De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Digitale televisie zorgt wel voor een helder beeld. Kanalen die in HD uitgezonden worden zien er perfect uit. Alleen zijn het maar 5 kanalen op het moment (iig bij @home) en je hebt er een speciale HD Decoder voor nodig!

2. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Heb nog nooit naar die kabelgootjes gekeken. Misschien wel slim idee. Heb namelijk zo'n glazen tvmeubel en daar zie je dan al die snoeren lopen. Niet echt mooi dus. Ik neem aan dat je die gootjes gewoon bij de winkels kan halen die tv's verkopen? (It's, MediaMarkt etc)

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Gootjes zijn tekoop bij de bouwmarkt (Praxis , Gamma).

Voor een glazenmeubel kan je het beste zelf plakkende gootjes gebruiken.
    Je hebt ze in verschillende formaten en kleuren.

4. NeonovA

Leuk Bevonden:
    14
    Bedankt Melbuuln,
    Ga van de week is kijken :)

5. Coolsnarf

Coolsnarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een 37" LCD tv kopen die 1080p ondersteunt. Nou weet ik echt niet meer welk scherm nou goed is, er zijn er zoveel dat ik het allemaal niet meer zie.|:-
    Wat zijn de betere tv's in een prijsklasse van 1500-2000 (mag natuurlijk altijd goedkoper:9)?
    De belangrijkste eisen zijn:
    - zoals gezegd 1080p input en output.
    - 37" (mag van mn vriendin geen grotere:'-(, vind ze niet mooi staan:confused:)
    - PS3 en xbox360 op aan kunnen sluiten.

Nog een tweede vraagje:
    ik heb begrepen dat HDMI ook geluid doorgeeft. Kun je dan nog wel je geluid apart doorsturen als je een HDMI aansluiting gebruikt?

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is trouwens de moeite waard om je echt eens in te verdiepen. Er zijn echt tal van manieren om echt alles weg te werken. Moet het alleen zelf ook nog allemaal uitzoeken en wegwerken :9

7. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik raad je de Philips 37PF9632D aan.
    Deze LCD TV is 1920x1080p nattive en ondersteund 24/50/60Hz.
    Tevens heeft deze LCD 3 HDMI v1.3 poorten met volledige deep colour ondersteuning door middel van zijn 14-bit paneel (t.o.v. alle 8-bit panelen van de andere merken) en je krijgt Ambilight en dat is echt supervet.

Er is geen betere 37" HDTV te vinden dan deze Philips 37PF9632D.

8. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet waar ik het anders kon vragen, maar ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik net als de 360 video/muziek/foto's van mijn pc naar een tv/beamer/.... kan streamen! Nu heb ik op google de hele avond lopen zoeken maar kon niet veel vinden. Weet iemand waar ik deze streaming app. kan kopen, en een aantal merken die deze app. hebben?

9. Xplicit

Xplicit MX-3

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik me even afvraag (leek me wel handig in dit draadje aangezien het over HDTV's enzo gaat)

Is er een soort van HDMI kabel voor de Premium/Core (dus de witte)? Deze aansluiting en kabel zit namelijk wel bij de Elite. Ik zat eerst te denken om de Elite te kopen en mn Premium te verkopen maar dat is eigenlijk ook best onzin..

Dus in short: Is er een soort van HDMI kabel voor de oudere 360 =]

10. JeePee

JeePee Guest

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik vind het ook niet echt nodig die HDMI uitgang. Zo heel veel verchil tussen component en HDMI is er nou ook weer niet en de games die 1080p ondersteunen zijn toch ge-upscaled en zijn er beter uit en draaien een stuk beter op 720p.

Om nu even weer een paar honderd eure uitgeven voor alleen een HDMI poort??

12. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ook ervaring met de Philips 32PFL7332 en/of de Philips 32PFL7562?
    Het lijken mij beide erg mooie tv's, maar misschien zegt iemand dat ik dit misschien beter niet kan kopen oid?
    De 32PFL7562 heeft ook nog DVB-T, maar hier zie ik de toegevoegde waarde niet echt van.

Laatst bewerkt: 18 aug 2007
  13. NeonovA

Leuk Bevonden:
    14
    Vandaag even langs de BCC, It's, De Block en MediaMarkt geweest om te kijken wat voor lcd tv's er allemaal zijn. Nu had ik op internet (wehkamp) deze tv zien staan: LE32S81. Leek mij een leuke tv. Zag hem bij alle winkels staan maar ben er toen achtergekomen dat voor het gamen je beter de duurdere versie kan nemen: LE32R81

De verkoper van de It's liet mij even een mooi voorbeeld zien het grote verschil. Bij de LE32S81 kreeg je lichten schokken in het beeld als het beeld van links naar rechts bewoog. Bij de LE32R81 zag je hem echt vloeiend van links naar rechts gaan. Tevens was het beeld scherper als van die LE32S81. Daardoor ben ik toch overgehaald om de duurdere versie te gaan halen. Scheelt misschien wel 100 á 200 euro maar het verschil was echt duidelijk te zien. Tevens kreeg ik nog een leuke korting op de tv als ik hem zou aanschaffen. Ga dus waarschijnlijk eind volgende week de LE32R81 halen. :)

Tevens gaf de verkoper zijn Xbox Live Gamertag even door aan mij, voor een leuk potje Gears Of Wars. Geweldig personeel daar :thumbs:

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Iemand wel eens gehoord van D Theatre/D-VHS?
    Echt vaag:

http://www.dvhsmovie.com/

What is D-VHS?

D-VHS is an extension of the VHS format, now capable of meeting the needs for high definition digital recording and playback while still keeping full backward compatibility with the original VHS format.

Is the D for digital?

Partially. D stands for Digital Data.

Will regular VHS tapes still play on D-VHS?

Yes. The system is backward compatible with other standard VHS system allowing it to record and play both high and standard definition programming.

What is the difference between recording digital TV via regular VHS vs. D-VHS?

A standard VHS player only tapes with a 250 line resolution. Super VHS tapes at 420. D-VHS, however, records the exact digital transmission in its full original quality and then actually replays the original transmission. This is known as bit stream recording.

Does D-VHS require any other components to operate (i.e. a set-top box)?

In order to record digital and HD broadcasts, STBs or the like with IEEE1394 output are required since D-VHS can record D-to-D only through this interface. Analog signals can be recorded digitally in the STD mode,etc (except HS mode).

HD op een videoband 8)

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    DCC is ook nooit geen succes geworden.
    DCC= Digital Compact Cassette.

Het geluid was perfect , alleen had de DCC net als de Tape 1 grote nadeel en dat was het vooruit en terug spoelen van de tape.

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hmm dat zal hier dan ook wel het geval zijn. Zonde best leuke ontwikkeling.

7uur hd op een videoband.

17. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Component is een YUV signaal wat simpel gezegd een gecompresseerd RGB signaal is. HDMI is een digitaal signaal zonder kwaliteitsverlies en 100% ongecompresseerd.
    Component heeft altijd kwaliteitsverlies ongeacht de kwaliteit van de kabel die gebruikt wordt een slechtere kabel betekent alleen maar nog meer kwaliteitsverlies. Door het YUV signaal verlies je in kleuren en scherpte.

HDMI is altijd een stuk beter dan Component.

Overigens op een HDTV met een resolutie van 1366x768 geeft 1080i altijd een stuk scherper beeld dan 720p. Op een Full HDTV is het verschil nog groter. Upscaling kost geen kracht.

18. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Altijd een stuk beter, dat valt nou ook wel weer mee hoor.

http://www.engadget.com/2007/04/26/xbox-360-elite-vs-classic-the-test/

Maar hdmi is wel de toekomst en zeker handig aangezien er toch wel veel full hd televisies, alleen full hd doen over hdmi en niet over componenten en vga.
    Gelukkig krijgt de gewone witte premium al heel snel hdmi.

19. jazz

jazz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ah goed om te horen:)
    zat namelijk te twijfelen tussen de 32s62, 32s81 en 32r81
    heb uiteindelijk ook de 32r81 gehaald, vanmiddag opgehaald maar helaas nog geen tijd gehad om aan te sluiten. Dus zal helaas moeten wachten tot vanavond wanneer ik kllaar ben met werken.

ik had ze ook in de winkel bekeken, maar toen hadden ze alleen een tv signaal op staan. kon dus niet echt het verschil zien.
    maarja vanavond maar eens kijken of het iets is :p

20. NeonovA

Leuk Bevonden:
    14

Laat mij maar even weten of hij er naar wens werkt en of het er goed uitziet :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina