Hoezo wordt er overdreven? Ik vind dat IGN helemaal niet overdrijft. Het spel ziet er helemaal niet zo verschikkelijk mooi uit. Nee, het ziet er zeker ook niet lelijk uit, maar ik zou het liever qua grafische stijl op "generic" laten vallen. Verder is het aantal polygonen ook niet bijster hoog en zijn de velden echt niet overdreven mooi aangekleed. Goed, daar kunnen we allemaal mee leven en het is ook zeker niet het belangrijkste bij een RPG. Maar als het dan ook zo veel vertraging is te zien vind ik (en ook IGN) dat onacceptabel. En die vertraging is er zeker, want dat was al een van de dingen die mij aan de demo was opgevallen.
Het probleem is hier dat jij deze game leuk vindt Wooffa en je hebt er moeite mee wanneer iemand anders kritischer naar het spel kijkt en allerlei oneffenheden in ziet. Het komt er gewoon op neer dat de graphics alleraardigst in BD zijn, maar niet in verhouding staan met zulke slechte performance. Slowdown, screen tearing, lange laadtijden (die twee seconden lijken niet veel bij elke battle, maar als je zoveel vecht in dit spel....) , ben ik nog iets vergeten?
Ik vind gewoon dat BD een standaard RPGtje is geworden, want ook het verhaal is, voor wat ik allemaal heb gelezen, niet bijster verrassend. Als je dan naar die bekende namen kijkt die achter het spel staan, dan vind ik dat echt jammer. Je hebt gelijk, er zitten zeker wat interessante nieuwe features in de game. Maar wat mij betreft redden die BD alleen maar van de ondergang, i.p.v. het de hoogte doen in stijgen. Sterker nog, zou dit een PS2 spel (waar je ontzettend veel goede JRPGs hebt) i.p.v. een 360 spel zijn geweest, dan had denk ik niemand nog wakker gelegen voor deze titel.
En kom nou niet aan met "je hebt alleen de demo gespeeld", ik speel al bijna twintig jaar RPG's op de computer, dus mijn mening echt wel ergens op gebaseerd. En ik hoef ook niet meer het volledige spel te spelen om te weten dat dit vooral een Japanse wet-dream is.
Ik herhaal het nog eens: ik kan mij best voorstellen dat veel mensen dit een leuke JRPG vinden. Ik verklaar deze mensen echt niet voor gek ofzo. Maar ik heb wel sterk het gevoel dat deze Blue Dragon koorts vooral komt door het gebrek aan soortgelijke spellen op de 360 en niet omdat deze titel zo extreem goed is. En dat is iets dat je in veel reviews ook zult teruglezen, of dat je nu bevalt of niet.
Laatst bewerkt: 19 aug 2007