De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Beter zelfs! In het krantje van de Harense Smit (ik weet niet of dat in heel nederland is, iig wel in Noord-Brabant) stond de Samsung LE32S81B voor 599 euro.
     
  2. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke is goed bedankt maar als je moest kiezen in deze prijsklasse dan zou je ook tussen deze 2 kiezen ? en de lcd is best reviewed door kieskeurig of heeft dat niet zoveel te zeggen.
    en omdat het verschil in prijs maar heel klein is en het beeldformaat wel groter is bij plasma zou deze daarom ook misschien iets minder duidelijk zijn of scherper.
    alvast weer bedankt
     
  3. DanJen

    DanJen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik eens vragen waarom jullie in dit topic veelal discussieren over LCD-toestellen?

    Ik vind plasma veel meer geschikt om te gamen.
    Je hebt geen last van delay (ook al is dat op veel LCD's maar 3ms, maar met plasma heb je gewoon geen delay) en plasma gaat veel beter om met (snel) bewegende beelden.

    LCD is mooi, zolang het beeld l-a-n-g-z-a-a-m gaat, of bij plaatjes maar snelle bewegingen vallen toch echt door de mand.

    En bovendien vind ik de kleur en het beeld "an sich" natuurlijker en niet zo schreeuwerig op een plasma..

    Maar ja, dat is mijn mening..

    Ik heb de Samsung ps-42q91 en game nu via de VGA ingang en dat levert een perfect plaatje op.
    Heb de Xdoos ingesteld op precies de maximale resolutie die mijn t.v. aankan en zo wordt iedere pixel 1 op 1 ten volste benut -1024*768-

    http://www.samsung.com/nl/products/tv/plasmatv/ps_42q91h.asp
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2007
  4. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor optie 2 want volgens mij zie ik een VGA ingang op de tv.
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zoals ik al eerder zei heb ik de 26" versie van die lcd en de 42" versie van die plasma en ik raad je toch wel de plasma aan.

    @DanJen: Omdat de meesten hier niet het budget in hebben waarin plasma's vallen. Ook heb je maar pas plasma's vanaf 37", wat voor velen te groot is. Ook heb je vanaf 37" Full HD lcd's die niet veel meer kosten dan een HD-Ready plasma van dezelfde grootte. Er beginnen ook steeds meer lcd's met 100Hz (de ene techniek al wat beter dan de andere) te komen waardoor ghosting nog minder voorkomt.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2007
  6. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst een Samsung LE37M8 gekocht. Niks op aan te merken.
    Het is 1080p. Dat ververst de beelden helemaal in plaats van beetje voor beetje (zie startpost).
    Ik heb ook met gamen nergens last van... En ook niet als ik voetbal kijk, dat ik een rare bal zie ofzo.
    Ik denk dat je het verschil pas goed ziet wanneer je de LCD en de plasma naast elkaar zet.
     
  7. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
  8. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke is goed en van doorbranden heb je bij deze 94 cm plasma ook geen last meer van of kun je nog wel het beste de eerste 2 maanden blijven knipperen want dat lees ik nog wel op sommige site's.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    In de US zijn de eerste xbox360 met hdmi al in de verkoop en ik bedoel de gewone witte, dus niet de Elite.
    Productie is gestart op 4 juli (hoe verzinnen ze het?).

    Helaas nog niet bekend of de nieuwe 65nm chip er al in zit.

    http://www.engadget.com/2007/08/08/microsoft-officially-adds-hdmi-to-xbox-360-premium/

    http://www.engadget.com/2007/08/08/xbox-360-premium-confirmed-shipping-with-hdmi/

    Ik was al op zoek naar berichten aangezien Microsoft had gemeld dat er op 8 augustus belangrijk nieuws zou komen over de xbox360 en voila!
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2007
  10. wingsofgold

    wingsofgold Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0

    Leuk! alleen heb je er niks aan als xbox360 bezitter.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je sluit je surround toch helemaal niet aan op je scherm? Gewoon op je surroundversterker en die op de xbox360 (alleen optische kabel) en op je pc enzovoort. Hoe doe je dat nu dan?
     
  12. Zyklon

    Zyklon XFNL Zyklon

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil deze TV kopen de LG 26LC2R maar ik kan nergens de response tijd vinden weet iemand hoe die is? Want ik wil hem ook als PC monitor gebruiken en dan wil ik hem echt niet hoger hebben dan 8ms.

    ik hoop dus dat iemand de response tijd weet of kan vinden

    alvast bedankt Roelof
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    :)
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2007
  14. Zyklon

    Zyklon XFNL Zyklon

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt 8ms lijkt me laag genoeg bedankt ik kon het zelf niet vinden :) ook fijn dat het snel was want me pa neemt hem vanavond mee vanuit zijn werk :D
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Doorbranden? Ik denk dat je inbranden bedoelt. Heb er zelf geen last van en je er moet al echt iets lang op dezelfde plaats staan vooraleer het ook echt inbrandt. Moest je nou de langste endurance race in Forza 2 onderbroken spelen of echt zoveel uur (meer dan 2) naar dezelfde zender kijken waar het logo nooit van weg gaat (dus ook niet tijdens de reclame) dan ga je misschien kans hebben. Maar bij normaal tv gebruik denk ik dat het inbranden niet meer voorkomt.

    Mwa, gezien de failure rate van een 360 ga je misschien wel eens kans hebben om er eentje met HDMI terug te krijgen (wanneer ze in Europa komen) :+.
     
  16. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Mooi zo'n kabel, ik denk dat ik iets zoek. Als ik zo naar het plaatje kijk, welke kant moet dan in je TV en welke in je flaptop?
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het kleine in de tv (HDMI) en het grootte in je laptop (DVI) ;). Maar dan moet je laptop wel een DVI uitgang hebben. Anders zal er nog een VGA -> DVI adapter moeten tussensteken of een VGA kabel moeten kopen indien je tv ook een VGA ingang heeft.
     
  18. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Lastig nog zeg allemaal :p

    Volgens mij moet die rechter wel in mijn laptoppie passen en een HDMI port heb ik ook...Bestellen dus!

    Edit: Oeps, heb geen DVI port, wel VGA!
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2007
  19. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Even tussendoor een tip voor de mensen die met de postbank rente punten sparen :

    Samsung LCD TV 32'' (LE32M86BD)

    [​IMG]

    Adviesprijs € 1.519
    Onze prijs € 759,50
    + 75.950 rentepunten

    Omschrijving
    Deze LCD-tv is mooi uitgevoerd en heeft vele kenmerken voor optimaal kijkplezier. Zo is het scherm uitgerust met 3 HDMI-ingangen (High Definition Multimedia Interface). Voor perfect digitaal beeld en geluid sluit u hier eenvoudig uw spelcomputer, thuisbioscoop en Blu-ray speler (opvolger van de dvd-speler) op aan. De speakers zijn geïntegreerd in het stijlvolle design en bieden mooi rondom geluid. De gedigitaliseerde technologie zorgt ervoor dat de beelden en gegevens levensecht worden weergegeven op een volkomen vlak beeldscherm. Het HD-Ready model heeft een 32” scherm.

    Specificaties
    LE32M86BD
    LCD TV 32" HD Ready
    Dynamic Contrast 8000:1
    Swivel Stand, Game Mode
    Response time 8ms
    3x HDMI
    HDMI-CEC
    Movie Plus
    Resolutie 1366 x 768
    Luminantie 550 Cd/m2
    Wide Color Enhancer
    SRS Trusurround
    Bottom speakers

    Ook op de site staat de phillips cineos maar omdat de samsung goed is voor de x360 poste ik die even hier.
     
  20. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0

    Nu ik kan uit mijn ervaring zeggen dat ik op forza 2 al meerdere endurance racen heb gedaan, en niets ingebrand. Die nieuwe schermen hebben goede technologie ontwikkeld omdat te vooorkomen. Het probleem ligt bij de fosfor laag. Die zou inbranden waardoor er op een wit scherm een tv logo te zien is. Nu laten die nieuwe schermen om de zoveel tijd alle pixels eens refreshen (je ziet dit niet) wat het inbranden kan voorkomen. Dat hebben ze mij toch wijsgemaakt in de winkel :). Nu informeer je eens hoe het zit met je garantie en service. Dat moet je trouwens ook bij de aankoop van een LCD doen. Een paar dagen terug heeft iemand daar ook een pijnlijk voorval mee gehad.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina