De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De meeste Plasma's gebruiken een technologie waarbij het beeld heel langzaam beweegd.
    Hierdoor wordt inbranden zoveel mogelijk tegen gegaan.

    De Panasonic is een hele perfecte game-tv.
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Check pagina 55, daar wordt er ff over gesproken ;).

    Maar om het kort te houden: Het moet veel langer dan een uur zijn om in te branden. Bij normaal tv gebruik zou er normaal niet mogen inbranden.
     
  3. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist.. En hoelang denk jij dat een film op (bijvoorbeeld) RTL 4 duurd?
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ga er ook geen tv op kijken daar heb ik al andere HD TV voor. Maar is het dus echt zo dat die TV logo's zo snel inbranden? Want dan zou je dus nooit tv kunnen kijken...
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar wat dacht je van TMF en MTV.
    Het hele scherm zit daar vol met logo's
     
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Maar is het ook zo dat als je een puzzle game op je x360 speelt deze ook inbrand?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij een goede Plasma is het risico van inbranden heel klein.
    Wil het inbranden dan moet het voorwerp echt uren stil staan op het scherm.
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn voorkeur gaat dan uit naar de Philips 37PFL5322.
    En wel om de reden dat deze LCD beschikt voor Pixel Plus HD.

    Pixel Plus is een digitale beeldverwerkingstechnologie die het aantal lijnen en pixels vergroot.
    Het resultaat is een superscherp beeld met ongelooflijk veel details en diepte bij elke HD-bron.
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Beslis jij maar eens eerst of je nou plasma of lcd wil.

    Ik zou persoonlijk voor de plasma gaan wegens de beter kleuren, zwartwaarde, "responsetijd" en natuurlijk het feit dat het de grootste is van die 3. Zeker als ik goed begrijp dat je hem alleen voor gamen gaat gebruiken?
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Plasma of LCD maakt me niet zo veel uit. Ik wil gewoon het beste beeld hebben inprincipe. En hoe groter dus te beter natuurlijk.
     
  12. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    'Beste' is pioneer ;). Maar panasonic is prijs/kwaliteit altijd een topper geweest.

    Inderdaad, beslis jij dat nu maar. Je hebt genoeg informatie dat je hierover kunt vinden. Je moet wel zien dat je niet te veel oude kritieken bekijkt. Zowel op LCD als op plasma zijn de veel negatieve punten zo goed als weg gewerkt.

    Enkel over inbranden in combinatie met gamen kan ik je zeggen dat hier meerdere mensen zijn met een plasma en zelfs veel met die nieuwe modellen van panasonic, en niemand die last had van inbranden.

    Mijn samenvatting:

    - lcd: goed met computer + games + films van hoge kwaliteit + kleinere formaten voor gunstige prijs

    - plasma: goed voor film van alle kwaliteiten (DivX, DVD, Blu-ray,...) + goed voor gamen + betere voor 'gewone' televisie + grote formaten voor gunstige prijs

    Belangrijkste advies: gebruik je ogen en ga kijken. Een internet site kan je getallen en rommel geven, maar hoe het eruit ziet en wat je beter vind moet je zelf bepalen.

    Wel opletten in winkels, je hebt schermen waar ze hd materiaal op laten zien en je hebt schermen waar ze slecht kwaliteit op draaien. Het scherm dat zij willen verkopen zullen ze ook het beste presenteren.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2007
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Probleem met hij kijken is dat nergens een console erop aangesloten staat en deze tv zal door mij puur alleen voor games gebruikt gaan worden.
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dan neem je je xbox mee :) Zet je er een aantal demo's op en neem je hem mee. Jij wilt die mensen honderden euro's rijker maken en dan zal dat echt wel mogen.
     
  15. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Enkel gamen, nooit een filmpje kijken ofzo? En geen andere toekomst plannen ermee? En enkel en alleen de 360 en/of de PS3, Wii, ... ?
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja ga verhuizen en heb al een andere HD TV die geschikt is voor TV kijken dus heb ik alleen een 2e nodig om op te kunnen gamen. Zal er heel misschien wel eens een filmpje op kijken maar dat zal maar heel af en toe zijn.
     
  17. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het dan zo groot mogelijk wilt hebben, en geen tv nodig is, kun je misschien voor een beamer gaan?

    Maar ja, heeft wel nadelen: je moet een kamer echt heel donker kunnen maken.

    En als je ook een PS3 hebt, zou je misschien kunnen denken aan een full hd lcd:
    vb. http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk/consumer/products.nsf/pages/lcdplasma-regzax-37x3030d?opendocument
    (Of een groter formaatje, sharp is ook een heel interessant merk naar mijn mening)

    Als je enkel op de 360 speelt zou ik voor een goede HD ready gaan.

    Plasma is ook niet uitgesloten, maar ik denk als je het enkel voor gamen gaat gebruiken, je weinig van zijn voordelen zult gebruiken.
     
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey Melbuuln,heb jij die LE32R71B nog of niet. Ik vind het nog steeds een top tv,maar eigenlijk vind ik het zonde dat ik nog steeds via de kabel kijk,wat dus zo blokkerig is als wat,na het valt nog wel mee, maar toch. En dat ik alleen de xbox 360 erop gebruik voor HD. Wat moet ik kopen om de tv zenders in digitale kwaliteit te zien ?
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    hd decoder of een gewone digitale decoder
     
  20. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina