd 8 ms
    - kijkhoek: horizontaal 160 graden / verticaal 150 graden
    - HD-ready
    - DNLe beeldtechniek: scherper beeld zonder ruis en flikkeringen, een hoger contrast, meer helderheid en natuurlijke kleuren
    - ingebouwde tuner
    - 100 voorkeuzezenders
    - teletekst met 1000 pagina’s geheugen
    - Nicam/A2 stereo met 2x 5 watt maximaal uitgangsvermogen
    - met standaard
    - aansluitingen: 2x HDMI, component, 2x scart, composiet, S-video in, hoofdtelefoon en PC in
    - afmeting (hxbxd), inclusief standaard: 57.7x87.4x29.1 cm
    - afmeting (hxbxd), exclusief standaard: 53.1x87.4x8.1 cm

deze is te krijgen voor zon 700euro,
    is dit een goede keuze en is die goedgenoeg voor het beste beeld weer te geven dat de xbox te bieden heeft?

alvast bedankg mvg. Kjel Beks

20. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Er zijn een paar dingen waaraan een tv moet voldoen om HD-ready te mogen heten :
    Het minumum aantal beeldlijnen (horizontaal) moet 720 zijn.
    Het apparaat heeft ingangen voor analoog YPbPr en DVI of HDMI. DVI en HDMI moeten HDCP ondersteunen
    Het apparaat moet kunnen worden aangesloten op bronnen met een resolutie van 1280×720 @ 50 and 60Hz progressive (720p), en 1920×1080 @ 50 and 60Hz interlaced (1080i)

Het verschil tussen een hd-ready of een full hd (resolutie
    1920x1080) is niet zo groot als je zou denken. Tegenwoordig roepen een hoop mensen dat ze minimaal een full hd willen en dat is echt onzin.
    Het is zelden te zien en vaak is de beeldkwaliteit van een hd-ready beter.
    Full hd heeft alleen zin wanneer je echt veel full hd materiaal gaat bekijken (en zelfs dan nog niet altijd) zoals hd dvd en blu-ray.

Waar moet je mee beginnen? Je moet je eerst afvragen wat je met je tv wilt gaan doen!
    Ga je gewoon kabel tv kijken of digitaal? Dvd kijken of misschien wel hd dvd of blu-ray. HD-gamen met de xbox360 of ps3?

Nog belangrijker: wordt t een lcd of een plasma?

En ook: wat is je budget?

Lcd's zijn meestal goedkoper (zeker de kleinere maten) en beter voor aansluiting op je pc.
    Plasma heeft echter een betere beeldkwaliteit door betere kleurweergave en details in de zwartweergave.

Een tv met 1366x768 is een hd-ready tv (meer dan 720 horizontale beeldlijnen) en als je n goede tv kiest heb je een waanzinnig mooi beeld.

Je moet gewoon echt in de winkel gaan vergelijken, maar dan wel met materiaal dat je er thuis mee wilt gaan bekijken. Ik bedoel: in de winkel zetten ze al die tv's aan n blu-ray speler en dan is t allemaal geweldig. Maar misschien is bij die tv de scartkwaliteit weer minder en dan heb je n probleem als jouw dvd speler met scart aangesloten moet worden.

Vaak moet je ook wanneer je een hd toestel hebt gekocht, overstappen op digitale tv. Doordat deze tv's zo goed zijn, laten ze ook zien hoeveel ruis er eigenlijk op je signaal zit. Dat kon je met je oude crt toestel veel minder goed zien.

Kijk ook bij kieskeurig.nl want dan kan je makkelijk zien welke tv's het best beoordeeld worden.

Laatst bewerkt: 3 aug 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina