Ben net even bij de plaatselijke IT's wezen kijken. Heb verschillende tv's bekeken waaronder de Samsung LE32S81B (€799), de LE32R81B (€899) en de Sony 32u2000 (€749).
Bij de Samsungs zag ik niet veel verschil qua beeld, ze waren allebij aangesloten op analoge tv. Vergeleken met een de prijsklasse >€1000 die ook analoog waren aangesloten was het beeld slecht, maarja, dat ligt aan de prijsklasse. Ik vind de R81B erg mooi, en is zoals ik hoor ook wat beter als de S81B. Ik ga nog eens kijken of ik liever 32" of 26" wil.
De Sony had schitterend beeld, en was ook aangesloten op een digitaal HD signaal. Super contrast (ratio 1200:1, geen dynamische zooi dus), waar voor zover ik heb kunnen zien de Samsungs niet aan konden tippen. Enige nadeel aan deze tv vond ik de zilveren omlijsting
De prijzen bij deze IT's zijn natuurlijk bagger, daar zou ik wel wat af kunnen krijgen, en ik ga sowieso nog even bij de MM kijken.
Maar welke zou ik technisch gezien het best kunnen kiezen? Voor mijzelf is de R81B favoriet, al heeft de Sony weer een streepje voor omdat ik die ook nog ongeopend in dozen zag staan en hij al redelijk goedkoop is, en ik daar ook nog wat af zou kunnen krijgen.
Klik om te vergroten...