Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    waar heb je hem gekocht voor 1100 euro haal ik hem dan ook direct :eek:

2. Orchid

Orchid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zie mijn reactie 6 postings terug, Aleco & Pimmy waren de BTW vergeten.
    Het totale bedrag incl. scherm was dus 1309 euro (nog steeds goedkoop...).
    Zonder scherm en met een beperkte garantie op de lamp is hij 1117 euro.
    De website is vaag maar de winkel & service is goed.

Linkje: www.computerpirates.com

Laatst bewerkt: 20 aug 2007
  3. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Bij coolsound.nl is hij ook rond de 1100 euro en ook redcoon.nl heeft hem voor rond de 1100.

Ik heb alleen ervaring met coolsound.nl. Daar heb ik mijn HDD recorder gekocht. Ze werken gewoon vanuit een magazijn. Geen winkel ofzo alleen een balie met daarachter het magazijn. Op zich niks mis me die webshop. Wat ik bestelde was op voorraad en kon ik dezelfde dag nog ophalen.

4. Orchid

Orchid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk altijd op de Tweakers Pricewatch:
    http://tweakers.net/pricewatch/148810/Epson-EMP-TW700-(WXGA-10.000:1-1600-LCD).html

Dan heb je gelijk ook shop reviews over de betreffende aanbieders.
    (Coolsound komt dan heel slecht uit de bus bijv. voor de after sales)

5. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Daar kijk ik inderdaad ook vaak op. Maar de reacties die daar staan, zijn 9 van de 10 keer alleen de slechte ervaringen...

Een dergelijk product als een beamer van 1000 euro koop ik ook liever in de winkel ivm de afhandeling van garantie's e.d. Het is alleen zo verleidelijk om hem voor 300 euro goedkoper via internet te kopen ;)

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Eindelijk antwoord op mijn beamerprobleem aplusk is een grote beamerimporteur en was ook niet te beroerd om mij antwoord te geven, alhoewel ik niks van ze kon afnemen.

Resultaat: het is wel de lamp. Het is een compleet wonder dat ie het nog wel doet, maar toch de foutmelding geeft, echter de betreffende persoon wist 100% zeker dat het aan de lamp lag.

Ik heb een nieuwe besteld goedkooptste die ik kon vinden was 220 geloof ik bij een webwinkel. Ik heb echter 20,- meer betaald voor een lamp van een dealer hier in de buurt die hem voor dat bedrag persoonlijk komt brengen. Wel zo fijn aangezien het toch om een lamp gaat.

Al met al is mijn beamerlamp dus een kleine 1600 uur meegegaan. Tegenvaller. Schijnt trouwens helemaal niet raar te zijn. Meerdere mensen hebben me nu al verteld dat je er rustig 1000 uren van af kan halen ivm vaak aan en uit doen, afkoelen en overtrokken aantallen uren op de specs.

Nu maar hopen dat zo'n lamp monteren een beetje te doen is.

7. Orchid

Orchid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou bijna beginnen te denken dat ik commissie krijg van Computer Pirates ;)
    Maar kijk eens bij hun shop review en vergelijk die met Coolsound:
    http://tweakers.net/shopreview/1637

Mijn ervaring is dat de reviews een hele goede indicatie geven waar je wel of niet moet bestellen. Internetwinkels zijn inmiddels volwassen geworden ook wat betreft garantie afhandeling.

Het enige waar je rekening mee moet houden zijn de transportkosten bij reparatie. Dat is één van de redenen waarom ik gekozen heb voor Computer Pirates, ze zitten 50 minuten van mij vandaan. Ik zou bijvoorbeeld nooit een projector bij een buitenlandse website kopen.

8. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, krijg je soms commissie van Computer Pirates, je praat zo positief over hun :+;)

Wat je zegt klopt; het is een hele goede indicatie. (Zowiezo (bijna) alles wat op GOT staat is goed. Ze weten waar ze het over hebben en het klopt altijd. :))

Ik weet niet of ik nu ook nog bij Coolsound zou bestellen. Mijn aankoop is inmiddels alweer bijna 1.5 jaar geleden... Toen was er nog niet zoveel over hun bekend en ze zitten 10-15 min hier vandaan. Toen was de keuze snel gemaakt.
    Het scheelt gigantisch trouwens erg veel als je zelf langs komt. Ik heb wel eens iets bij een andere webshop gekocht ook hier uit de buurt. Het product bleek ook niet goed te functioneren. Had ik eerst gemaild maar ze draaiden telkens om mijn vragen e.d. heen en deden erg moeilijk. Toen ben ik er een keer langs gegaan en vervolgens deden ze helemaal niet moeilijk!

@Kevf: Volgens mij is een lamp vervangen niet zo heel moeilijk. Het is alleen een secuur werkje en je moet voorzichtig met de lamp omgaan (vingerafdrukken e.d.). Lukt vast wel!

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  10. Orchid

Orchid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  11. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Onze opstelling.

Epson EMP-TW20
    Breedbeeld LCD beamer, was niet te duur. Zit een stuck pixel in (groen), na bliksem inslag in de straat. (me laptop is toen ook overleden). Bij Paradigit geloofde men niet dat een stuck pixel er naderhand in kan komen. Maar hij zat er echt nog niet in toen we hem hadden gekocht. Het gebuurde pas na een paar weken dus dan was het echt wel opgevallen.
    Het is geen echte HD-beamer (480p), maar de kwaliteit is ruim voldoende. Afmetingen: 245cm breed, 138cm hoog. Heb laatst een keer de xbox bij me vriendin aangesloten op een JVC HD-TV. Nou, was het echt niet gewent zo'n klein scherm.
    We projecteren nu gewoon op de muur, gaat prima vind ik. Wel even de vraag aan jullie:
    Is een, goed, scherm echt veel beter?

JVC setje is al heel oud. Paar jaar geleden gekocht toen de DVD-speler met surround setjes net op de markt waren. Maar hij doet het prima, met een lekker grote subwoofer. Boxen zijn netjes weg gewerkt. De kabels lopen onder de vloer en de achterste boxjes staan mooi in een kastje. De voorste boxen links en recht staan gewoon in de hoek op de mee geleverde standaards.

Dit alles staat in de extra geïsoleerde 'kelder'(/souterrain), dus het geluid kan altijd lekker hard! Eerst hadde we veel last van het licht dat door de schuifpui naar binnenviel. Dit is makkelijk opgelost met speciale gordijnen die 0,0 licht doorlaten. Die metalen goot ziet er misschien een btje raar uit, maar was idee van de architect. Het stoort verder niet ofzo.

Ik vind het echt zeer relax; gamen op een beamer. De beleving is zoveel intenser dan op een tv. Hoewel het geluid op volume 9 (10 is toch echt iets te hard) ook een grote bijdrage levert. Maar ook films kijken op zo'n scherm is gewoon veel leuker.

Foto's:

12. Orchid

Orchid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie game room! Een pooltafel in een HT kamer zie je niet vaak in NL _O_

Een goed scherm scheelt behoorlijk in de beeldkwaliteit vind ik persoonlijk.
    Kleur en contrast komen veel beter tot hun recht op een projector scherm.
    Bij gamen valt dat je misschien niet op maar bij een film met 'zachte' kleuren en schaduw merk je de verschillen heel duidelijk.

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat ziet er echt vet uit zeg! Nu alleen nog een 720p beamer. :+ BTW: Hoe zit dat met die tulpkabels die de muur in gaan?

14. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, vet! Erg mooi, vooral ook de aansluiting van de 360 in de muur. Ik neem aan dat dat rechtstreeks naar de beamer gaat?

En inderdaad zoals Orchid ook al zegt. Een goed scherm is volgens velen net zo belangrijk als de beamer zelf...

15. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    elektromonteur laten doen...
    achteraf stom dat we niet ook PC aansluiting daar hebbe late maken. Dan kan ik via de laptop me gedownloade filmpjes streamenO-)

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Erg netjes met die kabels zo man! _O_

17. Orchid

Orchid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft je Xbox een netwerkverbinding en kun je de laptop ook op het netwerk aansluiten?
    Ik gebruik TVersity om filmpjes te kijken, werkt goed.

De beste oplossing is natuurlijk een dedicated multimedia server *)

Laatst bewerkt: 22 aug 2007
  18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Maakt het wat uit als het scherm gewoon los zou hangen, met niks er achter, want ik slaap op zolder, en ik zou het scherm dan boven het raar plaatsen, dus daarachter zit een lege ruimte

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat maakt niets uit volgens mij. Dynamike heeft hem ook tegen een schuine wand staan met niets (behalve zooi) erachter als ik me niet heel erg vergis.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62

Heel slecht gepaint, binnen 5 sec klaar, maar das wat ik bedoel

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina