[Wii] [Algemeen] Zelda

Discussie in 'Games' gestart door Anju, 18 aug 2007.

1. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Dit is de algemene Zelda thread. Hier kun je discussiëren over alles dat met deze befaamde franchise van Nintendo te maken heeft.

De reeds verschenen titels:
    Heruitgaves en non-Nintendo spellen:
    Spellen uit de Zelda franchise die verkrijgbaar zijn op deVirtual Console:

- The Legend of Zelda [NES - 500 Points]
    - The Adventures of Link [Nes - 500 Points]
    - Zelda: A Link to the Past [Super NES - 800 Points]
    - Zelda: Ocarina of Time [Nintendo 64 - 1000 Points]

Er zijn inmiddels ook al een aantal spellen uitgebracht (o.a. Super Smash Bros. & Soul Calibur) waarin het mogelijk is om met één of meerdere personages uit de Zelda franchise te spelen. Ook zijn er voldoende spellen te verkrijgen op de markt waarin (vaak op een humoristische manier) gerefereerd wordt naar deze serie.

Ben je nieuw met Zelda of wil je nostalgische gevoelens oproepen? Kijk dan naar de interessante Retrospective filmpjes op Gametrailers:
    Retrospective: Deel 1
    Retrospective: Deel 2
    Retrospective: Deel 3
    Retrospective: Deel 4
    Retrospective: Deel 5
    Retrospective: Deel 6

Links:

Officiële Nintendo site
    XBW Zelda: The Wind Waker
    XBW Zelda: Phantom Hourglass
    XBW: Zelda: The Twilight Princess

Een aantal willekeurige screenshots:

Deze openingspost wordt overigens de komende tijd nog regelmatig geüpdate.

Laatst bewerkt: 18 aug 2007
  2. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Het is wel een mooie openingspost, maar gaat dat wel werken om alle versies in 1 topic te proppen? Denk dat je dan het overzicht gaat kwijt raken en dat er over sommige vragen heen gelezen wordt, waardoor degene die de vraag stelde gefrustreerd achterblijft :)

3. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp wat je bedoelt. Toch lijkt dit me een betere oplossing dan wanneer er voor elk spel een nieuwe thread geopend wordt. Ik denk namelijk dat het gros van die threads dan na een weekje al stervende zijn, aangezien er waarschijnlijk te weinig mensen zijn die iets over het desbetreffende spel te zeggen of vragen hebben.

Daarnaast is dit topic vooral bedoelt voor de iets oudere spellen, gezien de aardige populatie in de topics van de recentere titels als Twilight Princess & Phantom Hourglass. Als het helemaal niet loopt (waar we waarschijnlijk snel genoeg achter zullen komen), begrijp ik dat dit topic gesloten wordt.

4. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een vraag over a link to the past. ik zit er namelijk vast in. ik speel het nu op de wii.

op een gegeven moment dat je kan switchen tussen de light and dark world en je een tempel inmoet die zich bevind in dat dorpje.

(ik ben de naam ervan vergeten, heb het al een tijdje niet gespeeld, het dorpje waar je bijvoorbeeld dat N-E-S-W vogeltje zie die je kan teleporteren en waar je in het begin je bugcatcher net krijg.)

maar mijn vraag gaat dus over die tempel... hoe kom je er in?! de entrance is gesloten voor mij.

5. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    ik praat liever over het overkoepelende verhaal/tijd

Nu weet ik dat OOT een van de eersten is, Ganondorf is namelijk nog een fysiek wezen. later is het meer een spook/geest/monster.
    Windwaker is later omdat Hyrule overstroomd is. TP is imo na dat de overstroming is verdwenen omdat dat skelet er nog al verzopen uit zien en beweert Hero of Time te zijn :) Ook is Hyrule castle en het dorp er om heen een stuk groter geworden. Dan dat het onder water was

Ik denk niet dat we spoilers nodig hebben. puur en alleen omdat de meeste spellen oud zijn en zei die hier komen sowieso de standaard dingen al weten.

Xbox3604life, Gamefaqs.

Laatst bewerkt: 18 aug 2007
  6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.718
    http://www.zeldauniverse.net/content/view/383/421/ ;)

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Toevallig, ik ben net begonnen met Ocarina of Time op de VC. Dat is mijn eerste ervaring met Zelda. Daarna ga ik Twilight Princess spelen...

Vergeleken met 360 graphics ziet het er niet uit, maar het stoort me helemaal niet. Ik ben net het bos uit, dus het gaat nu echt beginnen denk ik...spannend! ;)

8. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan staan je nog een aantal memorabele momenten te verwachten! Realiseer je wel dat Ocarina of Time nog best een lastig spel kan zijn als je de typische Zelda-puzzels niet gewend bent, vooral in vergelijking met the Twilight Princess.

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon de deur opentrekken ;) Ervoor gaan staan, A inhouden en naar achteren trekken, that's all :)

10. xbox3604life

Leuk Bevonden:
    0
    ^^echt? dat meen je niet :| .

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.718
    En? Wat is je impressie van de game?

12. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Stoer. Alleen heb ik te vaak gelezen dat het ingewikkelde puzzels zijn waardoor ik soms veel te moeilijk doe. Bijvoorbeeld de eerste keer het kasteel in lopen. Ik kom makkelijk voorbij de poort, maar daarna staan er 2 wachters op de weg. Ik zie een doodlopend steegje met een steen dus ik dacht dat ik daar iets mee moest doen. Ik ben zelfs helemaal naar die gekke ranch gelopen om te kijken of ik daar iets kon vinden. Blijkt dat je gewoon het grasveld over kan wandelen....COME ON!!! ;)

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    De Zelda reeks zijn naar mijn ervaring gewoon altijd top! Vooral Ocarina of Time, daar had ik echt hele goede herinneringen aan. De wezens waren veel 'mystieker'. Ik heb me veel beter vermaakt met Ocarina of Time vergeleken met Twillight Princess. De sfeer was gewoon geweldig...

14. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    The Legend of Zelda: Link's Awakening (1993/GB) ---> Hiervan is ook een heruitgave, namelijk voor de gameboy color Zelda DX

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Link's Awakening vind ik ook meesterlijk _O_

16. xbox3604life

Leuk Bevonden:
    0
    thanks meteen ff de tempel uitgespeeld.

ook al zat ik best lang vast in het stuk waar je een bom moet neerleggen, oppakken en op dat kapotte stuk land gooien. leuk dat dat prinsesje de eindbaas werd. :D

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Link to the past was de eerste Zelda-game die ik heb gespeeld en imo ook de beste :) Links Awakening op de GB is een goede tweede. Met Ocarina of time had ik wat minder en die latere versies heb ik niet eens meer gespeeld (terwijl ik dat wel zou kunnen). Phantom hourglass ga ik wel weer kopen. Valt me nu ineens op dat alle Zelda's die mij wel aanspreken allemaal van bovenaf worden gezien i.p.v. de 3D look :D

18. myHighness

myHighness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu begonnen aan Link's Awakening DX. Heb hem zelf alleen op de oude gameboy, en dan helaas in het Duits. Ben er redelijk ver in gekomen, stuk of 5-6 instrumenten gehaald denk ik. Toen gestopt, tis toch niet hetzelfde in het Duits.
    Nu dus de GB-Color versie aan het spelen, wel raar om het ineens in kleur te spelen (op de gba sp).
    Heb nu net de sleutel voor de eerste tempel gevonden, dus nog wat uurtjes te gaan! Van wat ik me van mijn vorige keer kon herinneren, was dit zeker een vet spelletje, en heb ook nu weer een aantal keer moeten lachen om dat bizarre eiland.

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Link's Awaking is ook briljant, helemaal zuur gespeeld op m'n Gameboy Pocket vroeger :D

20. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb ik zelfs nog de official strategy guide van! :cool:

Deel Deze Pagina