[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Je zit wel al op je router instelling pagina? Dan zul je waarschijnlijk toch wel een sidebar te zien krijgen met opties als lan setup, eventueel wireless, security, utilities, etc.
    Browse gewoon even langs de settings pagina's en kijk of er ergens de optie staat upnp: Enable/Disable. Mocht dit zo zijn, schakel je het in en je probleem is direct opgelost. Het zou ook in je router handleiding vermeld moeten staan of dit kan.
    Lukt het niet dan moet je, zoals op de vorige pagina verteld, portforwarding toepassen en handmatig 3 poorten openen. Hierover vind je normaal zeker ook informatie in zowel je handleiding als op PortForward.com.

2. CocaBusiness

CocaBusiness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een vraagje over de instellingen van mijn router (Belkin Wireless Pre-N), ik gebruik wel een kabel naar mijn xbox.
    Laats stond nog NAT op moderate, ik heb de upnp op enable gezet en toen stond NAT op open.
    Ik heb nu nog steeds erg veel last van lag het is nu alleen erg wisselvallig, af en toe merk ik er niks van en dan is het weer onmogelijk om te spelen.
    Bij de vorige router werkte alles perfect maar die kan ik niet meer gebruiken omdat de computers draadloos zijn aangesloten.
    Zou dat kunnen komen omdat ik toch nog een poort open moet zetten? of is het toch iets anders.

Alvast Bedankt

3. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Is dat de Belkin N1 wireless router? Ik heb die zelf ook en nergens last van. Het kan normaal zeker niet aan de upnp liggen, want dat zorgt er gewoon voor dat de xbox zelf alle benodigde poorten openzet. (zoals hij ook effectief doet aangezien je NAT op open staat)

Je kan ook perfect de 3 poorten handmatig openzetten, maar dat heeft echt geen zin als je de upnp optie hebt, het resultaat zal juist hetzelfde zijn.
    De lag zou dus van iets anders moeten komen, zeker dat je niet gewoon teveel actieve inet verbindingen hebt die je connectie beinvloeden?

4. CocaBusiness

CocaBusiness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het ligt aan teveel actieve internetverbindingen want ik game 's avonds als niemand meer op de computer zit dus ik ben de enige die internet gebruikt.
    Ik zal een handmatig proberen de poorten open te zetten, dat kan pas over een paar weken wegens verhuizing. Daar is namelijk nog helemaal geen internet in die wijk:confused:
    maar in ieder geval bedankt voor je snelle reactie:thumbs:

5. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Maar handmatig poorten openzetten zou normaal het probleem echt niet mogen verhelpen. Toen ik mn n router juist had heb ik uit macht der gewoonte (aangezien mn vorige geen upnp ondersteunde) ook de poorten handmatig opengezet voor een open NAT. Toen ik daarna join problemen had bleek het terug op moderate te staan aangezien door een (langdurige) stroompanne het priv ip van mn xbox was veranderd en de poorten op het verkeerde adres geFWD stonden. Dit vermijden is het enige voordeel van upnp.

Aangezien je connectie bij je oudere router wel zeker volstond om lag-vrij te spelen zou ik niet direct weten waar het aan kan liggen. Maar je verhuist zeg je, misschien heb je met je nieuwe provider/verbinding daar geen problemen meer en lost het probleem zich hopelijk vanzelf op.

6. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Bij de xbox live test staat bij NAT : moderate .
    Nu wil port forwarding instellen en vraag ie om het server IP adres .
    Weet iemand waar ik dat kan vinden ?
    Alvast bedankt .

7. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Het makkelijkste om het ip van je xbox 360 te bekomen is waarschijnlijk nog gewoon de xbox live test te runnen op je Dashboard. Als deze volledig gedaan is heb je onderaan de optie 'edit settings' en daar kan je het priv ip van je 360 zien.

8. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Ik heb het geprobeerd maar er staat nogsteeds moderate .
    Heb de xboxlive 1 + 2 poorten opgezet .
    Het ip adres vd 360 is toch gewoon het ip adres bovenaan in de lijst van je settings menu?

9. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ja inderdaad, wat je ziet bij die test in 'Edit settings' is het priv ip van je xbox in je netwerk. Je moet wel 3 poorten van dit adres forwarden nl;
    En dan zou je normaal een open NAT setting moeten hebben.

10. Atomic

Atomic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik kan niet connecten en hij geeft een kruisje bij het Xbox Live icoontje bij Test Connection.
    Welke provider?: Demon
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 1.5mb/s en upload weet ik niet.

Modem

Welk merk modem heb je?: nvt
    Modem type?: nvt
    USB/ Ethernet?: nvt

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Nee

Router

Welk merk router heb je?: ZyXel
    Welk router type?: Prestige 2602R-63
    Welke firmware?: ?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Could not connect to Xbox Live
    Wat heb je geprobeerd?: Van alles.
    Waar stopt de test?: Bij het Xbox Live icoontje.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Het is leeg.

Als je iemand niet kan zien of horen

Wat staat er bij NAT?: Open

Alles is confirmed maar bij Xbox Live staat dus een kruisje.

PS: Xbox Live heeft het gewoon altijd gedaan. Maar toen ik na een tijdje er weer op wou; kreeg ik dit dus

Laatst bewerkt: 15 jul 2007
  11. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Wij hebben sinds kort hier thuis een nieuwe router gekregen van UPC. Deze heeft dus onze vorige vervangen en sindsdien staat mijn NAT op STRICT. Ik heb geprobeerd om die poorten open te zetten maar ik kan nog niet eens bij de wizard komen om dat te doen. Dit komt omdat als ik bij die wizard wil komen eerst de username en het password van de router in moet vullen. Mijn vader heeft nog niets aan de instellingen van de router veranderd dus ik heb gewoon de default username en password gebruikt. Het probleem is dus dat deze niet werken. Is het dus mogelijk dat UPC de username en het password van de router heeft veranderd aangezien we de router via hun hebben gekregen??
    Het betreft hier de volgende router: Rangemax Wireless Router WPN824v2 van NETGEAR. Deze router staat op de lijst van microsoft met routers die geschikt zijn voor xbox live.
    Hier nog wat links met informatie over deze router:
    Portforward.com WPN824v2
    NETGEAR WPN824 product page
    [NETGEAR WPN824v2 Support Page

12. phos

phos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had het ook al in een andere discussie geplaats maar volgens mij hoord het hier meer thuis.

ik heb namelijk problemen met me NAT staat op strict.

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT op strict
    Welke provider?: Xs4all
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 517 / 3.079
    Modem

Welk merk modem heb je?:
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?:?? ics??
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:windows en router

Router

Welk merk router heb je?: speedtouch 716v5 wl
    Welk router type?: draadloze router
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet aangesloten en firmware:confused:oftware Release:6.2.16.3

De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Nat strict en vooral problemen bij cod3 can't join to all players
    Wat heb je geprobeerd?:firmeware router update overal de poorten fw. heb ook prog gdnl om nat te openen maar die zegt constand can't save the settings :mad:
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):ja geen compatible device maar daar geloof ik niks van

ik heb naar mijn gevoel alles geprobeert maar ik weet het echt niet meer
    please help ..
    bvd

13. Marruk

Marruk hallo

Leuk Bevonden:
    8
    Heeft er nog iemand anders een Nokia MW1122/MW1112 router die zijn router wel op OPEN kon zetten, want bij mij lukt het niet en ik heb het wel weer gehad met dat Strict eigenlijk.

Ik heb alles gedaan wat er op portforward.com staat maar ik krijg hem maar niet van strict af. Iemand?

14. heijting

heijting Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als ik online aan het gamen ben met mijn headset kan ik niet praten het knopje staat gewoon naar rechts alleen staat er bij xbox live test achter nat: moderate. iemand die weet wat ik moet doen?

15. Zinu

Zinu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus ook last van NAT: Moderate. Ik heb een Asus WL550gE, die een draadloos netwerk verstuurt naar onze laptop waardoor deze dan weer ICS doet met de 360.Met die router kan ik niet beide TCP en UCP tegelijk openen (dan geeft ie aan dat ie er al in zit, terwijl ik toch echt de andere selecteer). Ik heb al geprobeerd de firewall uit te zetten, DMZ te gebruiken, en een hoop poorten te openen, maar hij blijft op Moderate.

Kan iemand helpen?

Laatst bewerkt: 5 aug 2007
  16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ICS + router = Moderate NAT - dit kan je niet oplossen. Dit komt door dat niet alle packets goed gerouteerd worden. Aangezien je een wireless router kan je het beste een wireless adapter halen of je xbox 360 direct aansluiten op je router of een wireless access point kopen

17. Zinu

Zinu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat onze Linksys Range Expander (Linksys Wireless-G Range Expander WRE54G (klik voor PDF guide)) door voor access point?

Trouwens, ik zat te denken... Wij hebben thuis het volgende:
    De 360 zit ruimtelijk gezien vlakbij de meterkast (er zit een muur tussen), waar het modem staat (deze heeft maar één LAN-aansluiting). De router staat boven, met een kabel die door een leiding loopt waar niets meer aan te veranderen is. Nu zat ik te denken, is het ook mogelijk om een simpel hubje te kopen, deze bij het modem in de meterkast tussen het modem en de router stoppen, en daar dan ook de 360 in te steken? Of krijg je dan te veel "douanes" (lees: routers/gateways/hubs), of maakt zoiets helemaal niets uit?
    Deze oplossing is dan ook puur om meer aansluitingen te hebben, dus hoeft het ook niet ingewikkeld, en niet beveiligd.

Die hub (of iets anders?) fungeert puur om het signaal door te sturen als een normale kabel, alleen kan ie ook nog een gedeelte afgeven aan de 360.

18. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Mijn NAT staat op strict ondanks dat ik alle stappen op portforward.com heb gevolgd. Ik heb alle poorten open gezet die in de startpost staan. Weet iemand wat ik nu fout doe? Mijn router is een: Netgear WPN824v2
    Portforward Netgear WPN824v2

Edit: Kan het trouwens zijn dat een firewall of iets hem tegenhoud? Heb hier ook totaal geen verstand van.

19. Marruk

Marruk hallo

Leuk Bevonden:
    8
    Moet je andere computers ook een vast IP adres geven als die op je router zijn aangesloten om het port forwarden te laten werken?

Oh ja en nog een vraag: als al het port forwarden en DMZ gedoe niet werkt, kan je nog iets anders doen om je NAT op Open te zetten zonder een nieuwe router te kopen?

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dit is geen access point versterkt het signaal

nee dat kan niet (dit moet door de router gedaan worden) je moet je xbox dus aansluiten op de router

als je xbox op de router is aangesloten wordt deze niet tegen gehouden...het kan wel zijn dat je xbox een ander ip heeft gekregen. je moet deze een vaste ip geven

Nee

Nat open zetten lukt bijna altijd :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina