De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niets van die samsungs af, dus ik zeg neem de grootste, de 40". Dat zul je je niet beklagen :)

    Voor de rest ben je zelf toch redelijk zeker dat het dat model moet zijn, in het wit. Dus doen zou ik zo zeggen
     
  2. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hijs ipv 32" dan 40".. Maar hijs ook wel ff 300eu duurder!
    Ik gebruik hem toch voornamelijk voor TV en Xbox, en dan haal ik er Digitale TV van Home bij.. Dat zou het mooist zijn zegt iedereen.
    Maar voor mn 360 is een HD ready wel goed?
    En daarmee zit ik ook goed voor de toekomst?
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zou voor een gewonen decorder gaan aangezien er nog maar 4/5 HD zenders zijn. Verder krijg je vaak bij een abonnement een decorder gratis (digitale tv). Die kun je na een jaar weer opzeggen en dan heb je de decorder gratis.

    Zolang je geen Elite haalt heb je er zat aan ja.
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    ik heb 80 euro voor de decoder betaald, en heb het abbo gratis
     
  5. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar het schijnt geeft een 360 beter op een hd ready dan op een full hd

    http://weblog.pcmweb.nl/2007/06/geef_mij_maar_h.html

    Het is maar een mening natuurlijk, maar hij geeft wel een aantal goede punten vind ik. En nogmaals resolutie is niet het enige dat telt!

    edit:
    Er zijn nog niet zo heel veel spelen dat 1080p ondersteunen. En voor 720p is het echt wel beter dat je een 720p scherm hebt!
    Geld ook voor het kijken van films. Een dvd zal in het algemeen er beter uitzien op een hd ready dan op een full hd.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2007
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hoe zet je eigenlijk je 360 op PAL60 met component? Want als ik hem op 720p zet dan zet hij hem automatisch op PAL50. En PAL60 is toch beter? En niet alle games kunnen met PAL50 toch?
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Moet je hem eerst weer op 60Hz zetten en daarna op HD TV. Kan met het knopje op deAV connector. Dan heb je wel 60Hz op 720p.

    Waarschijnlijk kan het makkelijker maar dit is hoe ik het gdaan had.
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    En die games die het hebben zijn van 720p ge-upscaled waardoor de framerate lager is...
     
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Gforce en andere die aan het overwegen zijn.
    Even inhaken op het LCD/Plasma gebeuren...
    Ik heb anderhalf jaar op een LCD (HD Ready) zitten gamen en nu bijna een jaar op een LG plasma en zou nooit meer terug willen naar LCD.

    Al de voordelen zijn in deze thread reeds meerdere malen naar voren gekomen dus daar ga ik me op deze mooie zomerdag niet meer aan wagen (aangezien er over een half uur een lekker witbiertje op het terras staat te wachten ;) )

    Als je de tv PUUR en ALLEEN voor gamen gebruikt is een LCD nog wel te overwegen aangezien je HUD wel kan inbranden bij een plasme (ik had het met Forza 2....). Ik heb het ook weggekregen maar je moet er niet vanuit gaan dat het niet KAN gebeuren....
    Dit geld voor ALLE plasma's (ook de Pioneer's etc).

    Wat ik je mee wil geven is dat als je goed zorg draagt voor je tv je er geen last van zal hebben (dus op tijd een white wash gebruiken of op tijd even switchen van beeld etc.).
    Dit is wat mij betreft nog een (klein) nadeel van plasma, je dient er op te letten...

    Qua kleur, zwartwaarde, natuurlijker beeld, kleur contrasten en al de andere zaken wint plasma het gewoon dik!

    Laat je niet gek maken door de specs maar laat je ogen beslissen wat je het mooiste vind! :thumbs:
    Veel plezier en succes met je aankoop!
     
  10. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dan van Home? Als je zo'n keuzepakket erbij neemt krijg je ook nog eens 40eu van de decoder terug.
    @Xwon, die Samsung DCB-H360RS (decoder).. Heb je die nog een keer LOS gekocht, of kon je die ook bij Home krijgen (met wat bijbetaling of course..)
    Enneh dan heb je dus een paar zenders in HD via digitale tv, right? En moet je daar dan ook weer extra voor betalen?

    Zowiezo digitale tv: raden jullie zo'n keuzepakket aan?
    Thx trouwens voor jou ideen over plasma, maar ik denk dat LCD het toch maar bij mij wordt.. Je kunt immers via je Xbox de zwart waardes ook nog instellen.. En ik gebruik hem toch echt meestal voor gamen en af en toe film/tv kijken.
    Logo's die inbranden zou bij mij denk ik snel gebeuren, omdat ik vaak lang dezelfde game speel...

    Btw: Is dit niet eens aan een deeltje 2 toe?
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2007
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    neuh...eerder deel 14 :eek: ;)
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die komt pas na de 1000e post.

    Vind de keuze pakketten van @Home de grootste onzin.
    Wie gaat er nu voor een paar zenders extra € 3,95 betalen.

    Zelf heb je het volledige pakket + Film1 en de HD-kanalen.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja, maar dan nog eerder deel 14, dan deel 2 ;)

    Als ik een kamer heb van 5/4 x 3 heb, wat raden jullie me dan aan: een 32" scherm of een 26" scherm?

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2007
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb eventjes jouw post aangepast :b:

    Ik zou voor de 32" uitvoering gaan.
     
  15. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Geen last van straling met je subwoofer op je PC HDD?
     
  16. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je dat, Home of UPC? Want die HD kanalen krijg je automatisch wanneer je die HD reciever koopt toch?
    Ik kan me btw niet met Hotmail/Gmail registreren op t forum van Tweakers.. Hoe hebbe jullie dit gedaan? (als je er lid bent)
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb @Home.

    Als je een abonnement heb op Film1/Sport1 worden de HD-kanalen automatisch door de HD-decoder geactiveerd.

    Voor HD-NL , Discovery HD en NGC HD betaal ik € 3,95 in de maand.
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    @Dulle:

    Ik zou ook voor de 32" inch gaan. Nooit groot genoeg.
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelf los gekocht voor slechts €150,- :) Op de dag dat Samsung een firmware update uitbracht en de prijs van dat ding omhoog ging heb ik hem nog voor de oude prijs kunnen krijgen :D

    Of ik je het aanraad te nemen.... Sja, dat moet je echt voor jezelf weten. Ik kijk af en toe Discovery in HD en natuurlijk sommige films op Filmnet en ik vind het die paar euro wel waard maar goed. De één vind het onzin en ikzelf vind het wel leuk (samenwonen heeft natuurlijk ook voordelen wat betreft budgetten :D)

    Ik vind het dus geen onzin :9

    Wat de één onzin vind is voor de ander vrij logisch... Veel mensen die ik ken vinden het onzin om een tv van 42 inch te kopen terwijl ik het niet meer dan logisch vind met mijn hobby's ;)

    Mn vriendind vind het onzin om in de toekomst een tweede 360 óf PS 3 te halen terwijl ik het heeeeel logisch vind :+:b:
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zelfs op zo een relatief klein kamertje? :9

    Iemand die me (een niet al te duur) model aan kan raden? (ik ga nu zelf ook wel zoeken, maar jullie mening is ook altijd wel fijn om te horen :9)

    Nope, nog nooit vreemde dingen gemerkt :) (het is dan ook niet echt een krachtige subwoofer)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina