Mijn bevindingen van de 32r82 tot nu toe heb er nog niet echt tijd voor gehad maar even de eerste indruk. Notitie vooraf, ik ben van een 55 cm crt naar een 82cm lcd gegaan. Dus misschien dat andere zeggen dat ik overdrijf of dat ik niks gewend ben
Verpakking en aansluiting
Heb hem gisteren uitgepakt. eerste indruk was dat alles wel goed verpakt was, maar toen kwam ik de schroefjes tegen om de tv op de stand te monteren.Die zaten in iets wat meer leek op een boterham zakje dan zo'n verpakking wat je normaal bij electronica ziet.
Maargoed de rest zag er allemaal prima uit dus had het gewoon genegeerd.
Het monteren ging gemakkelijk toen ik de hoes eraf haalde werd de tv door de statische energie echt een stof magneet, maarja dit betekend gewoon dat ik vaker mijn kamer moet stofzuigen
De volgende stap is natuurlijk de xbox aansluiten. Ik heb geen vga kabel voor xbox dus gewoon composiet gepakt.
Eerste wat me opviel dat ik het gevoel kreeg dat de printplaat helemaal ingedrukt werd toen ik de kabels wilde vastmaken. (Dit is een kleinigheidje, het is immers niet dat ik elke dag de kabels lostrek.)
Xbox 360 op de tv
Nu komt het erop aan de xbox op te starten eerst was ik vergeten de knop bij de kabel om te zetten naar HD TV kreeg dus hele tijd maar 480p.
Toen alles correct aangesloten was en dus 720p starte ik eerst een demo op van juiced: hot import nights. Op mijn oude 55 cm crt zag die er redelijk uit dus ik dacht maybe op deze tv stukken beter. Ik moet zeggen dat het beeld best wel klote was(misschien zelfs zwaar klote) de auto's en de poppetjes waren erg kartelig en bij de replay van een race had ik veel las van uhm "glitches" noem ik het maar. Het beeld was dus niet goed opgebouwd en als een auto snel voorbij kwam kreeg ik van die rare strepen.
Eerste gevoel was " Shit" maar toen bedacht ik van het is immers een demo en ik hoorde vaker dat het beeld wel eens minder goed kan zijn.
Dus toen maar afgestapt van de demos en naar de echte games.
Lost planet er dus maar ingedaan. Het demofilmpje zag er goed uit en het spelen zelf was ook zeer goed. Op mijn oude tv kon ik de tekst nooit lezen nu is alles goed leesbaar en scherp. Echt een wereld van verschil, maar nog niet echt waarvan ik echt van onder de indruk was.
Was tevens even gaan spelen met de settings. Ik vond dat wanneer de settings op " dynamic" staan het meer de bouwlamp stand is, contrast mocht wel wat minder.
Vervolgens op gamemode gezet, ik zag behalve dat het contrast lager is gezet eigenlijk weinig verschil. maar misschien moet ik wat meer met de settings spelen.
2e game was forza 2.
Hier was het wel van en ik had echt iets van topie!! Het zag er zeer strak uit, echt zo van Yes hier doe ik het voor
vanavond ff nog wat andere games proberen (GRAW, DOA en fight night).
Voor forza 2 is deze tv iig een flinke stap vooruit wanneer ik vergelijk met mijn oude.
gewone dvd's
Vanochtend even met mijn cheap ass dvd speler gekeken hoe dvd kwaliteit is op deze tv.
Ik had er een dvd ingestopt van een concert (japans concert, vind zelf dat het beeld kwaliteit van die japanse dvd's vaak wat beter zijn dan de gemiddelde nederlandse uitgaves)
Het beeld was aardig het was niet super scherp maar zeker nog wel te doen, de dvd is niet geupscaled of zo. Ik vond alleen het geluid wat "schel" zal ik het maar noemen. Omdat tijdens het proberen van de games al wat later in de nacht was had ik het geluid niet zo hard staan, maybe dat het mij daardoor niet zo opviel.
Misschien dat ik later zo'n hd-dvd drive erbij ga halen voor hd-dvd's zit nog te kijken of ik wat video van hd formaat kan downloaden om te streamen om te kijken wat het beeld kwaliteit zal zijn.
Al met al ben ik tot nu toe niet ontevreden. Moet nog wel wat meer met settings spelen om te kijken wat nu echt fijn is. Maar heb er nog geen tijd voor gehad.
Laatst bewerkt: 19 aug 2007