Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ik gebruik dreamweaver (extreem simpel programma) en heb het daar al gefixt.

    ik kan de layout wel ff uploaden hoe de beginpagina eruit komt te zien.

    edit;; alstublieft [​IMG]

    dit is ongeveer de hoofdpagina en onder die 4 grote koppen komt dan een blad met al het werk om te selecteren.

    weet iemand hoe ik het krijg dat ik bijv links een balk krijg met verscheidene afbeeldingen en dat ik die kan scrollen? ik wil niet de hele pagina scrollen want dat vind ik echt ongelofelijk irritant maar ik wil dan alleen die balk scrollen.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2007
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Een frame zou kunnen maar dat zou ik niet aanraden. Een iframe kan ook maar is ook niet ideaal. De mooiste manier is denk ik een div met de css-property overflow: scroll. Geef deze een vaste hoogte en je kunt binnen de div scrollen.
     
  3. Jeroentjee

    Jeroentjee Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    ow sorry ik d8 dat dit een soort forum hulp topic was sorry :mad:!
     
  4. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    oke thnx voor de advies, maar hoe maak ik zoiets precies in dreamweaver?
     
  5. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Je weet al wel hoe CSS werkt of niet?

    Je maakt een DIV aan in je HTML document (Insert -> Lay-out Objects -> Div Tag)
    Geef je die een ID (bv. scrolldiv)
    Maak je een nieuwe CSS rule aan, selector type -> Advanced
    Selector noem je #scrolldiv (#IDnaam) -> OK

    Dan kies je bij positioning de breedte en hoogte voor je box, bij overflow kun je aantal opties kiezen. Dan kies je scroll.
    / EDIT: je kan ook kiezen voor auto.
    Als je scroll kiest zie je altijd 2 schuifbalken, ook als bv. alleen de horizontale of verticale balk nodig. Bij auto zie je alleen de verticale balk, omdat de tekst breedte wordt aangepast aan de DIV. Dan is auto mooier, dan heb je onderin geen balk die toch niet nodig is.

    Voorbeeldje:
    http://homepages.fcj.hu.nl/1512920/scrolldiv.html

    In het voorbeeldje heb ik een box gebruikt van 200x200 pixels

    Als je nog niet met CSS hebt gewerkt kan ik het ook nog wel uitgebreider uitleggen ;) (niet het hele topic gevolgd, ik weet niet hoe ver je bent ;))
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2007
  6. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een kickje.. O-)

    Voor een opdracht voor school moet ik een pakketselectie maken van een CMS pakket, die moet per se Microsoft ADS ondersteunen.
    Ik heb een beetje rondgezocht, maar er zijn zo gigantisch veel pakketten...
    Kent iemand hier misschien een aantal pakketten die ADS ondersteunen??

    Misschien niet helemaal het goede topic, maar het valt te proberen O-)/
    /
    Ik hoor net dat het zelfs 10 pakketten moeten zijn voor de pakketselectie.. Daaruit de beste kiezen.
    of als iemand een site weet waar je pakketten kan selecteren op basis van functies.
    Ik heb samen met klasgenoten echt al lang zitten zoeken, maar zonder resultaat
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2007
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
  8. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil mijn site hosten op het internet, nou zoek ik de goedkoopste site waar je een .nl kan oprichten.

    nou is www.mijndomein.nl 30€ per jaar voor 500mb opzich wel te doen en volgens mij ook de goedkoopste als ik het zo bekijk. weet iemand een goedkopere?

    een vriend van me heeft 270 gig (ja gig ja) voor 140€ per jaar echt te ziek. dat heeft ie via een duitse site.
     
  9. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb webreus.nl 10 euro per jaar en 16,48 met domein
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2007
  10. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hoewel ik overal goede verhalen hoor van Webreus heb ik er zelf niks dan problemen mee. Mijn site is elke week wel een paar keer down, en klagen heeft geen zin. Ik zit er nu dus aan te denken om over te stappen, en nu heb ik deze gevonden:
    www.antagonist.nl, 3000MB webruimte en 60GB dataverkeer per maand, voor 24 euro per jaar (Ex. BTW).
    Schijnt ook erg goed te zijn, en goedkoper dan wat ik nu heb (39 euro voor 1GB ruimte en 15GB dataverkeer).

    Overigens is er een speciaal topic voor webhosting.
     
  11. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ook eens naar one.com. 21 euro per jaar + eenmailige oprichtkosten van 12 euro en retestabiel
     
  12. dirtybolle

    dirtybolle xboxlive member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    0
    ja one.com is een super hosting, een vriend van mij heeft daar host en ik mag daar ook mijn sites hosten. in die periode (11 maanden dat hij die heeft) nog nooit een downtime geweest altijd de meest up to date versie van php,mysql,... en super snelle servers waar meestal niet meer dan 5 sites op worden gezet ;)
     
  13. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is toch gelukt met die sites ;) Die sites had ik ook al gevonden.. Maar ik ben er samen met klasgenoten uitgekomen. Ik weet nog niet of het goed is, dat krijg ik nog te horen. Mijn verslag moet nog nagekeken worden.

    Ziet er een beetje slorig uit, ik had het in een tabel staan in Word

    En webhostings.. Ik zal eens naar die kijken ;)
    Paar klasgenoten van mij hebben een hosting bij Hosting2Go.
    Die is ook niet zo duur en heeft ook heel wat mogelijkheden.
    Ik zit er over na te denken om daar een hosting te nemen.
     
  14. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    mijndomijn is nu 9 euro per jaar.


    de site staat online. dit was nog een dikke proef, ik wil hierna een echt strakke maken.

    laat maar weten wat jullie ervan vinden

    www.chrisidema.nl
     
  15. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zeker een mooi begin ;)
    Het is nog een dikke proef... Je hebt al wel nieuwe/betere ideeën voor je website?
    Het navigeren door je website werkt nog niet echt gemakkelijk, maar daar was deze website ook nog helemaal niet voor bedoeld neem ik aan??

    Heb je trouwens nog wat gedaan met een overflow toe te passen op je DIV's?? (waar je het een tijdje terug over had?)
     
  16. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, even een flinke schop in dit topic. Ik heb sinds kort een nieuwe eigen website, er draait wordpress op. Ik heb een bestaand thema helemaal gestript en aangepast zoals ik het wil hebben, ik heb alleen nog 1 probleempje.

    Ik heb een zelfgemaakte submit button, die werkt prima, maar hij staat niet goed uitgelijnd met het tekstvak ernaast. Link: www.midasvb.nl
    Ik heb het al geprobeerd om een margin-top bij te voegen, maar daarmee ging het tekstval net zoveel naar beneden.. De rest ging me nog redelijk goed af met mijn beperkte html en css kennis, maar hier kom ik niet uit :) Wie kan me helpen!?
     
  17. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee hoe het probleem op te lossen. Maar ik wou even melden dat je echt een paar prachtige foto's hebt gemaakt!
     
  18. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt :+
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Darkwing ben je al overgestapt? Wat zijn je bevindingen?
     
  20. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    zorg ervoor dat je borders op 0 staan, dat kan helpen.

    heb je het gehtml'd of via dreamweaver of andere shit
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina