Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bij deze de foto's van de teringbende van een kamer.

    Schuld heeft die huge svs doos met kratje erbovenop, beide zitten tjokvol met dvd's en ik kan die nergens kwijt.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je hebt ook een behoorlijk kleine ruimte als ik dat zo zie. Hoeveel vierkante meter is dat?

    Verder zou ik dan dus vrolijk de dvd's verkopen oid, zo kan toch ook echt niet ;)

    Verder heb je een erg mooie audio-opstelling. Doe ik het voor!
     
  3. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Muaja gaat wel, het is iets van 18m². Groot zat, staat alleen veel in, moet eigenlijk is een bedbank, dan heb ik alle ruimte voor en drummen en HT.

    De DVD's zijn trouwens allemaal gedownload/gebrand dus vandaar :p Werd beetje zooitje. Ga op zoek naar een oplossing, dacht aan iets van mapjes waar ik ze los in kan doen en dan de doosjes wegflikkeren.
     
  4. Sark

    Sark Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is wel weer een Oppli ;)
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    18m2? :eek:

    Dat zou je zo niet zeggen, dacht echt dat je op 10 zat oid. Gebrande zooi ben ik zelf wel klaar mee trouwens. Heb echt alles de deur uit geknetterd, alles is tegenwoordig wel weer te vinden op het internet :)
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Komt door de foto denk ik, tis de zolder kamer in elk geval :D
     
  7. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Netjes hoor. Wat worden je volgende upgrades?

    Ik zou geen foto meer met een Oppli kunnen zien. Iederen heeft hem:) Niet normaal gewoon.

    Jippie: 2 Atacama Nexus 6 stands ga ik deze week kopen. Ze zullen voorlopig voor de rear's zijn, dan staan die ook weer een beetje goed. Voor de fronts zoek ik 2 Atacama Nexus 5 stands, dan komen de fronts en rears mooi op 1 hoogte.
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben benieuwd naar de stands, footooo's :D

    Toekomstige upgrades... waarschijnlijk doorknallen voor een beamer maar ik kijk wel hoe t loopt, heb op dit moment nergens meer de druk van dit moet ik nu hebben. 5.1 is af en super bruut, tv is niet te klein dus kan er voorlopig mee door. Wat inelkgeval nog moet komen is dus de beamer en een mooie DVD speler, speel nu namelijk met een crap aldi speler oid, proline van 40 euro.

    Ook staat een goede geluidskaart voor de PC opt verlanglijstje maar dan zit ik dus weer te denken aan een mediacenter pc en op die manier blijf ik bezig. We zien wel waar het schip strand haha, eerst maar is genieten. Dat ga ik zometeen doen met What lies beneath, wat volgens HTForum een creepy 5.1 track moet hebben. Ben benieuwd :D
     
  9. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Bestaat er een geluidskaart (liefst een on-board op videokaart) die dolby digital-trueHD en DTS-HD door kan geven aan een receiver? Ik heb al wel videokaarten gezien die via HDMI of dvi/hdmi verloop, 1080p kan doorsturen nu wil ik ook nog het audio gebeuren goed hebben zodat ik de HD-DVD Add-on op mijn nieuwe pc kan aansluiten en zo wél 1080p EN DD-trueHD en DTS-HD heb!
     
  10. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik weet kan TrueHD en DTS-HD niet over een coaxiale of optische uitgang verzonden worden omdat de bitrate daarvoor te hoog is. De enige manier om het wel voor elkaar te krijgen is via HDMI of analoog. Het eerste bekend dus dat je pc en receiver een HDMI in/uitgang moet hebben. Het laatste bekend dat je pc het moet decoderen en dan versturen via de analoge uitgang naar je receiver. Je receiver moet dan wel minimaal een 5.1 analoge ingang hebben.
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, het hele TrueHD (en de rest) gebeuren moet allemaal nog een beetje inburgeren. Zelfs een berg receivers mét HDMI kunnen nog niet de volledige bitrates aan. Komt nog wel :)

    Ik heb nu trouwens een powerbuy van de Auralex Gramma op het htforum. Dus als subwoofer eigenaren hun subwoofer eens professioneel willen ontkoppelen dan is dit de kans :) Ik heb minimaal 20 stuks nodig om te 'powerbuyen' O-)
     
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Over dat gesproken, vandaag een Merformer plaat binnen gekregen die ook je sub ontkoppeld, kostte me 26 euro bezorgd bij akoestiek winkel en het resultaat: Wow. De bass is zo veel strakker geworden en nergens meer trillingen/overlast. Toch een stuk goedkoper dan een auralex plaat... Het materiaal word gebruikt in tunnelbouw enzo voor trillingsdemping.
     
  13. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeie actie;). Voor mij zou het alleen wel een duur geintje worden, omdat mijn sub nét te groot is voor 1 zo'n Gramma:mad:. Ook weet ik niet of het wel zal werken, omdat ik een downfiring sub heb...
    Waar? En welke maat?
     
  14. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat eerste wist ik wel, digitaal kan het alleen via HDMI verstuurd worden ja, als het goed is ook alleen over v. 1.3. Maar las op een aantal engelse forums dat het ook mogelijk moest zijn met versie 1.1/1.2. Maar begreep niet precies hoe of wat. Nu is mijn vraag dus vooral wat voor hard- software heb ik dan precies nodig om het signaal te kunnen decoderen!?:confused:

    Link: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1113796&page=20

    Edit:

    Dat is een beetje dit verhaal wat jij bedoeld!?:
    Ik heb de Onkyo TX-SR605, deze had ik speciaal gekocht vanwege het HD audio gebeuren, met HDMI 1.3. Dus lijkt me dat mijn receiver het wel aankan. Weet alleen niet wat voor hard- software ik voor op de pc moet hebben.

    Ik had de 2400XT op het oog, aangezien deze wel veel HD features had, en er staat ook wel iets over HD audio maar niet exact DD TrueHD/DTS-HD.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    http://www.akoestiekwinkel.nl/merfomer.html

    Vraag me alleen af of dit voor een DF sub geschikt is, dan moettie op zn pootjes en drukt ie het schuim helemaal plat op die plek. Dan moet je dr een betontegel tussen doen oid.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat bedoel ik. Alles staat nog in de kinderschoenen dus er is nog niet veel bekend. Ik weet van iemand anders die het ook analoog wou versturen, het hem niet lukte. Hij gebruikte PowerDVD en gebruikte de PureVideo codecs van Nvidia, mede doordat hij ook een Geforce kaart heeft (weet zo niet meer welke). De PureVideo codecs schijnen geen TrueHD e.d. analoog te kunnen versturen. Het schijnt dat het wordt omgezet naar gewoon stereo geluid. Maar dit weet ik niet zeker.

    Als je een receiver hebt met HDMI 1.3 zou ik even de Manual kijken welke geluidssporen hij kan decoderen.
    Volgens mij zijn er al moederborden/videokaarten die ook een HDMI uitgang hebben. Geen idee of dit ook 1.3 is en of ook het geluid mee wordt gestuurd. Maar dat lijkt me wel. Zeker de nieuwere versies. Om HD af te kunnen spelen heb je inderdaad een 'speciale' videokaart 'nodig. Het is niet echt nodig, maar een 2600 XT en een Geforce 8500/8600 GT ontlasten de CPU volledig als het gaat om VC1 en H164 decoderen. Je zou dus een van deze kaarten moeten aanschaffen. Van genoemde kaarten weet ik zeker dat ze het kunnen. Linkje

    Een moederbord/videokaart met HDMI weet ik zo uit het hoofd niet.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voelt zich n00b: wat is je sub loskoppelen en wat doet zo'n plaat? Zorgen dat de buren minder overlast hebben en de bas minder je hele huis door rommelt?
     
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja:). Alles wat trilt maakt geluid, dus als de vloer trilt maakt dat ook geluid. Dit zorgt er voor dat de bas minder strak wordt. Als er niets meer meetrilt, krijg je ook een strakkere bas. Zo'n plaat zorgt er dus voor dat de trillingen van de sub niet worden doorgegeven aan de grond.
     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    In de startpost van de powerbuy op t htforum staan nu ook 3 reviewtjes. Die beschrijven het werkingsprincipe ook aardig goed.
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu we het toch over HDMI 1.3 hebben, kwam ik wel een interessant stukje tekst tegen. Ik heb het zelf nog niet helemaal gelezen, alleen de eerste paar alinea's :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina