Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel af en toe kijk ik wel eens op kieskeurig, maar vaak kloppen de specificaties niet en aan de reviews heb je ook niet zo heel erg veel...

    Ik denk niet dat er veel sites zijn waar de kant en klare surround setjes gereviewed worden. Er zijn zo verschrikkelijk veel verschillende setjes te krijgen dat het eigenlijk ondoenlijk is om deze allemaal te reviewen. Ik ken er iig niet veel.

    Een site waar veel losse componenten worden gereviewed is www.areadvd.de Het is helaas wel een duitse site, maar met een beetje kunst en vliegwerk kan je er wel wat van maken. Daarnaast staan er veel foto's op van zowel de buitenkant als de binnenkant.

    Verder wil ik nog www.htforum.nl aanbevelen. Dit is een forum puur en alleen over HT gebeuren. Hier kan je zeer veel informatie en gebruikservaringen vinden over verschillende componenten. _O_ Echter, ook hier vind je niet zo veel terug over de kant en klare setjes.

    Als laatste redmiddel is google je vriend; zoek gewoon op 'review + typenr' en vaak kom je dan wel een review tegen ;):)
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind dit een zeer redelijke:

    http://www.avreview.co.uk/

    Ik ga zometee de kabels en pluggen bestellen voor de surroundset bij deze zaak:

    http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=687

    Nog laatste commentaren dan wel tips voor ik weer aan weet ik veel hoeveel aan geld ga uitgeven? :+

    edit: het kan trouwens zo zijn dat door een nog aan te bouwen ombouw voor de radiator en het nog ontbreken van speakerstands ik evt mijn achterspeakers op zijn zijkant moet gaan neerleggen. Ik weet echter totaal niet of dit kwaad kan. ?
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2007
  3. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog bezig met samenstellen van HTPC dus als ondertussen iets uit komt wat dat wel kan ga ik daar natuurlijk voor, maar als er binnen 2 maanden nog niks is dan denk ik dat ik wel eerst hiervoor ga. Deze videokaart is 'maar' €90,- dus dat is het grote geld ook niet. En als je kijkt naar DTS op geluidskaarten dat is ook nog maar net op een paar geluidskaarten aanwezig terwijl dat allang gebruikt werd in receivers en dergelijke, dus denk dat het nog wel even kan duren voordat er pc kaarten komen die overweg kunnen met HD-audio!
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dit maakt iig voor de techniek niets uit. Of het anders klinkt zul je zelf moeten bepalen.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ok super thanks voor het antwoord. Net 22meter 4mm luidsprekerkabels gekocht en morgen even langs een audiozaak voor degelijke speakerpluggen.

    Achterop mijn receiver zit zo'n mooi draaisysteem waar je de kabels in moet vast draaien. Persoonlijk vind ik dat zeer matig. Kan dat niet anders.

    Trouwens voor de geinteresseerden: ik doe mijn JBL SCS 125 surroundset weg. Mag hier niet op de bazar staan, maar omdat hier toch vaak mensen rond lopen die op zoek zijn naar een betaalbare surround. Verder via pm afhandelen uiteraard :+
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook van die 'draaidingen' op mijn HK. Maar in het midden van de draaiknop zat een zwart drukkertje. Deze kon ik er dus zo uithalen, en zo kwamen er banaanstekker ingangen tevoorschijn :)

    Zo kon ik die draaidingen gewoon lekker strak dichtdraaien zonder draad, en gewoon mooie banaanstekkers gebruiken, waar ik mijn luidsprekerdraad een stuk netter in kon monteren. Het is ook lekker makkelijk bij het klooien in je setup, aangezien je die banaanstekkers lekker 'makkelijk' eruit kan trekken en erin stoppen. Bij mn speakers zou ik spades kunnen gebruiken, maar die laat ik gewoon bare wire. Die aansluitingen die er opzitten zijn een stuk 'speakerdraadvriendelijker' dan die draaidingen achterop een receiver.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Yamaha reciever moest ik die "drukkertjes" met een kleine fittingschroevendraaier eruit breken.
    De binnenste "draaidingen" kreeg ik altijd met veel moeite los en dicht ( staan veelste dicht bij elkaar ).
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    TV kijken gaat gewoon via je tv ;) Wanneer je hem via scart aansluit zal hij wel automatisch het geluid via de boxen afspelen ipv via de tv!

    DVD: Dolby Digital (5.1) of DTS of stereo(hangt van je filmpje af)
    TV: Dolby-ProLogic II ("nep 5.1") of stereo
    Gamen: Dolby Digital (5.1) of DTS, aansluiten met een optisch kabeltje welke je dan ook moet kopen maar die je wel gewoon in de (componenten) video kabel vd 360 kan pluggen.

    Radio: Dolby-ProLogic II of Stereo
    Cd: Dolby-ProLogic II of Stereo

    Verder speelt hij ook mp3 en divx af, en niet te vergeten: SACD!

    Philips HTR5000 product info pdf

    Ben zelf nog steeds erg tevreden met mijn 3500s. Zeker voor dat geld. Is ook ruim voldoende voor mijn slaapkamertje. Kan ook lekker hard en tegelijkertijd nog goed klinken :)

    //edit:

    HO, de htr5000 heeft geen dvdspeler zie ik nu bij het vergelijken 8), het is alleen een speaker set... Je moet er dan dus nog een los dvdspelertje bij kopen en die via coax of optische kabel aansluiten. De R in HTR staat voor reciever :+
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2007
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ook op de 360 heur :)
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kan je daar eens een foto van laten zien? Ik snap nl niet wat je bedoelt (heb zelf ook een Yamaha). Dat draaisysteem werkt namelijk echt van geen meter. |:-

    edit: mijn achterkant:

    [​IMG]

    edit2: even de gebruiksaanwijzing erbij gepakt. Volgens de gebr. kunnen er in sommige modellen tulpjes als je ze los draait. Ik zie dat er bij mij kleine openingen inzitten, maar of daar stekkertjes voor zijn? :confused:
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Banaan pluggen kun je daar insteken als het goed is :)
    Banaanpluggen
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Was me helemaal niet bewust van het feit dat ze er ook zo klein zijn, voor mijn speakers zijn nl 2x zo groot.

    Tnx! vanmiddag maar eens even de stad in.
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het zijn een soort hulzen op de Yamaha receivers. Heeft te maken met CE normen. Je moet ze er even af 'slopen' om banaanstekkers te kunnen gebruiken. :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kon bij mijn RX-V540RDS het kleine gatje groter maken met een simpele fittingschroevendraaier.
    Schroevendraaier in iets het gatje steken en vervolgens kon ik het midden er gewoon eruit breken.
    Kan nu met veel plezier banaanstekkers gebruiken.

    Volgens de manual zou de reciever niet geschikt zijn voor banaanstekkers.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Pfff wat een gelazer zeg! Begon eerst ook nog eens het verkeerde af te breken, dus 1 van mijn aansluitingen heeft een buts in de plasticaansluiting. Niks ergs op zich (en ook nog eens bij de center rear), maar toch zonde. Zonder die kapjes gaat het er in draaien van die kabels trouwens ook stukken gemakkelijker! Ineens is er wel ruimte.

    Wat betreft die pluggen. Waar moet ik op letten bij aanschaf?
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Strakke pics Arjan!
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Oeps dat vergeet deze lomperik: tnx voor de handige pics ;)
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Krijg je mooie pics van Arjan en dan krijg je het voor elkaar op de boel te slopen.

    Het leven is een stuk makkelijker met banaanstekkers.
    Kan nu snel en simpel het audio/tv meubel weg halen , voor schoonmaak en/of uitbreidingen.
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat is waar :)
     
  20. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb 2 jaar geleden zo'n setje gekocht, wist ik toen veel, maar nu ging ik me dus er wat meer verdiepen, en heeft mijn setje (wat voor dvd's en muziek prima werkt) geen optische uitgang. Is hier verder niks aan te doen en ben ik dus gewoon de lul? Of is er nog een omslachtige oplossing?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina