De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op het aantal pixels hoef je niet te letten want deze zijn bij alle HDready LCD's het zelfde ( 1366x768 ).
    De contrast Ratio is wel belangrijk , kijk dus niet naar de Dynamische Constast.
    Koop een LCD met minimaal een Contrast Ratio van 1200:1.

    Wat wel belangrijk is is de aansluit mogelijkheden die achterop de LCD zitten.
    Philips gebruik voor haar budget LCD's vaak gecombineerde aansluitingen terwijl Samsung bijvoorbeeld verschillende aansluitingen gebruikt.
    Voorbeeld.
    Bij Philips moet je bijvoorbeeld vaak de component aansluiten op de DVI van de LCD.
    Waar je ook naar moet kijken is de maximale resolutie van de aanwezige VGA of DVI-aansluiting.
    Voor de Philips is dit meestal 1024x768 , terwijl de VGA van Samsung 1360x768 maximaal ondersteund.
    Dit is belangrijk als je de Xbox360 via VGA op de LCD wilt aansluiten

    De MM verkocht vorige week een hele mooie Philips LCD.
    Deze was voorzien van Pixel Plus HD en Ambilight 2 technologie en koste € 999
    ** Weet allleen niet meer wat het model was !!!

    Bij Samsung zou ik persoonlijk gaan voor de LE32M86B (2007) of de LE32N71B (2006).
     
  2. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    hee mensen!

    heel erg bedankt voor reacties allemaal heeft me echt geholpen!
    nou heb ik die tv dus hier staan..;)
    bij de harense smit gehaald die 94cm plasma. nou heb ik alleen nog een vraag. en dat is dat ik hem aan de muur wil hangen.... maar nou moest ik bij de harense smit 140 euro lappen voor zon beugel en dan had ie er al een ''MOOI PRIJSJE'' van gemaakt.

    weet iemand mischien een winkel of online iets waar je die dingen goedkoper kan aankomen?

    alvast bedankt groeten

    Kjel
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hou er wel rekening mee dat het gewicht van een Plasma stukken groter dan van een LCD met de zelfde diameter.
    Bij de meeste beugels staat alleen de maximale diamter vermeld maar over het maximale gewicht wordt niet gesproken.

    De Kijkshop verkoopt ook beugels , kijk maar eens op kijkshop.nl
     
  4. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Elektronica-online.nl

    Heb ik al heel veel kabels besteld, perfecte kwaliteit, en goedkoper dan andere webshops.
    Zag afgelopen week ook dat ze ophang systemen verkochten tegen goede prijzen, daar ga ik volgende maand één bestellen.
     
  5. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou toch voor de N71 gaan, kijk naar uitleg van Melbuuln hierboven!
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Correct Rotterdam heeft vandaag & morgen de 32pf9966 voor €999

    Dezelfde?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wil toch eventjes naar de MM , ben wel nieuwsgierig wat dat ding nu moet kosten.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmiddag weer even in de stad gekeken, bij wat andere winkels.
    Zat erg te piekeren of ik nou wel of niet voor full hd moest gaan. Is zo al 350 euro meer, terwijl ik er voorlopig geen gebruik van zal maken. Misschien over een jaar of wat met PS3 games, maar overstap op HD-DVD's en Blu-Ray films maak ik voorlopig nog niet. Vind ze nog te prijzig, terwijl ik met hetzelfde gemak een dvd-tje van een paar euro op zet.
    Uiteindelijk kwam ik uit op een 37" LG. Vond het model mooier dan elk ander model daar (JVC/Philips/Sony/Samsung ed) en qua prijs voor dat formaat wel aantrekkelijk. Nadeel was dat ie niet op voorraad was. Misschien morgen weer naar de MediaMarkt en kijken of ie daar te koop staat en anders wordt het wachten, of overstappen op een ander model.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Is er een site waar je betrouwbaar en goedkoop LCD tv's kunt aanschaffen? O-)

    En kom nou niet met kieskeurig.nl ofzo, daar heb ik niet veel aan ;)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Goede online-shops hier in de regio zijn.
    www.progress.nl , www.goedkopen.nl , www.electrogigant.nl

    Bij alle bedrijven heb je de mogelijkheid om zelf de LCD op te halen.
    Bij Goedkopen.nl kan je in de winkel nog onderhandelen over de prijs.
     
  11. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik huur mijn blu ray films bij videotheek Rush voor drie euro per stuk. En over 1 of 2 maanden gaat Ster Videotheek ze verhuren voor vier euro per stuk.

    Bij een online videotheek als keeno.nl kun je ook Blu Ray films huren. Het is alleen jammer voor de verzamelaars dat ze niet regiovrij zijn anders kon je ze online goedkoop vanuit de VS kopen. Ik koop zelf nooit films maar als je houdt van kopen dan is het wel duur vergeleken met DVD.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan nu beter een goede HDready LCD kopen en over 2á3 jaar overstappen op een FullHD.

    Maak het tegenwoordig heel vaak mee dat een artikel niet op voorraad is.
    Vroeger kon je nog korting krijgen als je de demo naar huis wilde meenemen , maar dat is tegenwoordig bijna niet meer.
    Je betaald net zo veel voor een nieuwe in doos als voor de demo op de plank.

    Pirats of de The Caribean is daar een hele goede voorbeeld van.
    De DVD-versie kost nu € 7,49 terwijl je voor de Blu-ray versie € 34,95 betaald.

    De PS3 upscaled de dvd-versie perfect naar 1080i.
     
  13. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraag. Weet iemand toevallig of mijn tv NTSC ondersteund. Ik heb gekeken op kieskeurig, en daar staat van wel, maar ik weet niet hoe betrouwbaar die site daarvoor is :9. Ik heb de Samsung LE32S62B.

    Ik wilde namelijk een aantal NTSC DVD's bestellen, maar dan moet mijn TV dat wel aankunnen natuurlijk ;).
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet wel dat mijn R71 daar geen problemen mee heeft.
    NTSC dvd's worden perfect weergeven.

    Ik vertrouw de informatie op de site kieskeurig.nl ook niet helemaal.
    Kom regelmatig dingen tegen die helemaal niet blijken te kloppen.
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Is niet dat ik over een paar jaar alweer een nieuwe TV koop.
    Misschien ook wel, als ik op mezelf woon en toch eens een nieuwe wil, en de huidige dan naar slaap- of werkkamer verplaats. Tegen die tijd zullen ze ook flink in prijs gezakt zijn.
    Duurt ook nog wel even voor ik de PS3 aanschaf en dan nog zal het enkel gaan om games die ik in Full HD reso zou bekijken. Dan zal HD Ready ook wel prima zijn, net als Xbox 360 games die ik in HD Ready weergave zal spelen.

    Bij de IT's proberen ze ook te verkopen. Ben je even rustig aan het kijken. Krijg je een persoon constant aan je hoofd zeuren met leuke aanbiedingen en dit en dat. Uiteindelijk maken ze dan met moeite een prijs waar ie ergens anders ook voor staat.
    Daarna weer even terug naar de BCC gegaan, maar daar lopen ze ruim van te voren al door de winkel te schreeuwen dat ze zo alles gaan afronden (collega's tegen elkaar) en dan heb je ook weinig zin om er nog lang te kijken of wat over de prijs te vragen. Daarvoor zag je niemand, alhoewel je dan wel lekker rustig kon kijken.
    Morgen weer even naar de MediaMarkt en kijken wat ze daar hebben staan. Hopelijk ben ik morgenmiddag ook de gelukkige eigenaar van een flink bakbeest. Zal wel huge zijn, van 55cm naar 94cm op een bescheiden kamer, maar zie het wel zitten. :cool:

    Bijdeweg. Hoe werkt dat upscalen? Ik bedoel, neem aan dat DVD's vaak gewoon iets als 480p zijn. Hoe kan er dan toch zoveel kwaliteitsverbetering aangebracht worden? En is de weergave van een DVD kwalitatief ook echt beter op een HD-ready tv, tov een ouderwetse bak? En, scaled de 360 DVD's omhoog? Als het niet uitmaakt, bekijk ik DVD's wel via oude Xbox, die is een stuk stiller.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2007
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Xbox 360 doet inderdaad aan upscaling, maar dan alleen d.m.v. de VGA aansluiting.
    Imo, doet de Xbox 360 dit heel goed, vele malen beter als m'n Samsung HD-850 DVD spelertje.
    (Welke nu dan ook dienst doet als DVD speler bij m'n vriendin.)

    Vergeet op de Xbox 360 het bekijken van HD-WMV bestanden ook niet.
    Gewoon lekker vanaf je PC streamen, in 720p, heerlijk.

    Mocht je meer vragen hebben, je weet me te vinden. ;)
     
  17. wingsofgold

    wingsofgold Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat streamen van wmvHD is echt ideaal. Ik probeer nu alleen die filmpjes op mijn ipod video te zetten alleen dat werkt dan weer niet. Ik kan op de xbox360 wel alle muziek en foto's bekijken, maar filmpjes herkent ie niet. Iemand enig idee? dit moet toch gewoon werken. Ik heb de filmpjes op de hardescijf gezet dus niet via itunes of iets dergelijks.
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Voor het streamen van de PC, moet je dan ook WMCE op je PC draaien, of werkt het ook gewoon met XP Home SP2?

    Doe het eerst wel met componentkabel die bij de 360 zit. Weet ook niet zeker of TV die ik op het oog heb VGA of DVI heeft. Wacht ook nog wel even met het kopen van een VGA kabel, mocht de TV die aansluiting hebben (dacht het wel). Voor hetzelfde geld is het helemaal niet zoveel beter dan component en is toch een gok van ca 30 euro. Of je moet hem nog kunnen ruilen als je verpakking open hebt geknipt.
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Werkt ook gewoon met XP SP2, mits je Media Player 11 gebruikt. :)
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    dankje :) Ik ga ook sowieso nog bij de MM kijken en laat ze daar wel even met het beeld kutten, It's is een klote winkel :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina