Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    ik heb ff op komplett een lekker gamesysteempje samengesteld.

Dit gaat me echter wel 1100 euro kosten. Nu vraag ik me af of dit een mooi prijsje voor dit systeem is en of ik hier de komende tijd nog wel vooruit mee kan. Of zal ik toch maar voor de bijna 250 euro duurdere 8800GTX gaan?

Of is een quadcore wat overbodig en is het beter om te gaan voor een dual core met de 8800GTX voor 1250 euro?

Laatst bewerkt: 5 aug 2007
  2. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Voor zover ik weet maakt de huidige generatie nog niet echt veel gebruik van quad-core, maar wat de toekomst brengt op dat gebied is giswerk.

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @r2thed.. Waarom een Asrock bord en geen Asus bordje met een goeie videokaart ofzo. Asrock is echt mindere kwaliteit dan de grotere broer.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Quad Core is nu nog overbodig ...

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Hou de quadcore maar, is wat meer future proof ;).

Niet voor de 8800 GTX, maar ook niet voor de 8800 GTS 320MB. Ga voor de 8800 GTS 640MB.

Om te beginnen is Asus al een pak duurder en desondanks dat Asrock wat goedkopere stuff gebruikt is het nog een zeer deftig merk. Maar inderdaad, hij kan even goed voor een Asus bordje gaan moest het in z'n budget passen.

6. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    Supports 1080p Blu-ray (BD) / HD-DVD playback with DVI-D port ;)

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.757
    Ik denk dat ik nog maar ff wacht tot eind van de maand, dan staat voorlopig dit op het lijstje:

Nu dus corsair twin2x 6400 ipv de pc5300, een GTX 768MB ipv de GTS 320MB en een Seagate Barracuda ipv de Hitachi.

Best aardig, dacht ik zelf :)

Laatst bewerkt: 5 aug 2007
  8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nou ik weet niet hoeveel meer dat pc6400 geheugen kost, maar als je niet gaat overclocken en als het veel meer kost is het het beetje extra performance dat het geeft niet waard. Als de prijs teveels schilt, kan je beter voor pc4200 geheugen gaan.

Een 8800 GTX is misschien een beetje overkill, tenzij je op 1920x1200 of hoger gaat gamen. Ik denk dat een 8800 GTS 640MB al goed genoeg is en het bespaard je ook nog eens een hoop geld.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.757
    scheelt maar een 25 euro met het minste wat ik kan kiezen: pc5300.

10. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Was het niet zo dat het verschil tussen de 8800 GTS 320MB en de 8800 GTS 640MB erg klein was voor het prijsverschil?

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Op een lagere resolutie afhangend (maximum 16xx*xxxx) van het AA/AF gebruik en/of als de game minder dan 320MB gebruikt, ja. Zet je de resolutie en/of de AA/AF wat te hoog en/of de game gebruikt meer dan 320MB (kan ook door hogere reso en AA/AF gebruik) dan krijg je een serieuze performance drop.

De reden waarom ik nooit de 320MB versie aanraad is omdat ik geen glazen bol heeft die zegt dat de toekomstige games niet meer dan 320MB zal gebruiken.

12. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had ook al gedacht om MOBO en videokaart apart te kopen en dan wel de volgende:
    - gigabyte ds3 p35
    - HD2400XT of 2600XT

Maar dan wordt het wel meteen duurder en wou ik wel eerst weten of dat het waard is!

Psies zo dacht ik ook, als het echt veel meerwaarde geeft dan maar wat extra betalen, maar als het voor mij weinig/geen toegevoegde waarde heeft. Dan ga ik niet extra betalen!

Ok thanks! Maar dacht misschien zit er wel addertje onder gras, en staat ook iets over de HTCP code, dus als ik een wmv download in 1080p kan ik deze ook zonder kwaliteits verlies naar mijn tv sturen?:confused:

Laatst bewerkt: 7 aug 2007
  13. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Is een floppydisk-drive nodig in een nieuw systeem? Geen RAID plannen of iets.

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Niet echt eigenlijk, en mocht je je BIOS (oid) willen update kan dat meestal ook wel via bootable usb of bootable cd. Maar het kost misschien €5 dus waarom niet? :9

15. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Wat voor aansluiting heeft een floppydrive eigenlijk?

16. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Een soort kleine ide kabel

17. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is het echt aan te raden om Mobo en videokaart apart te doen of is de Asrock goed genoeg?
    Ik game namelijk niet op de pc, daar heb ik 360 voor :)

Laatst bewerkt: 7 aug 2007
  18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.757
    Zou het slim zijn momenteel een goedkopere videokaart in mn systeem te zetten en zodoende te wachten met een nieuwe videokaart tot november, wanneer de 9800 lijn van Nvidia komt?

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hangt er vanaf wat de rest van je systeem is. Maar als de rest zeer deftig is, dan kan je het misschien wel doen.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.757
    De rest:

MSI P6N SLI-FI, nForce-650i SLI
    Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz
    Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB
    Seagate Barracuda 7200.10 500GB <-- ook al doet dat er niet veel toe in dat geval.

Alleen moet ik dan waarschijnlijk wel een andere voeding hebben, want deze zit er momenteel in:
    NorthQ 4775-500S, ATX 500W Silent

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina