Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb vanavond bij de MM 2 simpele nieuwe speakers gekocht.
    Magnat Monitor 220.

    Maar is dit eigenlijk wel een goede keus geweest ??
    Het is wel een goede keus geweest \o/

    Bij mijn vorige setup overstemde de Technics Center de te kleine JVC speakers.
    Maar nu is het perfect.
     
  2. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Helpt dit ook bij een down fire sub??
    Als dat zo is doe ik ook mee :)

    (ik heb een tijdje geleden via het HT forum een MJ acoustics Pro MK 2 gekocht)
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik ook gehad een paar maanden terug. Mooi ding hé!*)
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Super maar ik kan zn energie niet kwijt.... ;)

    Ik zet hem maximaal op 20% en ik schrok met kapot met het einde van The Matrix (als die helicopter tegen de flat vliegt....).
    Ik wist niet dat er zoveel verschillende lagen sub in een knal konden zitten :thumbs::thumbs:

    Ik wilde bijna mn excuses aan gaan bieden bij de buren :+
     
  5. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Momenteel zit ik te genieten van mijn nieuwe set up:D. Pimmy, nogmaals dank voor de gezellige dag:). Wat het geworden is? Een Marantz SR7400 en een setje Klipsch RF25 in kersen kleur. Aan elkaar geknoopt met canare 4s11. Tussen mijn 360 en de receiver ligt een Viablue optische kabel, die inderdaad de neiging heeft er uit te vallen, maar nu toch echt stevig vast ligt. Whoouw, dit geluid is zoveel beter dan wat ik had staan. Mijn oude setje kan bij wijze van door de shreder. dit is genieten geblazen. Veel detail en gevoel zit er nu in de muziek. Ik ben een zeer tevreden jongeman.

    Een goede Avond:D
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Kvond het maar niks, rotzooi, vooral die versterker bah.




    :'-( Ik wil ook een 7xxx :'-(
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu al wat mensen in de Powerbuy met downfiring SVS'jes, dus ik denk niet dat het een probleem is. Alleen hebben de SVS'jes wel altijd een eigen plaat waar ze tegen aan 'firen'. Je zou het even kunnen vragen in die thread, weten we dat ook gelijk weer.
     
  8. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Arme jongen:) Bij jou klinkt het gewoon erg anders. Niet beter niet slechter ofzo, gewoon anders. Zit nu Jazz te luisteren, en wordt compleet weggeblazen:D. Magniefiek echt eerlijk waar. Nou snel geld bij elkaar sprokkelen voor de center en surrounds.
     
  9. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Monster component kabel voor de Xbox is eindelijk binnen.

    Atacama Nexus 6 luidsprekerstandaarts zijn ook binnen. Ziet er erg mooi uit zo. Binnenkort mijn kameropstelling wat veranderen en hopelijk snel 2 mooie stands voor de fronts.

    Ik kan btw een LCR600 kopen voor €300. Zal ik dit doen? Iemand een idee. Center kost ongeveer €550 nieuw.
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2007
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Gebruikte je eerst de normale component kabel op je 360?
    Laat even weten hoe die kabel van Monster bevalt en of ie z'n hoge prijs waard is. :)
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Je weet zelf hoe moeilijk ze te vinden zijn. Is het jouw kleur? Kan je nog afdingen? :)

    Oja...fotoooo's ;)

    Je hebt iets meer contrast en iets mooiere kleuren met de Monster Component kabel. Het is aan jou of je daar 60 euro voor wil dokken. Ik heb zelf mijn Monster Component kabel al weer een tijd verkocht en zit nu op VGA, dit gaf echt een scherper plaatje op mijn type beamer. De Monster Optical ben ik iig wel verslaafd aan :)
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2007
  12. Marcozzz

    Marcozzz Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien de meeste mensen in dit topic wel verstand lijken te hebben van al die surround systemen, had ik een vraag;

    Ik ben namelijk zelf van plan om een mooi setje aan te schaffen voor in m'n kamer, alleen wél voor een wat lagere prijs, en nu leek me dit wel wat: De Philips HTS 3100. Natuurlijk speelt de aansluiting van m'n X-box hier ook een grote rol in en ik heb zelf geen idee of deze set ook met de HD-weergave samenhangt. Maar ik hoopte dat jullie me wat kunnen helpen bij het maken van deze beslissing, niet dat ik na de aanschaf nog in de knoop kom met de kabels ofzo...:D

    Alvast bedankt in ieder geval!
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees als je wil de startpost even. Daar staat precies waar je op moet letten als je een setje wilt kopen waar je lekker op wilt gamen in surround. Met ook wat koopadviezen in de vorm van welk type setje het meest voor je geschikt is.

    Ik heb even voor je gekeken naar de HTS3100, maar deze is ongeschikt om in digitale surround te gamen met de 360, door het ontbreken van een optische ingang.
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    idd ik heb de hts 3500s en die heeft alleen coax in voor digitaal geluid. Is wel een omvormer voor te krijgen, of in je 360 solderen. Maar aangezien het al een aardig oud setje is (prima all in one basis setje btw) kan je beter even verder zoeken naar iets recenters.

    //edit de Philips HTR-5000 heeft volgens mij wel een optische ingang en kost nu ook nog maar 177incl verzendkosten bij pixmania
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2007
  15. Marcozzz

    Marcozzz Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, als ik nu zo kijk lijkt het me ook een heel aardig setje (die HTR-5000). En daar kan ik dan eigenlijk alles mee zonder problemen toch? DVD's afspelen, tv-kijken, gamen; allemaal in surround? Want dan denk ik dat ik deze ga halen.
     
  16. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ondertussen al wat verder gezocht, maar dit gaat moeilijker worden dan aanvankelijk gedacht. Blijkbaar is er vooral voor pc gebied nog weinig op HD-audio gebied. De 2400XT kan net als de 2600XT H.264 en VC1 decoderen zodat de CPU wordt ontlast, dus dat is daarvoor ook een goede. Hij heeft trouwens HDMI 1.2 uitgang.
    Denk dat ik maar een goede moederbord met waarschijnlijk de 2400XT ga aanschaffen, en zodra er een videokaart/geluidskaart is met HDMI 1.3 die HD audio kan doorgeven is, mijn 2400XT maar ga vervangen. :cool:
     
  17. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Waarom zou je iets kopen waarvan je nu al weet dat je het gaat upgraden? Lijkt mij dat het dit grapje je aardig wat gaat kosten, is wachten geen optie voor je?
     
  18. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat er ook aan te denken om een 8600 GT aan te schaffen om h264/VC1 af te kunnen spelen. Hier heb je de drivers van PureVideo nodig. Tot nu toe geen problemen, maar het blijkt dat je videokaart het decoderen pas volledig overneemt als je Vista hebt. En dat heb ik dus niet :mad:. Om dat nou ook weer aan te schaffen.... :x:{
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik ben een grote noob m.b.t. surround sound systemen, maar heb besloten toch nu eindelijk mijn oude sony stereo installatie (die het overigens nog prima doet) weg te doen en een home cinema setje te kopen. Moet ook eigenlijk wel als je een goed HD scherm hebt he. :)

    In ieder geval ben ik in mijn zoektocht tegen de panasonic sc-pt850eg-k opgelopen en was benieuwd of iemand al ervaring met deze set heeft. De reacties over deze set lijken positief, al vraag ik me wel af of dat hele vierra gebeuren ook werkt met mijn Philips HDTV. Waarschijnlijk niet, dus ik weet niet hoe interessant deze set dan nog is.

    Maar mijn belangrijkste vraag is eigenlijk waar jullie online reviews van audio apparatuur vandaan halen? Veel verder dan kieskeurig en de consumer reviews kom ik niet. Of af en toe een verdwaalde review van een enkele set. Zijn er ook professionele sites die verschillende home cinema sets met elkaar vergelijken ofzo en daar een review van geven? Mijn budget ligt tussen de 500 - 750 euro (liefst natuurlijk meer naar de 500 piek toe, zolang de kwaliteit er niet teveel onder lijdt) en het is me opgevallen dat er zo ontzettend veel mogelijkheden zijn op dit gebied. Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus wat review hulp is erg bruikbaar. :)
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    ff vraagje, hebben meer mensen dit met de z-5500 van logitech.

    Als ik hem aan heb staan en een liedje met veel bass, voel ik soms de bass niet zoheel goed, maar als ik dan naar beneje loop hoor ik alles nog bonke
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina