De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok badankt voor de waarschuwing dan(H), alleen is Den Haag toch een beetj te ver weg helaas...
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die kan een 1080p signaal ontvangen en verwerken (waarschijnlijk wel enkel via HDMI), maar dat wordt dan gedownscaled naar 1366*768.
     
  3. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan heb je dus wel de voordelen van progressief beeld? want nu staatie bij mijn oudere Samsung altijd op 1080i vanwege het wat scherpere plaatje...
     
  4. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit beetje te twijfelen tussen de Pc monitor Samsung 226 bw en hd tv Samsung le26s81
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk van wel, zou niet weten waarom ze het hun tijd er in staken om het te ontwikkelen moest het geen voordeel geven tegenover de 1080i verwerking.

    Die 1080p verwerking zal echter wel zeer waarschijnlijk enkel via HDMI mogelijk zijn. Met component zal je waarschijnlijk nog beperkt zijn tot 1080i.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2007
  6. Fryslanboppe

    Fryslanboppe Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
  7. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit beetje te twijfelen tussen de Pc monitor Samsung 226 bw en hd tv Samsung le26s81
     
  8. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
  9. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb de 26" versie van die lcd en de 42" versie van die plasma. Ik zou zeggen, ga voor de plasma. Als is het maar omdat het een groter scherm is. Daarbovenop komt dan ook nog eens de betere kleuren, zwartwaarde en reactietijd (als daarvan wel sprake is bij een plasma). Het feit dat de resolutie van die plasma wat lager is merk je niet, ook niet bij het HD gamen.

    Het enigste minpunt van de plasma is dat als je echt dicht en echt schuin van het scherm zit, je je beeld (vooral tekst) dubbel ziet. Dit heb je dus niet bij die lcd. Het is eender hoe je daar voor zit, het beeld blijft perfect. Maar als je zo goed als nooit zeer dicht en schuin voor je scherm gaat zitten raad ik je ten zeerste de plasma aan.
     
  11. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dus wel gewoon voor de plasma gaan heb de plasma waarschijnlijk dan in een hoek staan en de 2 banken er schuin zeg maar voor als je begrijpt wat ik bedoel zeg maar als je er van allebeide kanten op kunt kijken.
     
  12. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    De Samsung LE26S81 is een prima TV en uitermate geschikt voor HD gamen. Ik zou wel op de maximale afstand gaan zitten als je gamed of een HD WMV bekijkt, dat is namelijk de perfecte afstand!
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij HD-gamen of HD-films maakt de kijkafstand helemaal niets uit.
    Kan zonder problemen om minder dan 1m van mijn 32" gaan zitten.

    De inkijkhoek bij LCD verschilt behoorlijk.
    Je kan 2 LCD's hebben met de zelfde inkijkhoek (178 graden) dan nog kan het beeld bij de ene LCD vele malen beter zijn.
    Merk dat het panel in mijn LE32R71B nog steeds superieur is vergeleken bij de meeste nieuwe LCD's die op dit moment verkrijgbaar zijn.
     
  14. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Kwestie van smaak dan maar ik vind het beeld er op +- 2 meter afstand het mooiste uitzien
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gears Of War gamen op een ½m en met de volume DD5.1 op maximaal is heerlijk.
    Je gaat helemaal op in de game.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maar is er niet een trucje voor om uit te rekenen hoe ver je van de TV hoort te zitten.

    Ik dacht ooit dit gehoord te hebben: Beelddiagonaal x 3 = aanbevolen kijkafstand
    Dus bij 32" zou het dit moeten zijn: 82 x 3 = 2.46 m

    Of is dit nu allemaal grote onzin? :+
     
  17. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt toch allemaal te zien naar wat je kijkt. Bij het kijken van het nieuws zit je niet direct op 1/2 m. Maar als je goed hd materiaal hebt kun je wel heel wat dichter gaan zitten. Daarom staat bij mij de bank op 3,5 m van het scherm (50"). En als ik game of een filmpje kijk, installeer ik mij dichter met een goede zit zak, zo'n 2 m van het scherm.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij HD-gamen en HD-film gaat de rekensommetje niet op.
    Het beeld is op alle afstanden haarscherp.

    Maar bij analoge tv moet je juiste verder dan de LCD gaan zitten.
    Zolang het tv-signaal maar sterk genoeg is gaat het nog wel , maar bij de zwakkere buitenlandse zenders is het beeld behoorlijk bagger.
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hij heeft het wel over plasma's hé :+. En de lcd waarover hij denkt heeft dus totaal geen last van inkijkhoeken. Het is eender hoe je er op ziet, de kleuren blijven perfect (ik merk toch geen verschil).


    @ okkie1: Kan me niet echt voostellen hoe je je plasma en zetels gaat opstellen, maar zolang je inkijkhoek niet te dicht (halve meter ofzo) en niet te schuin (hoe schuiner, hoe harder je het ziet) is ga je een perfect beeld hebben :).
     
  20. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    hi pegas,
    bedankt voor het helpen maar ik wil dan graag de lcd of plasma in de hoek van de kamer zetten en dan 2 banken er bij zetten van een 2,5 meter ervan af maar dat je dus van allebeide banken op het tv kunt kijken snap je nu ongeveer hoe ik dat bedoel anders moet ik het ff anders proberen uit te leggen maar dan zeg je nog gewoon gaan voor de plasma is gewoon beter beeld scherper.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina