De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het zal ook niet best zijn als het ging om verticale beeldlijnen.

    Toen ik bijna 1 jaar geleden mijn LE32R71B kocht waren de Plasma's.
    1. zeer zwaar.
    2. veel Plasma's hadden toen een resolutie van maar 800x600.

    Tijdje geleden bij een kennis een Medion Plasma (1½ jaar oud) vervangen door een Sharp FullHD LCD.
    Zij vroeg of ik de plasma op de slaapkamer wilde zetten , dat heb ik geweten.

    Nu heeft ze een pracht van een LCD in de kamer , maar kijkt nog steeds naar analoge of digitale tv via de Scart.
    Ze wil ook geen DD5.1 in huis.

    Ik had van de woonkmaer meteen een echte biosscoop gemaakt.
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hmm, juist jah :x. Lag even de beeldlijnen te verwarren met de resolutie (1024 horizontaal en 768 verticaal) :+. My bad en ben nu eenmaal verstrooid in zo'n dingen (is te zien de resultaten van m'n examen A/V).
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ach ik doe s wat foto's van mn Panasonic plasma 50 inch. Helaas nog steeds een el cheapo fototoestel, maar in t echt is het beeld op de tv messcherp!

    http://www.putfile.com/ferry34/images/



    Niet slecht toch? ::)

    Foto's genomen met het raam geblindeerd, erg mooi met gamen maar voor een foto nogal donker. Maar met t licht aan is de sfeer weer weg. Ik maak nog wel s wat betere foto's!
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2007
  4. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Welke van deze TV's is het beste voor te gamen en films kijken?

    -Samsung LE32S81B.
    -Samsung LE32R81B.
    -Samsung LE32R82B.
    -Samsung LE32N71B.
    -Samsung LE32R72B.
    -Samsung LE32R73BD.

    Alstublieft niet reageren als je er geen verstand van hebt. Ik ga morgen naar de winkel en moet dus de perfecte keuze maken. Een verkoper vertelde mij dat de R-serie van betere kwaliteit is dan de S-serie. De N-serie heb ik helaas nog niet gezien, maar dat is één van de duurdere uit dit lijstje. Graag meer informatie, want het is voor mij een hele investering.

    Alvast bedankt,
    Miracle.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2007
  5. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    de 70 serie zijn oudere modellen. ik heb zelf de voorkeur voor de r81. waar ik werk hebben we de s81 en de r81 naast elkaar staan, en je ziet duidelijk wel de verschillen
     
  6. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    De S-serie valt dus sowieso af? Het gaat nu dus om de R-serie en de N-serie. De N71 is mooi qua model, maar die valt ook onder de 70-serie. Het enige wat raar is, is dat de N71 duurder is dan bijvoorbeeld de R81.

    Je kunt uit deze wat grotere lijst mijn lijstje halen en de prijzen vergelijken. De prijzen zitten allemaal aardig dicht bij elkaar en dat maakt het voor mij verwarrend. De R73BD is het duurste, terwijl het een TV uit de 70-serie is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2007
  7. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, de n serie heeft dacht ik uit mijn hoofd een contrast van 4 of 5000. de 32'' r81 heeft dacht ik 8000. en het is een nieuwer model. ik zou absoluut voor de R81 gaan:) bij mij in de winkel staat de n71 ook nog voor vrij veel geld maar ik verkoop hem zelf haast nooit.
     
  8. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    En de R82 dan? Die lijkt me dan nóg beter, aangezien het getal wat groter is. De N71 valt dan af, daardoor blijven dus de R81B en de R82B over.
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    De 1 na de andere misser bij de reparatie van m'n Bravia.
    Scheer & Foppen en E-Care lullen lekker langs elkaar heen.

    Waar m'n reparatie eerst 2 weken zou duren, zitten we nu al bijna op 40 dagen.
    Hoerenzooi. :mad:
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als ik me goed herinner is bij Samsung hetvolgende: hoe lager een serie in het alfabet zit, hoe beter deze is. M.a.w M>N>R>S. Natuurlijk heb je dan nog de reeks zoals de 7x of 8x, maar voor meer gedetailleerde informatie over moet je bij Melbuun zijn denk ik ;).

    Waarom ga je af op het dynamisch contrast? Ik denk dat N7x nog steeds iets beter is dan de R8x. Niet qua specificatie maar gewoon de onderdelen die in de N7x zitten zijn denk ik toch nog net iets beter dan die van de R8x.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2007
  11. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    hoeveel inch heb je? als je namelijk 32 of daarboven heb dan had je kans op thuisbezoek dacht ik:)
     
  12. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Super, zulke snelle reacties heb ik nooit gehad. Hopenlijk komt Melbuuln morgen of zelfs vandaag nog even online.
     
  13. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik jammergenoeg niet :+

    iemand? O-)
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ja, de 26" dus.
    Maar m'n tuner-unit was naar de tiefus. Dus apparaat had evengoed mee gemoeten in dat geval.
    Ach, S&F belt me maandag terug wanneer m'n Bravia weer terug gebracht word.

    Hopelijk een beetje snel, m'n HD-DVD's en games vangen stof! :mad:
     
  15. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Jingga, bekijk mijn lijst eens. Daar kun je bijvoorbeeld de R81B voor veel minder krijgen.
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Technisch gezien zou ik voor de R81. Maar als ik jouw was zou ik eens vragen om alle 3 de tv's eens op analoog signaal te zetten en op en HD signaal. Vergeet ook niet andere (extreme) kijkhoeken te nemen (vergeet de verticale niet, zeer belangrijk!), want daar kan ook wel een groot verschil tussen zitten. Let ook op dat ze alle 3 in dezelfde beeldmode staan (normaal, dynamic, ...).
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2007
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben van mening dat de nieuwe R8 , M8 en N8 niet veel beter zijn dan hun oudere R71 , M71 en N71 broertjes.

    De Dynamische Contrast is niets meer dan een verkooppraatje van Samsung.
    De Contrast Ratio (Werkelijke contrast) zijn tussen de oude en nieuwe modellen zijn bijna gelijk aan elkaar.
    Natuurlijk vergelijk ik wel de zelfde modellen met elkaar ( R71 en R8 , M71 en M8 en N71 en N8 ).
    Een hogere Dynamische Contrast betekend niet dat het scherm ook beter is.

    Vorige week 2 LCD's gezien LE32R71B en LE32R82B.
    Ze stonden naast elkaar en waren beide optimaal afgestelt.
    Als HD-bron hadden we een PS3 (HDMI) met de film Superman Returns.
    Iedereen die bij de test aanwezig waren vondt de beeldkwaliteit van de R71 veel beter.

    Om de kosten voor de LE32R82B zolaag mogelijk te houden ( Adviesprijs €900) is er behoorlijk bezuinigd op de componenten en panel.
    De verkoopprijs voor de LE32R71B lag 1 jaar geleden nog rond de € 2000.

    Voor een 1e LCD voldoet de R8 van Samsung perfect , maar zou mijn R71 hiervoor niet willen ruilen.

    De N71 is natuurlijk veel beter dan de R71 , R81 , M71 en M8.
    De N-serie is ook het topmodel uit de HDready serie van Samsung.

    Paar prijzen.
    LE32R71W = € 915
    LE32R81B = € 809

    LE32M71B = € 918
    LE32M86B = € 1079

    LE32N71B = € 989

    Technisch zijn de R81 , R82 , R83 en R84 gelijk aan elkaar.
    Het verschil zit hem in de kleur-combinatie van de behuizing.

    R81 = Color Black , Design type Transparent deco , Design on Candle light .
    R82 = Color Black , Design type Chrome deco , Design on Center circle.
    R83 = Color Black , Design type Blue acryl deco , Design on Candle light.
    R84 = Color Black , Design type Transparent deco , Design on Center circle.
     
  18. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Bedankt voor deze informatie, perfect. Ik ga nu waarschijnlijk voor de Samsung LE32R71B of de R81B. Het enige probleem is dat ik niet weet welke van de twee ik moet kiezen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2007
  19. wingsofgold

    wingsofgold Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Die R71B is een ouder model, maar daar betaal je niet heel veel minder voor dus kan je beter voor de R81B gaan. Dan heb je een nieuw model voor iets meer.
     
  20. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff een vraag ga op me zelf wonen en moet dus ook een nieuwe tv hebben nou heb ik niet veel verstand van lcd schermen alleen dat ik een 81 cm beeldbuis wil hebben en denk van het merk samsung philips of sony.
    welke dingen zijn belangrijk om na te kijken volgensmij toch de contrast ratio en de pixels?
    wie kan mij verder een goede tip geven wil zo tussen de 900 en 1100 euro uitgeven gaat vooral om tv kijken en daarnaast xboxen.

    bij voorbaat dank
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina