Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Ik post ff wat search engine's voor Usenet, het zou goed kunnnen dat ze al gepost zijn.

http://www.binabled.com redelijk nieuwe site, erg gebruiksvriendelijk maar ik kan niet altijd vinden wat ik zoek.
    http://www.binsearch.info naar mijn idee de beste search engine werkt snel en geeft relevante resulktaten terug
    http://www.yabse.com wat ouder, maar werkt goed
    http://www.newzbin.com mooi overzicht wat er op dit moment te krijgen is op usenet. Geen support voor *.nzb bestanden, alleen als je een betaalde account hebt.

2. Shizzel

Shizzel Guest

Hij is geregistreerd op de dag hij dat heeft gepost, heeft bij Website in zijn profiel die site ook staan, en nu horen we niks meer van hem. Toeval? I think not.
    En over die site: Wat heeft een vrouw die haar decolleté in laat kijken met Usenet te maken? Niet dat ik het erg vindt *fap fap fap*.
    De link naar het forum leidt naar een amazing-unreal site?

Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2007
  3. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    wat voor snelheid moet je minimaal wel hebben voor nieuwsgroepen ?

4. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
  5. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je daar een minimum snelheid voor nodig?
    Kan me niet voorstellen.

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    ???

Er is inderdaad geen minimum snelheid nodig. Er geld, des te hoger je snelheid, des te sneller je download. Ook met een 56 bit lijntje kan je downloaden via nieuwsgroepen. Alleen de snelheid is dan zodanig laag dat je net zo goed niet kan downloaden. Het voordeel is als je een lage snelheid hebt je altijd op je maximum download ;).

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Met mijn 24K4 modem downloade ik wel eens iets uit een nieuwsgroep.
    Toen was 1 uur voor het downloaden van één MP3 normaal.

8. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    ben er nu ook in begonnen. met de nieuwsgroep van tele 2. ik gebruik grabit. maar waarom gaat het zo sloom?:confused: en is alles wat er staat gratis? in die lijst van groups? bvd

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    www.binaries4all.nl , leer de basics.

10. Dokter Gonzo

Leuk Bevonden:
    0
    Bij GrabIt kan je instellen hoeveel threads je wilt gebruiken, misschien staat dat bij jou verkeerd ingesteld? Bij Planet kan 3 threads ter gelijke tijd gebruiken, das overal anders, moet je ff opzoeken.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zolang er niet voor betaald is alles gratis ;)

Brein richt pijlen nu ook op nieuwsgroepen.

Auteursrechtenwaakhond Brein gaat nog dit jaar actie ondernemen tegen Internet Providers die onderdak bieden aan illegale content op hun nieuwsservers.

12. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    ik ken iemand die heb glasvezelaansluiting zooooo dat gaat als een trein

13. Dokter Gonzo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, slechte zaak. Maar ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat Usenet technisch gezien niet illegaal is. Ik weet niet precies hoe het in elkaar steekt, maar het zal er wel weer op neemkomen dat degene die warez upload strafbaar is, maar de downloader en de hoster niet. We zien wel:b:

14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Stel ze sluiten nieuwsgroepen af, er is altijd weer een ander alternatief. Dus daar maak ik me geen zorgen om. Op nieuwsgroepen zit zoiezo een groep mensen die redelijk tot veel van computers afweten, en weten wat de gevolgen zijn. Een heel wat andere doelgroep dan de gemiddelde P2P of Torrent gebruiker. Volgens mij gaat het Brein nog heel veel zweet en tranen kosten om usenet neer te halen.

15. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ben nu sinds 1.5 week bezig. Heb newsleecher + Eweka. Icm met Orange wireless. Gaat als een tiet. Haal nu iets van 1.5 mb. Heb maar ff een externe schijf gehaald zit nu al ruim over de 100 gig heen.

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ze moeten zich eens zo fanatiek storten op de woekerprijzen die retailers vragen voor CD's, DVD's en HD content. Door 15 meter extra te lopen in de stad bespaar je soms al de helft. Dat 't digitale piraterij tijdperk daar ook invloed op heeft geloof ik best, en dat de kleine ondernemers niet kunnen concurreren met giganten zoals een Media Markt en daardoor de prijzen hoger moeten houden, oké. Echter, als ik bij de lokale FRS Pirates op Blu-ray zie staan voor €47,95, bij Media Markt voor €34,95, bij de speciaalzaak €31,95 en in Amerika kost ie omgerekend €21,50 incl. BTW. Wie belazerd dan de boel?

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. En ik verrek het om mijn gehele legale DVD collectie te gaan vervangen door diezelfde legale films op HD-DVD en/of Blu-Ray.

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn al een paar kleine ondernemingen hier in het dorp gestopt ,omdat de MM op <10min fietsen afstand zit.

Heb de Blu-ray Pirates al een paar keer in handen gehad , maar weiger hier voor bijna € 35 te betalen.

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Pfft al die providers hebben er nauwelijks wat op staan. Of ze blokkeren populaire groepen. Niks om ons zorgen te maken dus aangezien bijna niemand gebruikt maakt van usenet van de provider.

Payserver ftw.

20. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik download nu via Casema Nieuwsgroepen. Gaat bij mij even hard als een Payserver, het enige nadeel is dat ik een GB limiet heb. Verder krijg ik alles compleet binnen, kan ik uit elke groep downloaden. Zou zonde zijn als die dienst neer gaat in mijn geval. Maarja, krijgen ze de providers zo ver om hun diensten te stoppen dan ga ik gewoon naar een payserver. En die krijgen ze echt niet makkelijk neer omdat ze wettelijk niks verkeerd doen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina