De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Damn ik weet echt niet meer wat ik moet doen :mad:
    Het wordt of de Samsun LE26S81 of LE32S62, want ik die is ongeveer 50 euro duurder, maar wel 32 inch en de kijkhoek is groter.
    Welke is beter?

2. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Kan aan meerdere dingen liggen. Ik weet niet hoeveel meter jij vanaf je tv zit? Maar als je er dicht op zit zou je aan de 26 inch genoeg hebben. En wat de specificaties betreft: Kijk en vergelijk :+

LE32S62
    http://www.kieskeurig.nl/product/DE406304E2029129C12572F20033847D.htm

LE26S81
    http://www.kieskeurig.nl/product/D0CF89E42A03522CC12572A4004CD8E8.htm

3. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit ongeveer 2 tot 2,5 meter van het scherm af. Ik kan natuurlijk de specs zo ook wel bekijken ;) Maar ik vraag juist om een advies ;)
    Dat er maar 1 HDMI poort op zit bij de S62 vind ik eigenlijk niet erg.
    Welk van de twee heeft het beste beeld ?

4. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Heb op Dead Rising na (een lichte tearing wat vaker bij dit spel voorkomt) bij de S81 absoluut geen last van schokken hoor, denk dat die verkoper daarover maar wat zegt want mijn zus gebruikt ook een S81 en heeft daar ook absoluut geen last van met haar Xbox360.

5. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb wel degelijk een verschil gezien. En dat is toch met het draaien van het beeld aanzienlijk merkbaar. Maar ik zag het in het begin ook geen eens, tot je ze naast elkaar ziet staan.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is nu het probleem , ben nog geen winkel tegen gekomen waar de S81 en R8 naast elkaar staan.
    Bij MM staat de R8 zelfs in het gangpad achter de S81.

Snap nog steeds niet waarom Samsung naast de S81 ook de S61 op de markt hebben gebracht.

Bij de MM staan wel de S61 en S81 naast elkaar , met een prijsverschil van nog geen € 50

**
    Deel 14 gaat hoogst waarschijnelijk vandaag nog online !!!
    **

7. r.n

r.n You'llNeverWalkAlone

Leuk Bevonden:
    0
    goede tv die ik alleen voor gamen ga gebruiken? (500??)

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als je rechtvoor de LCD zit dan is de Samsung LE26S81B een goede keus.

Hier een paar andere merken.

JVC LT-26A80S
    LG 26LC3R
    Philips 26PF33002
    Philips 26PFL3312
    Sharp LC-26SA1E *
    Tochiba 26A300

* = Een hele mooie LCD met zeer goede zwart-waardes.

Je kan het beste eerst op papier zetten wat je wensen zijn en vervolgens de Speqs bekijken van de verschillende LCD's.

9. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf afgelopen maandag de Panasonic 42PV70 aangeschaft en ben er erggg happy mee :) Nog niet echt lopen gamen met deze tv, mede omdat ik het geluid nog in orde moet krijgen (heb een langere optische kabel nodig), maar ik heb wel even de Bioshock demo geprobeerd en was zwaar onder de indruk. Dacht eerst even dat ik nog in de intro van het spel zat, maar kwam er gauw achter dat de beelden ingame waren. FM2 nog niet gespeeld, maar dat komt zodra de audio gedeelte in orde is.

10. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Briljante keuze, je komt er nog wel achter bij het gamen/dvd/tv/pc. Beste scherm in die prijsklasse/grote. Ik heb hem zelf ook... en wat is ie mooi he!

11. Coolsnarf

Coolsnarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Onslaught

Ik neem aan dat je de 37PFL9632D bedoelt. Zeker een mooi schermpje, ik zal hem zeker eens in de winkel gaan bekijken. Kan deze tv alleen maar 1080p via de HDMI aansluitingen? en zo ja, wel via alle 3?

12. jazz

jazz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn bevindingen van de 32r82 tot nu toe heb er nog niet echt tijd voor gehad maar even de eerste indruk. Notitie vooraf, ik ben van een 55 cm crt naar een 82cm lcd gegaan. Dus misschien dat andere zeggen dat ik overdrijf of dat ik niks gewend ben :p

Verpakking en aansluiting
    Heb hem gisteren uitgepakt. eerste indruk was dat alles wel goed verpakt was, maar toen kwam ik de schroefjes tegen om de tv op de stand te monteren.Die zaten in iets wat meer leek op een boterham zakje dan zo'n verpakking wat je normaal bij electronica ziet.:confused:
    Maargoed de rest zag er allemaal prima uit dus had het gewoon genegeerd.

Het monteren ging gemakkelijk toen ik de hoes eraf haalde werd de tv door de statische energie echt een stof magneet, maarja dit betekend gewoon dat ik vaker mijn kamer moet stofzuigen :p

De volgende stap is natuurlijk de xbox aansluiten. Ik heb geen vga kabel voor xbox dus gewoon composiet gepakt.
    Eerste wat me opviel dat ik het gevoel kreeg dat de printplaat helemaal ingedrukt werd toen ik de kabels wilde vastmaken. (Dit is een kleinigheidje, het is immers niet dat ik elke dag de kabels lostrek.)

Xbox 360 op de tv
    Nu komt het erop aan de xbox op te starten :) eerst was ik vergeten de knop bij de kabel om te zetten naar HD TV kreeg dus hele tijd maar 480p.
    Toen alles correct aangesloten was en dus 720p starte ik eerst een demo op van juiced: hot import nights. Op mijn oude 55 cm crt zag die er redelijk uit dus ik dacht maybe op deze tv stukken beter. Ik moet zeggen dat het beeld best wel klote was(misschien zelfs zwaar klote) de auto's en de poppetjes waren erg kartelig en bij de replay van een race had ik veel las van uhm "glitches" noem ik het maar. Het beeld was dus niet goed opgebouwd en als een auto snel voorbij kwam kreeg ik van die rare strepen.
    Eerste gevoel was " Shit" maar toen bedacht ik van het is immers een demo en ik hoorde vaker dat het beeld wel eens minder goed kan zijn.
    Dus toen maar afgestapt van de demos en naar de echte games.

Lost planet er dus maar ingedaan. Het demofilmpje zag er goed uit en het spelen zelf was ook zeer goed. Op mijn oude tv kon ik de tekst nooit lezen nu is alles goed leesbaar en scherp. Echt een wereld van verschil, maar nog niet echt waarvan ik :eek: echt van onder de indruk was.
    Was tevens even gaan spelen met de settings. Ik vond dat wanneer de settings op " dynamic" staan het meer de bouwlamp stand is, contrast mocht wel wat minder.
    Vervolgens op gamemode gezet, ik zag behalve dat het contrast lager is gezet eigenlijk weinig verschil. maar misschien moet ik wat meer met de settings spelen.

2e game was forza 2.
    Hier was het wel van :eek: en ik had echt iets van :thumbs:topie!! Het zag er zeer strak uit, echt zo van Yes hier doe ik het voor :p
    vanavond ff nog wat andere games proberen (GRAW, DOA en fight night).
    Voor forza 2 is deze tv iig een flinke stap vooruit wanneer ik vergelijk met mijn oude.

gewone dvd's
    Vanochtend even met mijn cheap ass dvd speler gekeken hoe dvd kwaliteit is op deze tv.
    Ik had er een dvd ingestopt van een concert (japans concert, vind zelf dat het beeld kwaliteit van die japanse dvd's vaak wat beter zijn dan de gemiddelde nederlandse uitgaves)
    Het beeld was aardig het was niet super scherp maar zeker nog wel te doen, de dvd is niet geupscaled of zo. Ik vond alleen het geluid wat "schel" zal ik het maar noemen. Omdat tijdens het proberen van de games al wat later in de nacht was had ik het geluid niet zo hard staan, maybe dat het mij daardoor niet zo opviel.
    Misschien dat ik later zo'n hd-dvd drive erbij ga halen voor hd-dvd's :p zit nog te kijken of ik wat video van hd formaat kan downloaden om te streamen om te kijken wat het beeld kwaliteit zal zijn.

Al met al ben ik tot nu toe niet ontevreden. Moet nog wel wat meer met settings spelen om te kijken wat nu echt fijn is. Maar heb er nog geen tijd voor gehad.

Laatst bewerkt: 19 aug 2007
  13. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen maar positief over deze tv _O_ En voor dat geld !!!

14. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    He ik ben op zoek naar een 23 inch hd ready scherm voor op mijn kamer. Er moet alleen wel een computer op kunnen worden aangesloten en hij moet tegen de muur worden gehangen. Iemand een voordelige gezien
    ?

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn R71 is de behuizing en panel nagenoeg stof vrij , maar dat kan ik helaas niet van de voet zeggen.
    Deze zit altijd onder een dik laag stof.

Heb ook al anti-statische spray geprobeerd maar niet helpt.

16. wingsofgold

wingsofgold Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag hopen dat je component bedoeld. Misschien dat dat de reden is dat je nog niet overdonderd bent van de beeldkwaliteit.
    Als ik je verhaal lees ben je dus nog niet volledig omvergeblazen van het beeld.
    Ik heb ook de stap van 55cm crt tv naar 32inch lcd scherm gemaakt en dat is echt een wereld van verschil (ik heb dan een Toshiba, maar zelfde klasse ongeveer).

Wat ook een leuke test is, zijn die wmvhd trailers van microsoft streamen naar je 360.

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    We hebben een PHILIPS 20 PF 5320 HD Ready TV in onze huiskamer waar ik soms wel is m'n 360 aan magsluiten. Maar als ik eenmaal speel denk ik altijd dat ik niet optimaal gebruik maak van die tv, ik zet alles goed enz. Kan het zijn dat onze tv op normale instellingen staan vanaf dat we hem gekocht hebben, hier mee bedoel ik de contrast enzovoorts ? :)

18. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hij ondersteunt 1080p op de HDMI aansluitingen maar scaled het scherm uiteraard terug naar 1366x768 op de 32".
    Ik weet niet of de Component ook 1080p ondersteunt.

19. Unrealer

Unrealer Private 2nd Class.

Leuk Bevonden:
    0
    Contrast etc... kan je niet aanpassen :)

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Huh, op mijn tv kan ik m'n Contrast wel aanpassen, net zoals de Brightness enzovoorts :confused:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina