Haha, tenzij je jaren geleden System Shock 2 had gespeeld.
Deze mannen hebben ervaring met dit soort games, dat zie je meteen. Het spel zit technisch perfect in elkaar. Draait het geheel nou op 60 fps? Ik zou het niet weten, maar het draait ongelofelijk vlot. En zoals al gezegd, geen tearing of slowdown (tenminste tot nu toe niet). Het demo level wordt trouwens ook snel geladen. Knappe PC trouwens die dit spel NOG mooier er uit laat zien. Wat dat betreft ziet de 360 er echt prima uit. Je ziet dat vooral aan de shaduwen (die een ongelofelijke sfeermaker zijn in deze game): erg strak, niet die fuzzy zooi die wel eens in andere games ziet. Mooi gebruik van lightning ook. Zo zag het allerlaatste "combat" stuk (waar je van de trap het water in springt) er stukken dreigender uit doordat allerlei alarmen afgaan. Het hacken is weer ontzettend leuk in deze game. Niet zozeer dat spelletje waarmee je turrets kunt hacken, alswel het effect: beveiligingscamera's (met gun) die achter je aanvliegen en turrets die zonder pardoes tegenstanders voor je neerschieten. De WC lag bij mij vol met lijken omdat het me lukte daar iedere tegenstander naar toe te lokken, waardoor ze BLAM BLAM BLAM onder vuur kwamen te liggen door mijn turret. Echt heerlijk. Ik vond het ook des te jammerder toen de laatste tegenstander die turret uiteindelijk te pakken kreeg.
Maar ondanks alle positieve gevoelens heb ik toch nog wel wat kritische noten:
* Ook ik vond dat je wel erg snel in de actie wordt gegooid. Ik zou nog liever iets langer willen rondkijken voordat ik mijn eerste wapens krijg.
* Je hebt minder vrijheid in verkenning dan ik had verwacht. Maar dit kan ook aan het demo stuk hebben gelegen. Ik hoop op meer vrije exploratie in het volledige spel.
* Het spel was niet zo eng als ik had gehoopt. Dit kwam vooral omdat ik mij het grootste stuk van de demo onoverwinnelijk voelde. Reden: teveel loot. Op elk lijk vind je wel health kids, mana spuiten of kogels. Je bent dus best al goed uitgerust in de demo... en daardoor voelen de gevaren minder dreigend aan in de demo. Ik hoop dus ook dat het qua gevonden spulletjes wat minder zal zijn in de volledige game (en dat denk ik wel omdat je character vaak geboost wordt in dit soort demo's).
* Het filmpje na de demo gaat maar over 1 ding: combat, combat, combat. Ik hoop echt dat de nadruk in het volledige game niet alleen op de actie komt te liggen en dat de sfeer en het verhaal ook nog belangrijk blijven. De reviews geven positieve tekenen op dit punt, dus dat zal best goed komen (al heb ik wel al gezien dat, vergeleken met SS2, de nadruk meer op combat ligt).
Maar verder: ERG sfeervol. Ik ben zwaar onder de indruk en baalde stevig toen de demo eindigde.
EDIT: En ik mis ZWAAR een surround set bij deze game.
Laatst bewerkt: 13 aug 2007