Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    dus als ik het goed begrijp is die 9,78 voor windows ? dus dat is dan 102+ 9,78 is ongeveer 112 en die andere 8gb ? of is die andere 8gb juist windows ? en klopt mijn idee over het maken van n nieuw volume ?

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik weet het niet precies want kan niet in jou pc kijken, maar ik weet wel dat er altijd recorvering spul op de HD staat als je een besturings systeem installeerd, in dit geval Vista. En zoals ik al in me edit liet zien kan Vista zelfs nog meer in gebruik nemen van je HD als die 7 tot 10gb, het kan oplopen tot 15/20gb het ligt er maar net aan met hoeveel vooraf opgezette programma's jou laptop is geleverd.

3. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    oke maar omdat er bij de specs 120 gb hdd staat en bij compuet 102 bij sgijfbeheer staat er 102 en nog een van ongeveer 10 maakt tog ook nog steeds maar 112 die egt weergegeven staat die van 9.8 kan ik wel niet zien, aankomen maar die staat er in ieder geval de andere 8 is zoek maar het moet dus kloppen volgns jouw ?

en weet j ook of mijn idee van een extra schijf klopt ?

4. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Zoals je ziet ziet het er bij mij ongeveer hetzelfde uit.

Mijn D schrijf staat niks bezonders nog op alleen foto's en wat designs.
    Op de C schrijf staat Vista en alle persoonlijke andere spullen, de rest wat niet zichtbaar is wat er dus afgaat is installatie bestanden van Vista+de bijgeleverde software. :)

Met de andere vraag kan ik je jammer genoeg niet mee helpen, maar er zal vast wel iemand zijn die daar met Vista al ervaring mee heeft.

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb een 80GB schijf in me laptop verdeeld over 2 partities:
    C: 15GB (14,6)
    D: 60GB (59,9)
    Wat overblijft: 5GB
    Die andere 5GB is gewoon niks. In jou geval is dat jou 8GB die je niet ziet staan.
    Hoe dat precies komt weet ik niet maar er is altijd minder ruimte op de schijf beschikbaar dan de specs zeggen.
    En dat ligt niet aan Vista :9

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Acer heeft mijn 80GB HDD verdeelt in 3 partities.
    C: 32,38GB
    D: 32,38GB
    Recovery Partitie van 9,77GB ( Vista Premium Nederlands , Frans en Engels).

Voor de zekerheid heb ik ook nog 3 DVD's met een backup gemaakt.

Vind allen de papieren sticker met Vista code slecht , had liever gezien dat dit met als bij mijn oude Dell laptop van plastic zou zijn geweest.
    De papieren sticker beschadigd heel snel.

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    heb zelf in mijn laptop ook 120gb, maar zie in totaal ook maar 111,9gb. Heel normaal.

Heb trouwens gelukkig niet zo'n gare "eisa configuratie" partitie, hierin zit al die oem software zooi die je met een opstartdisk weer tevoorschijn kan toveren.

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Op mijn desktop zit die papieren sticker ook heel raar check:

Daarnaast was die sticker al gescheurd toen ik hem kocht (Paradigit), heb maar snel de serial code opgeschreven.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik heb vandaag Vista geinstalleerd, maar ik ben tegen een probleem aangelopen. Ik heb namelijk een Creative Live geluidskaart, die ik ook wel aan de praat krijg, maar het geluid hiervan is erg slecht, waarschijnlijk door de realtek audiocodec die gebruikt wordt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gelukkig heb ik een dual boot staan, dus als het bagger blijft gewoon die partitie formatteren en klaar :+

Laatst bewerkt: 5 aug 2007
  10. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Komt omdat een gig = 1024mb, maar bedrijven 'denken' 1000 mb = 1gig.
    Lijkt dat er meer op kan. =P

11. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Mijn nieuwe PC moet Windows Vista 64 bits aankunnen, maar is dat dan wel verstandig? In verband met de drivers?

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Nee 64bit is niet aan te raden, veel problemen mee vooral een instabiel systeem. Daarnaast werken sommige programma's daar niet onder, waaronder Photoshop. :)

Sla Google er maar eens op na, staat boordevol met problemen met 64bit Vista/XP.

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    En met 32-bit zijn er dan geen problemen ofwat?

Ok, met de 64-bit versie zullen er wrs ies meer problemen zijn maar ik denk nou niet het zoveel erger is.

De stabiliteit is bij mij gewoon goed en het overgrote deel van software werkt. Afgezien van 3Ds Max (wat binnekort nog wel gefixed zal worden), wat andere stomme software en wat oude games (maar niet alle, want zo werkt bv. MGS1 hier perfect). Photoshop CS2 werkt hier trouwens ook perfect ;).

Btw, natuurlijk zal je via google veel problemen vinden. Het zou nogal vreemd zijn moesten de mensen waarbij alles wel goed werkt liggen klagen op de fora.

14. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Photoshop CS3 is geen 64bit uitvoering van (en ja ik weet dat je ook de 32bit versie kan gebruiken, maar geen bijpassende 64bit uitvoering), daarnaast zijn er idd heel wat meer mensen die problemen hebben met de 64bit versie van Vista.

Lees voor de gein dit maar eens door, en deze dan ook.

Maargoed snap best dat je geen zin hebt om het even door te lezen aangezien jij een uitzondering bent, fijn voor je! :)

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    In deel 1 van dat artikel staat zelfs de Photoshop naar behoren werkt. Maar nu je het zegt, als ik wil scannen (HP all-in-one) moet ik ook nog naar XP. Maar dit kan ook aan mij liggen omdat ik misschien niet de software daarvoor heb geïnstalleerd (ik vind het sowieso al een stukje kut software) :+. Nero (een ondertussen al zeker een wat oudere versie) wou hiet trouwens ook niet werken, maar heb momenteel geen brander meer in m'n pc zitten dus heb ik het niet nodig. Partition Magic ook niet.

Maar ik verwachte dan ook niet dat alles vlekkeloos ging werken, ik had me zelf voorbereid op erger. Dat mensen die als een kip zonder kop maar eventjes de 64-bit installeren omdat het meer future-proof is zijn imo niet bepaald het publiek waarop je moet baseren dat 64-bit slecht is. Het feit dat al die programma's trouwens niet werken en er geen update voor uitkomt ligt eerder aan die fabrikant van die software dan aan Microsoft dunkt me.

Ik ben geen uitzondering. Je hoort gewoon niet veel dat Vista goed werkt en dat lijkt me normaal dat je dat niet veel hoort. Als iets goed werkt hoor je er niets van, maar als er ook maar 1 dingetje niet gaat naar behoren... dan weet heel de wereld het. Je ziet in het nieuws toch ook zo goed geen goed nieuws?

16. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Photoshop CS3 is geen 64bit uitvoering van, en ja je kan zoals ik al zei de 32bit uitvoering gebruiken maar dan heb je toch geen profeit van je 64bit? Drivers zijn een probleem nog steeds op Tweakers zijn ze het daar ook overeens, doordat er zoveel driver conflicten zijn ontstaat er idd de gedachte dat het onstabiele systemen zijn die 64bit, en ja dat was idd ook al in het 64bit tijdperk van XP. (waarvan ik er zelf 1 heb)

En over dat er iets te klagen valt, tja het zijn niet alleen maar mensen die geen verstand van hun 64bit systeem hebben he. Daarnaast is het wel erg toevallig dat er zoveel sites schreeuwen dat het niet goed werkt.

Kijk en hier zeg je iets wat het verschil maakt:
    "Maar ik verwachte dan ook niet dat alles vlekkeloos ging werken, ik had me zelf voorbereid op erger. Dat mensen die als een kip zonder kop maar eventjes de 64-bit installeren omdat het meer future-proof is zijn imo niet bepaald het publiek waarop je moet baseren dat 64-bit slecht is. Het feit dat al die programma's trouwens niet werken en er geen update voor uitkomt ligt eerder aan die fabrikant van die software dan aan Microsoft dunkt me"

Zo denk jij ja, maar iemand anders die denkt snel en zonder veel problemen een pc te kopen is toch net even wat beter af met de 32bit uitvoering. 64bit moet eerst nog zijn draai vinden, maar dat gaat zeker wel goedkomen! :)-

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Die is inderdaad af met de 32-bit versie, maar dat maakt de 64-bit versie nog niet slecht hé. Ook het feit dat de er geen 64-bit versie van Photoshop CS3 is, maakt de 64-bit versie ook niet slecht.

Het is ook vrij normaal dat de 64-bit versie meer problemen heeft aangezien het nog vrij nieuw is en het de eerste keer is dat het ook tot de oren reikt van het gewone publiek (Win XP 64-bit was niets meer dan een test imo). Die problemen zullen ook nog een tijd blijven duren aangezien 64-bit verre van mainstream is en dat zal zeker nog zo blijven tot de volgende Windows.

Als mensen aan mij vragen of ze de 32- of 64-bit versie moeten nemen zeg ik altijd het volgende:
    Als je niet bang bent met wat liggen te kloten met je software (incl. drivers), ga dan voor de 64-bit versie. Deze is trouwens ook meer future-proof). Als je wel bang van de gekloot bent, ga dan gewoon voor de 32-bit versie.

Ik ga niet ontkennen dat de 64-bit versie nog z'n problemen heeft, maar ik ga ook niet ontkennen dat het hier bij mij zo goed als vlekkeloos loopt en om te zeggen dat de 64-bit versie slecht is... =(.

Er zijn hier op dit fora trouwens nog (genoeg) mensen die een positieve ervaring hebben met Vista, desondanks de kleine probleemtje die zij zullen hebben gehad.

18. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Hehe maar ik zeg ook niet dat 64bit slecht is, juist niet want het is idd future proof. Alleen persoonlijk vind ik het te vroeg voor Vista 64bit, ze moeten bij mijn weten eerst alles op oorde hebben met de veel meer verkochte 32bit versie. Want heb nog regelmatig dat die problemen geeft (bijvoorbeeld met de updates, je kan geen andere dingen doen op je pc anders loopt ie vast etc). 64bit gaat zeker wel inkomen, aangezien de videokaarten tegenwoordig allemaal 64bit ondersteuning hebben, dat was wel anders als in het XP tijdperk.

Voor de rest vind ik Vista zeker een verbetering, de bits erbuiten gelaten! :)

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Het probleem van dat je tijdens die updates niets kan doen, heb ik ook geen last van :+.

Nja, te vroeg voor 64-bit... als het pas bij de volgende Windows zou komen, dan zouden we al die problemen die er nu zijn dan pas hebben. Dat is volgens mij ook de reden waarom MS nog een 32-bit versie van Vista heeft uitgebracht.

Ze wisten dat ze er nog genoeg problemen naar boven gingen komen met de 64-bit versie. Vista is imo gewoon de 2de test om een zeer goed 64-bit OS te ontwikkelen. Het grootste punt t.o.v. de XP 64-bit, is dat je nu tenminsten van een volwaardig product kan spreken dat al goed genoeg is om zijn sporen achter te laten in de mainstream markt. Voor echte 64-bit geweld zullen we nog moeten wachten tot de volgende Windows dunkt me.

20. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Yup het is idd de 2de poging om een goede 64bit versie neer te zetten, nu ligt het dan ook niet aan Microsoft dat er problemen met de drivers zijn maar bij de software leveranciers die zich meer richten op de 32bit uitvoering aangezien dat voor hun bekend terrein is.

Ik bedoelde ook met 'te vroeg' voor mij persoonlijk he, ik wil zelf zo min mogelijk last hebben van updates en drivers vooral als ik bezig ben met grafische opdrachten. Maar dat is per persoon verschillend ik zie de 64bit versie meer als een gadget nu, maar in de toekomst zal het wel de 32bit overnemen. Maar dat is nog niet met Vista het geval, de overstap naar een 64bit versie van Vista ga ik zeker wel maken maar voorlopig wacht ik liever op een servicepack wat ervoor gaat zorgen dat de grootste problemen met drivers etc oplost.

Deel Deze Pagina