Blue Dragon

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phantom X, 21 aug 2006.

  1. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    zeker niet , het doosje voor europa zal er zo uit zien :

    [​IMG]
     
  2. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand ook hoelang de singleplayer is
     
  3. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    must have, no doubt!
     
  4. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Na het spelen van de demo...
    Ik weet het niet... Het is zeker vermakelijk maar ik denk dat ik toch eerst ff voor de shooters ga, Bioshock, Halo3...
    Blue Dragon komt bij mij later wel, in een tijd dat er weinig boeiende games uitkomen waardoor al mn aandacht uit kan gaan naar deze game :)
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nog maar een weekje wachten :) Heb de serie ook al helemaal gezien, is ook cool:cool:
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Er is een review beschikbaar op IGN, waarnaast ook een Video Review.

    http://xbox360.ign.com/articles/812/812365p1.html

    It's as bad as I feared.

    Aardig RPGtje, maar:

    Wat verschrikkelijk overdreven gehyped zeg. Zulke grote namen als designers en dan zulke standaard meuk...

    ...en wat een verschrikkelijk slechte framerate zeg. Je ziet de slowdown tijdens de gevechten, maar zodra je dat mannetje in dat winterlandschap ziet rennen, nou daar zakt mijn broek echt van af.

    Zoals IGN al terecht concludeert: wat nou 360 exlcusive? Vanuit technisch perspectief voelt dit als een multi-platform spel aan, waarbij de Gamecube er ook nog eens bij betrokken is ofzo? Ik heb niks tegen de GC, maar dit is technisch gezien de 360 totaal niet waardig.

    Okay, I'm easing up. Blue Dragon is waarschijnlijk iets als dit echt je genre is (= extreem vergevingsgezind voor alle zwakke punten)... of anders als je helemaal nieuw bent met dit soort spellen.

    Ik persoonlijk? Ik vind het een waste of money en naamsbekendheid. En vraag mij af hoe chauvinistisch Japanners wel kunnen zijn als dit hun best-selling RPG is. En ik durf hun "slechtere" RPG's al niet meer onder ogen te komen.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2007
  7. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    99% met je eens. ik vind het spel grafisch wel goed zitten.
     
  8. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Grafisch vind ik Blue Dragon een beetje eenvoudig. De omgevingen zijn erg leeg en de details zijn niet goed uitgewerkt. Ook heeft Blue Dragon framerate problemen én screen tearing. Erg jammer, want dat kan veel beter. Kijk bijvoorbeeld naar Gears of War en The Darkness.
     
  9. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    grootste minpunt is dat het een standaard rpg is
    dat is voor mij geen probleem :D
    ik hoef geen revolutionaire rpg maar gewoon een game waar ik lekker 50+ uur aan kan besteden

    alleen al om de reden dat er geen random battles in zitten is al een groot reden om het te halen _O_
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2007
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    dat sommige mensen zulke graphic whores zijn.. een spel is niet leuker omdat ie mooiere graphics heeft in mijn ogen. Zelda ziet er ook ruk uit op de wii dan, maar tis wel een ongeloofelijk vet spel. Vindt de hele stijl van BD echt cool. ga em zowieso halen en bioshock komt er wel bij, maar dit spel gaat me niet tegen vallen, heb de dmo tig keer gespeeld, ik dig die hele sfeer wel.
     
  11. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    En voor Japanners een grote reden om hem wel te halen. :+
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik had het verder nog niet eens over de graphics gehad. Het spel draait gewoon ruk (zeker voor wat je ziet) en dat omschrijft ook heel mooi hoe ik mij voel als ik zoiets speel.

    Maar goed, ik zal ook niet zeggen dat dit best voor veel mensen een leuke game kan zijn (die Japanners weten goed hoe ze bepaalde verslavings eigenschappen in mensen kunnen aanspreken) . Maar voor iemand die ook technisch kritisch naar games kijkt.... better to stay away. En ik ben ook teleurgesteld gezien de grote namen die aan deze game verbonden zijn.

    EDIT: ik hou ook van random battles, maar dan moet er toch echt een vonk overspringen voordat ik met plezier 2.847 keer hetzelfde gevecht wil beleven.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2007
  13. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Graphic whores? Een game hoeft er niet altijd mooi uit te zien, maar 't hoort wel soepel te lopen.
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mijn grootste kritiek op de demo was het battle system. Ik ben er van de week eens even lekker voor gaan zitten en heb het systeem nu onder de knie en het werkt heerlijk. Het battle system was het enige punt dat mij tegenhield de game te halen. Ik vind het grafisch een hele mooie en stijlvolle game. Aangezien mijn enige belemmering nu weg is ga ik de game zeker halen. Wat een topgame zeg! Heb hem van de week gelijk gepre-ordered + gratis t-shirt.

    [​IMG]
     
  15. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Altijd leuk om er een gratis T-Shirtje bij te krijgen. ;)
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Net even demo gespeeld. Kwam bij Bos Battle, ging best aardig.
    Maar op een gegeven moment gingen 2 van de overgebleven enemy's constant achter elkaar. Tot ze ieder zo een 6 beurten hadden gehad en al mijn manschappen defeated waren. :confused:
     
  17. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Het verhaal doet altijd veel in een RPG. Het genre ligt in Japan al jaren stil qua ontwikkeling. De meeste Turn-Based RPG's lijken op elkaar technisch gezien, maar dat maakt de games niet slechter ofzo. Je moet er wel een beetje van houden natuurlijk, maar first-person shooters lijken wat dat betreft ook snel op elkaar. Blue Dragon heeft ook wel een paar vernieuwingen in zich zitten en het is gewoon een hele uitgebreide en complete RPG.

    Heb nu de hele game naast me liggen en ga me de komende dagen helemaal verdiepen in het verhaal. Dat scheelt vast een hoop. :) Daar draait een RPG vaak ook voor een groot gedeelte om. Ze weten het tot nu toe in ieder geval op een goede manier te brengen imo. Dus met de scene-cuts, muziek e.d. :)
     
  18. Gamer

    Gamer PS3 - 360 Verslaafde

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    1
    vinden jullie dit een goeie RPG ??
     
  19. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    same here, I LOVE TURN BASED!!!
     
  20. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Om echt aan te kunnen geven of dit een goede rpg is moet je in het verhaal zitten. En dat gaat niet aangezien de game nog moet uitkomen.
     

Deel Deze Pagina