De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

1,0%
  2. JVC.

2,9%
  3. LG.

5,7%
  4. Panasonic.

12,4%
  5. Philips.

1,0%
  6. Samsung.

59,0%
  7. Sharp.

3,8%
  8. Sony.

7,6%
  9. Toshiba.

1,9%
  10. Ander merk.

4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat ik op mijn bed ga zitten met draadloze toetsenbord en muis en dan werkt het wel goed? O-)

2. PR Skywalker

PR Skywalker klaar voor 360

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een samsung 26 r 71b en heb mijn xbox met component aan gesloten.
    Ik wil een vga kabel kopen maar wil eigenlijk eerst weten of dat de moeite waard is.

en komt er voor de gewonen xbox een hdmi kabel uit of moet je daarvoor ee elite kopen alvast bedankt.

gr

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    of elite kopen of nieuwe premium. Die nieuwe krijgt ook een hdmi uitgang.

Vga maakt het beeld iets scherper dan component en de kleuren blijven bijna gelijk (misschien iets minder)

4. Coolsnarf

Coolsnarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog eens zitten kijken en ben nu tot 2 tv's gekomen: de Philips 37pfl9632D of de Sony KDL-40W2000(Ik weet dat ik max 37" zie, maar misschien kan ik mn vriendin nog overtuigen).
    Ik twijfel heel erg tussen deze 2, de sony is ook nog eens goedkoper (en groter). Wie kan mij vertellen welke 'beter' is (en waarom)?

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou ik vind de kleuren echt helemaal niet gelijk. Ik merk ook totaal niets in het verschil in scherpte. Ik raad iedereen component aan. VGA is echt 3x niks.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dan wordt eens tijd dat je een bezoekje gaat brengen aan de Pearl.

7. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Ik vind vga juist 3x beter als component. De kleuren waren op mijn lcd scherm toch echt veel beter. Het was scherper en tevens kon ik eindelijk de zijkanten van het beeld zien. \o/

8. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Niet drie keer niks maar ik vind dat component scherper is dan vga. Heeft misschien ook met de tv (en de aansluitingen) te maken. Ik heb iig allebei de monster kabels gebruikt en vind de component mooier...

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik de Xbox360 (VGA) instel op maximale resolutie 1360x768 dan zijn de verschillen tussen Component en VGA heel goed te zien.
    Dacht ook altijd dat Component superieur was , maar na een tijdje gamen met de VGA-kabel denk ik daar nu heel anders over.

Heb de Xbox360 ook heel lang gebruikt als dvd-speler en via de VGA-kabel worden de dvd's perfect geupscaled.

10. Coolsnarf

Coolsnarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedoelde natuurlijk zei ipv zie.

Ik heb dus nog verder gezocht op internet en het enige wat daaruit voortkomt is dat er weer een schermpje op mijn lijstje is gekomen: Samsung LE37M86BD. Dus wie van de drie? Ik weet t nu echt niet meer :confused: |:- :confused:.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn voorkeur gaat uit naar de Philips 37pfl9632D.
    De redenen zijn.
    1. 100hz.
    2. Pixel HD.
    3. Ambilight.

12. Coolsnarf

Coolsnarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed, maar is dit de prijs ook waard, want zo te zien is de philips toch een paar honderd euro duurder?
    De ambilight is 2-channel, is dit dan ook nog mooi? (heb in het echt alleen nog maar de surround gezien)

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij 2-channel heb je alleen verlichting aan de zijkant van het scherm.

Bij Ambilight Full Surrounf moet je de LCD aan een muur hangen want op een meubel plaatsen heeft weinig zin.
    Een meubel (beuken , eiken of zwart) zal veel irritaties geven wanneer deze verlicht wordt.

14. Coolsnarf

Coolsnarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    daar zit wat in. Het zal tzt zeker de bedoeling zijn om m op te hangen maar dat zal nog een klein jaartje op zich moeten wachten (heb ik nog een andere bank voor nodig om de kamer te herinrichten :9).
    Toch nog iets, de pfl9732 is 500 euro duurder (als ik op modern.nl kijk). Ik begreep dat het verschil de ambilight (2-channel vs surround) en een multicard reader was? Is dit die 500 euro dan wel waard (ik ga nu iig voor de philips, je moet een keer de knoop doorhakken:thumbs:)

15. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Het is dan eindelijk zover. Binnenkort (lees binnen ± 2 weken) wil ik een HDTV kopen. Maar door de vele merken/modellen/types zie ik alleen door de bomen het bos niet meer. Zou iemand mij misschien kunnen helpen? Zelf had ik al gekeken naar de sony KDL-S2010, de Samsung LE32S81B, de Philips 26pf7321 en de Philips 32PFL7332. Het liefst wil ik de Xbox via VGA aansluiten en in de grote van 26-32 inch. De prijs wil ik het liefst onder de 900 euro houden. Zijn er misschien nog bepaalde zaken waarop ik moet letten bijvoorbeeld of zijn er misschien betere modellen voor dit geld te vinden?

Ik heb altijd een "dikke" beeldbuis tv gehad dus ik zie mezelf als een soort leek op dit gebied.

16. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort verwacht ik mn Panasonic TH-50PY700; ik denk dat dit met de 360 een hele nieuwe ervaring gaat worden 8)

Meer info? KLIK

Laatst bewerkt: 21 aug 2007
  17. NeonovA

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb ook weer een vraagje. Wou eigenlijk de lcd tv van samsung halen (LE32R81). Mooi ding, in de winkel gezien en moet zeggen dat die er perfect uit ziet. Maar nu. Stel ik wil de 37 inch versie hiervan, deze is alleen niet Full HD. Kan ik dan beter kijken voor een 37 inch die wel Full HD is? Of misschien eens gaan kijken voor een Plasma?

Nu ben ik helemaal niet bekent met plasma. Het enige wat ik er van af weet is dat zwartbeeld ook echt zwart is. Geen last van lichtinvallen aan de zijkant.

Kan je beter (als je een 37 inch scherm neemt) kijken voor een LCD tv, of een Plasma of maakt dat weinig uit? Wil de tv die ik nu ga halen namelijk nog lang gebruiken en ik weet niet precies wat dan het verstandigst is.

18. 2int3nze

2int3nze New Member

Leuk Bevonden:
    0
    heeeeu. Ik heb een probleem. vriend van mij heeft hd-ready tv en een xbox 360 en speelt nu nog in 480p. hij wil ook in hd gamen dus ik zou wel even zijn 360 aansluiten op hd. Maar nu kwam ik tot de conclusie dat hij helemaal geen component aansluiting heeft :confused: ik heb foto's gemaakt van de kabels en tvaansluitingen die hij heeft:

Ik zat te denken dat hij misschien maar een VGA-kabel moest aanschaffen maar ik zie geen vga-ingang, kan die ook in de DVI aansluiting? (zie foto). Ik hoor het wel, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. \o/

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ja, met die VGA kabel kan je ook aansluiten op die DVI poort door die zwarte adapter die er al tussen hangt er tussen te hangen ;).

20. NeonovA

Leuk Bevonden:
    14
    Als ik het zo bekijk heb hij hem al op de DVI aansluiting aangesloten. Hij heeft al de VGA kabel dus. Staat de resolutie wel goed ingestelt bij System -> Console -> Display -> Screen Resolution?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina